Het Tactile Response en BEQ topic

Started by maximus79, December 29, 2019, 13:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: morca on January 18, 2020, 12:46:37
Op 20 hz een wide filter proberen?
Zou goed kunnen denk ik om ff te testen eerst
Dat heb ik inmiddels voor elkaar.
Ik heb een boost van 18db op 20hz om het eens te proberen.
Ik heb eerst +6db gedaan en toen telkens een stapje erbij.
Ik moet zeggen, waanzinnig!!!
Echt 200% beter.
De BK kan nu ook een heel stuk zachter(versterker minder ver open) en slaat vrijwel niet meer door.

Ik ben op de goede weg denk ik. Ik heb inmiddels nog een 2e BK lfe erbij gekocht maar ik ben bang dat dat overkill gaat worden want nu gaat het al als een malle! [emoji846]


Sjaak_Banaan

Zou 22mm MDF ook geschikt zijn om onder de zetels te plaatsen of is dat niet stug genoeg?
Onze driezit is namelijk ~290 cm breed en ik kan daar niet echt een geschikte multiplex plaat voor vinden, die zijn allemaal max 244 cm.
MDF hebben ze ook in 305 cm breed, dan zou ik het mooi uit 1 stuk kunnen maken.

Wij gaan trouwens alleen één ButtKicker LFE plaatsen, maar het idee is hetzelfde, toch?
Of moet je bij een BK toch anders te werk gaan?

Gebruiken jullie allemaal deze rubberen 'isolators' of zijn er goede alternatieven?:
https://www.amazon.de/Platinum-Silicone-Hemisphere-Non-Skid-Isolation/dp/B079SV39KW/ref=sr_1_5?crid=6BS8QV3ZHYXE&keywords=rubber+isolator+feet&qid=1551657044&s=gateway&sprefix=rubber+isolator+,aps,183&sr=8-5&th=1&tag=vs-avsforum-convert-20

Thanks!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ

Quote from: Sjaak_Banaan on February 15, 2020, 13:59:18
Zou 22mm MDF ook geschikt zijn om onder de zetels te plaatsen of is dat niet stug genoeg?
Onze driezit is namelijk ~290 cm breed en ik kan daar niet echt een geschikte multiplex plaat voor vinden, die zijn allemaal max 244 cm.
MDF hebben ze ook in 305 cm breed, dan zou ik het mooi uit 1 stuk kunnen maken.

Wij gaan trouwens alleen één ButtKicker LFE plaatsen, maar het idee is hetzelfde, toch?
Of moet je bij een BK toch anders te werk gaan?

Gebruiken jullie allemaal deze rubberen 'isolators' of zijn er goede alternatieven?:
https://www.amazon.de/Platinum-Silicone-Hemisphere-Non-Skid-Isolation/dp/B079SV39KW/ref=sr_1_5?crid=6BS8QV3ZHYXE&keywords=rubber+isolator+feet&qid=1551657044&s=gateway&sprefix=rubber+isolator+,aps,183&sr=8-5&th=1&tag=vs-avsforum-convert-20

Thanks!
Die isolators zijn prima!

Ik heb een plaat geprobeerd maar merkte dat de Plaat geluid ging maken. De bank werd een soort klankkast. Ik heb nu de BK op een 180mm x 35mm x 60cm lange balk  gemaakt en deze onder de bank geschroefd.
Dit 1x links en 1x rechts.

Sjaak_Banaan

Jij zit hebt een tweezit en twee BK's of hoe bedoel je 1x links en 1x rechts?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ

Quote from: Sjaak_Banaan on February 15, 2020, 14:34:35
Jij zit hebt een tweezit en twee BK's of hoe bedoel je 1x links en 1x rechts?
Ik heb een tweezitter met 2x BK LFE. 1links en 1rechts.

Sjaak_Banaan

Het wordt toch nog een hele operatie om die onder onze zetels te zetten, het motorisch/bewegend deel zit gruwelijk in de weg!  :o
Het zijn 3 losse delen die ook nog ingedraaid staan, dus een smalle plank kan al bijna niet...
Dadelijk maar eens de boel uit elkaar halen, kijken of ik ergens een geschikt gaatje voor voor de BK kan vinden.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Wat denken jullie ervan?
Daar een plaat inmaken en in de groene cirkel plaatsen of toch liever een groot platform onder alle stoelen en alles laten shaken?
Ik ben bang dat met onderstaande alleen de middelste stoel gaat trillen.




Volgens mij zitten de isolators van de Werner er nog onder, ik zag namelijk zo'n zelfde op de site van ButtKicker. :P
Hij had de kleinere versies ergens op de stoel geschroefd, ik heb nog niet gevonden waar....
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

home@the movies

De kleine versie was op de houten plank achteraan op de zetel geschroefd, dat werkt perfect. Als je een grote kicker gaat gebruiken zou ik eerder beide zetels op een plaat zetten en de kicker in het midden van de plaat onder de zetel trachten te schroeven.

Belangrijkste is een zo even mogelijke verdeling van de trillingen op beide zetels over te brengen, met een grote kicker ga je altijd, op de plaats waar de kicker staat, meer contact krijgen dan elders. Dat is de reden waarom ik meestal per zit voor kleine kickers opteer of de grote zo centraal mogelijk plaats.

Sjaak_Banaan

Wat voor plaat zouden jullie gebruiken om onder drie flinke zetels (4 armleuningen) te plaatsen waar een BK LFE achterop komt?
Aangezien het drie geschakelde zetels zijn dient de plaat 1 stuk te zijn te zijn.
De breedte is ~277 cm x diepte ~103 cm
Ik schat dat wanneer alle drie de plaatsen gevuld zijn het gewicht op zo'n 300 kg uitkomt.

Ik zat te denken om dan onder iedere armsteun tenminste twee rubberen dempers te plaatsen, dus op 8 plaatsen te ondersteunen.
Indien nodig het frame met zitvlak koppelen aan de plaat.

Elders las ik dat je er multiplex voor moet gebruiken, maar dat is een ruim begrip geloof ik... welk soort en dikte is aan te bevelen of maakt het allemaal niet zoveel uit en kun je net zo goed mdf gebruiken?

Mocht het toch geluid gaan maken zoals hans al aangaf, dan zou ik er eventueel schuim o.i.d. onder kunnen plaatsen wat dit tegen gaat?
Wat voor een plaat had jij gebruikt hans?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ

#236
Quote from: Sjaak_Banaan on February 25, 2020, 15:53:31
Wat voor plaat zouden jullie gebruiken om onder drie flinke zetels (4 armleuningen) te plaatsen waar een BK LFE achterop komt?
Aangezien het drie geschakelde zetels zijn dient de plaat 1 stuk te zijn te zijn.
De breedte is ~277 cm x diepte ~103 cm
Ik schat dat wanneer alle drie de plaatsen gevuld zijn het gewicht op zo'n 300 kg uitkomt.

Ik zat te denken om dan onder iedere armsteun tenminste twee rubberen dempers te plaatsen, dus op 8 plaatsen te ondersteunen.
Indien nodig het frame met zitvlak koppelen aan de plaat.

Elders las ik dat je er multiplex voor moet gebruiken, maar dat is een ruim begrip geloof ik... welk soort en dikte is aan te bevelen of maakt het allemaal niet zoveel uit en kun je net zo goed mdf gebruiken?

Mocht het toch geluid gaan maken zoals hans al aangaf, dan zou ik er eventueel schuim o.i.d. onder kunnen plaatsen wat dit tegen gaat?
Wat voor een plaat had jij gebruikt hans?
Ik had eerst een plaat van 22mm multiplex maar heb die voorlopig aan de kant gezet. De BK's zitten nu op kleine dwarsbalkjes.
De plank ga ik misschien nog wel gebruiken om een boss te maken.
Bij mijn vorige bank werkte de Bk eigenlijk beter dan in deze bank.

8 dempers werkt voor mij prima, 2 zitter met 2pers + kids.

maximus79

Niemand voor een BOSS gegaan of nog beter een HOVERBOSS? Ik lees toch echt dat dit een betere basis is dan alleen BK's bijvoorbeeld.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Sjaak_Banaan

Misschien als ik het eerder had gelezen, nu had ik de BK al overgenomen en vind dat al best leuk dus die mag voorlopig blijven.
Erg veel budget heb ik niet over om weer aan een nieuw project te beginnen.... misschien in de toekomst. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ



Quote from: maximus79 on March  3, 2020, 08:29:01
Niemand voor een BOSS gegaan of nog beter een HOVERBOSS? Ik lees toch echt dat dit een betere basis is dan alleen BK's bijvoorbeeld.

Jawel hoor maar het hele pakket staat nog nieuw in de doos [emoji4]
Ik had wat gerammel in mijn bank dat er eerst uit moest. Inmiddels heb ik de 2BK lfe's goed werkend, ik mis alleen nog de 2x4HD maar dat doe ik nu met een behringer.

Ik snap waarom sommige de HB een betere basis vinden. Ik lees veel over de BK dat ze geluid maken. Als dat zo is kan(zal)dat inderdaad storen en zal een HB beter werken.
Mijn BK's zijn vrijwel onhoorbaar en kunnen bruut geweld geven, ik vind het tof![emoji4]

Volgende stap zal de HB worden maar voorlopig heb ik even andere prio's.
Ik denk wel dat een HB subtieler zal werken(Zo lees ik het iig), zeker als ik kijk hoe mijn BK's afgaan bij max aansturing.

Geeft jouw HB ook zo'n enorme vette schok als je een serie bij NF aanzet?(Dat eerste geluid als het grote rode NF in beeld komt)
Juist dat vind ik ontzettend gaaf.






HJ



Quote from: Sjaak_Banaan on March  3, 2020, 12:13:08
Misschien als ik het eerder had gelezen, nu had ik de BK al overgenomen en vind dat al best leuk dus die mag voorlopig blijven.
Erg veel budget heb ik niet over om weer aan een nieuw project te beginnen.... misschien in de toekomst. :)

Ik denk dat als beide goed werken het niet een kwestie is van "Beter dan" maar meer een kwestie van smaak.
En, mss het belangrijkste,  het moet goed afgeregeld zijn anders heb je er meer ergernis aan dan genot. (Dat geld voor elk tactile device imo.)

Vwb budget betreft, als je de BK zou verkopen kun je altijd die jbl's terug kopen. Het filter en de amp kun je blijven gebruiken denk ik. Je zal alleen nog  een bodemplaat erbij moeten zoeken.

Welke versterker gebruik je er nu bij?
En heb je de 2x4hd al gevonden?


Sjaak_Banaan

Quote from: hans. on March  8, 2020, 09:47:20

Ik denk dat als beide goed werken het niet een kwestie is van "Beter dan" maar meer een kwestie van smaak.
En, mss het belangrijkste,  het moet goed afgeregeld zijn anders heb je er meer ergernis aan dan genot. (Dat geld voor elk tactile device imo.)

Vwb budget betreft, als je de BK zou verkopen kun je altijd die jbl's terug kopen. Het filter en de amp kun je blijven gebruiken denk ik. Je zal alleen nog  een bodemplaat erbij moeten zoeken.

Welke versterker gebruik je er nu bij?
En heb je de 2x4hd al gevonden?

Gisteren Midway gekeken met de BK LFE op de verhoging van de 2e rij geschroeft, niks geen rubberen dempers, gewoon knallen!
NX3000 op half volume en shaken maar!  :D :headbanging:

Tot welke frequentie doet jouw BK mee en hoe heb jij dit verder getweakt in de NX3000?
Bij ons zit de NX3000 momenteel in SW-out2 van de Marantz met een ongecorrigeerd signaal en de NX3000 ingesteld tot max 50Hz.
Onze tweede sub doet even niet mee.

Waar koop je die JBL's dan zo goedkoop? Volgens mij ben je toch snel 80-90 euro per stuk kwijt, dat krijg ik niet terug voor mijn BK verwacht ik.
Wat de BOSS misschien beter maakt is het lagere verbruik, die heeft blijkbaar minder nodig, al weet ik het fijne er nog niet van.

De bodemplaat voor de 3 zetels moet ik nog bestellen. De houthandel raadde voor mijn formaat een 30 mm multiplex plaat aan (277x105 cm), weet niet of het overkill kan zijn, maar die is wel lekker stug.

Ik ben nog zoekende naar een 2x4 HD ja.
Wat wil jij met die 2x4 HD versie doen BTW? Wellicht dat een 2x4 ook al voldoet... hier gaf die net niet genoeg delay tussen de voorste en achterste sub, anders was dat misschien wel voldoende geweest.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ

#242
Quote from: Sjaak_Banaan on March  8, 2020, 11:20:54
Gisteren Midway gekeken met de BK LFE op de verhoging van de 2e rij geschroeft, niks geen rubberen dempers, gewoon knallen!
NX3000 op half volume en shaken maar!  :D :headbanging:

Tot welke frequentie doet jouw BK mee en hoe heb jij dit verder getweakt in de NX3000?
Bij ons zit de NX3000 momenteel in SW-out2 van de Marantz met een ongecorrigeerd signaal en de NX3000 ingesteld tot max 50Hz.
Onze tweede sub doet even niet mee.

Waar koop je die JBL's dan zo goedkoop? Volgens mij ben je toch snel 80-90 euro per stuk kwijt, dat krijg ik niet terug voor mijn BK verwacht ik.
Wat de BOSS misschien beter maakt is het lagere verbruik, die heeft blijkbaar minder nodig, al weet ik het fijne er nog niet van.

De bodemplaat voor de 3 zetels moet ik nog bestellen. De houthandel raadde voor mijn formaat een 30 mm multiplex plaat aan (277x105 cm), weet niet of het overkill kan zijn, maar die is wel lekker stug.

Ik ben nog zoekende naar een 2x4 HD ja.
Wat wil jij met die 2x4 HD versie doen BTW? Wellicht dat een 2x4 ook al voldoet... hier gaf die net niet genoeg delay tussen de voorste en achterste sub, anders was dat misschien wel voldoende geweest.

Die rubberen voeten zijn wel de magische truuk weet ik uit ervaring. Kosten op het geheel zijn nihil en de winst is 200%
Je zetel zal veel eerder beginnen met trillen, dus ook de subtielere signalen worden eerder omgezet in beweging.

Ik gebruik de originele BK amp en deze heeft een variabel LP filter op 45hz oid ingesteld. Sowiso gebruik ik alleen het lfe singaal onder de 120hz.
Ik gebruik een behringer om het singaal te boosten op 20hz, dat werkt opzich prima maar een 4x2hd kan dat tot 10hz. Weinig equilisers kunnen op 10hz inregelen, meeste gaan niet lager dan 20hz.

Vwb die jbl's heb je gelijk vrees ik. Ik was idd ruim €200 kwijt voor 3stuks.
Maar die weg kun je altijd nog bewandelen... ;-)

Als je BK nu goed werkt zou ik even wachten met de bodem plaat. Ik heb mijn BK's nu op 3cm houten planken van 16cm breed geschroefd.


Ik heb mijn x3500 met Audyssey ingemeten met 1sub op beide uitgangen.
Dan heb je dus 2 uitgangen in gebruik,  op de ene doe ik de sub, op de andere de BK amp.  Voordeel is dan dat ik met de denon AB het volume en de vertraging van de BK kan regelen.

Sjaak_Banaan

#243
Quote from: hans. on March  8, 2020, 12:14:50
Die rubberen voeten zijn wel de magische truuk weet ik uit ervaring. Kosten op het geheel zijn nihil en de winst is 200%
Je zetel zal veel eerder beginnen met trillen, dus ook de subtielere signalen worden eerder omgezet in beweging.

Ik gebruik de originele BK amp en deze heeft een variabel LP filter op 45hz oid ingesteld. Sowiso gebruik ik alleen het lfe singaal onder de 120hz.
Ik gebruik een behringer om het singaal te boosten op 20hz, dat werkt opzich prima maar een 4x2hd kan dat tot 10hz. Weinig equilisers kunnen op 10hz inregelen, meeste gaan niet lager dan 20hz.

Vwb die jbl's heb je gelijk vrees ik. Ik was idd ruim €200 kwijt voor 3stuks.
Maar die weg kun je altijd nog bewandelen... ;-)

Als je BK nu goed werkt zou ik even wachten met de bodem plaat. Ik heb mijn BK's nu op 3cm houten planken van 16cm breed geschroefd.


Ik heb mijn x3500 met Audyssey ingemeten met 1sub op beide uitgangen.
Dan heb je dus 2 uitgangen in gebruik,  op de ene doe ik de sub, op de andere de BK amp.  Voordeel is dan dat ik met de denon AB het volume en de vertraging van de BK kan regelen.

I know, die rubbers komen er straks ook onder, maar ik wilde dit gewoon direct proberen.
Heb nog geen zin gehad om ze onder de voorste rij af te halen en achter te monteren.

Ah, wist niet dat dat ook nog een verschil was tussen de 2x4 en 2x4 HD....

Die plaat komt sowieso voor de voorste rij, ik krijg de BK anders niet goed gemonteerd.
Een lange plank aan de achterzijde van de zetels zou een optie zijn, maar dan mis ik misschien trillingen voor.

Ik heb de NX3000 met BK later in het setup van Marantz toegevoegd als 2e sub, zonder in te meten (er valt daar ook niks te meten).
Dan heb je ook controle over het volume, alleen een 'nadeel' dat je Audessey niet kan gebruiken, dus alles speelt zonder EQ op dit moment. Gelukkig is de akoestiek al best goed bij ons, dus het klinkt best prima zo. :)

Zodra we ergens een minidsp 2x4 HD op de kop tikken gaan we dit fatsoenlijk doen en komt de tweede sub terug. ;)

Is het trouwens verstandig de NX3000 als gebrugd in te stellen, is dat minder belastend dan alles op 1 kanaal of maakt het weinig uit als die toch niet hoger dan half volume staat?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ



Quote from: Sjaak_Banaan on March  8, 2020, 12:50:46
I know, die rubbers komen er straks ook onder, maar ik wilde dit gewoon direct proberen.
Heb nog geen zin gehad om ze onder de voorste rij af te halen en achter te monteren.

Ah, wist niet dat dat ook nog een verschil was tussen de 2x4 en 2x4 HD....

Die plaat komt sowieso voor de voorste rij, ik krijg de BK anders niet goed gemonteerd.
Een lange plank aan de achterzijde van de zetels zou een optie zijn, maar dan mis ik misschien trillingen voor.

Ik heb de NX3000 met BK later in het setup van Marantz toegevoegd als 2e sub, zonder in te meten (er valt daar ook niks te meten).
Dan heb je ook controle over het volume, alleen een 'nadeel' dat je Audessey niet kan gebruiken, dus alles speelt zonder EQ op dit moment. Gelukkig is de akoestiek al best goed bij ons, dus het klinkt best prima zo. :)

Zodra we ergens een minidsp 2x4 HD op de kop tikken gaan we dit fatsoenlijk doen en komt de tweede sub terug. ;)

Is het trouwens verstandig de NX3000 als gebrugd in te stellen, is dat minder belastend dan alles op 1 kanaal of maakt het weinig uit als die toch niet hoger dan half volume staat?

Ik weet niet wat/(of) de verschillen zijn tussen de 2x4 en 2x4HD...


Klopt idd, ik heb daarvoor een aparte meting moeten doen om audyssey EN de BK werkend te krijgen.
Bij mij klinkt het met audyssey echt een stuk beter, dat wilde ik persé zo houden.

Vwb bruggen heb ik echt geen idee.

Maar waarom wacht je op een 2x4hd om je 2e sub te gebruiken?
Je zou nu toch 2 subs kunnen inmeten en dan het singaal van 1 sub splitten voor de BK? Dan heb je beide.

Sjaak_Banaan

Volgens mij was de resolutie in EQ hoger bij de HD versie, dus dat zou ik willen gebruiken voor dual subs. Daarnaast heeft de HD meer delay wat ik nodig heb voor mijn ruimte, als jij alleen die curves wil inladen dan is een normale 2x4 misschien ook al voldoende, dat wilde ik eigenlijk zeggen, anders is dat zonde van het extra geld.

Het signaal splitten en de Audessey app zou ook nog een optie zijn, hoewel ik die app in het verleden zwaar irritant vond omdat die halverwege het setup z'n connectie verloor. Lekker is dat tijden een 7.2 setup inmeten. :P

Ik zou de tweede sub inderdaad kunnen gebruiken, maar ben zoveel aan het experimenteren op dit moment met de opstelling dat het simpel wil houden.
Het perfectioneren kom straks wel weer.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

morca

Quote from: Sjaak_Banaan on March  8, 2020, 12:50:46
I know, die rubbers komen er straks ook onder, maar ik wilde dit gewoon direct proberen.
Heb nog geen zin gehad om ze onder de voorste rij af te halen en achter te monteren.

Ah, wist niet dat dat ook nog een verschil was tussen de 2x4 en 2x4 HD....

Die plaat komt sowieso voor de voorste rij, ik krijg de BK anders niet goed gemonteerd.
Een lange plank aan de achterzijde van de zetels zou een optie zijn, maar dan mis ik misschien trillingen voor.

Ik heb de NX3000 met BK later in het setup van Marantz toegevoegd als 2e sub, zonder in te meten (er valt daar ook niks te meten).
Dan heb je ook controle over het volume, alleen een 'nadeel' dat je Audessey niet kan gebruiken, dus alles speelt zonder EQ op dit moment. Gelukkig is de akoestiek al best goed bij ons, dus het klinkt best prima zo. :)

Zodra we ergens een minidsp 2x4 HD op de kop tikken gaan we dit fatsoenlijk doen en komt de tweede sub terug. ;)

Is het trouwens verstandig de NX3000 als gebrugd in te stellen, is dat minder belastend dan alles op 1 kanaal of maakt het weinig uit als die toch niet hoger dan half volume staat?
Gebrug is de minimale impedantie 4 ohm
Omdat de eindtrappen parallel staan dan.
Dat belast hem zwaarder op 4 ohm.

Zoals maximus nu doet op 12 ohm in brugstand is geen probleem imo.
Hoge aansluitweerstand verlaagt die stroom weer.

De amp word wel warmer dan.

Het is eigenlijk hetzelfde als 2 x 2 ohm erop aansluiten.
Volgens de specs kan het.
Maar de inuke kan daar niet zo goed tegen en gaat veel eerder stuk omdat er teveel stroom loopt.

Ik ga ervanuit dat de nx gewoon de inuke is in een nieuw jasje

HJ

Mss handig, ik heb de zelf klevende  rubberen voetjes op losse plaatjes (80×80mm) geschroefd zodat ik ze simpel kan verplaatsen.

Sjaak_Banaan

Vraagje aan de NX3000 gebruikers, hoe hebben jullie de Noctua -A8 FLX fan-mod gedaan

Ik heb zojuist de originele fan losgemaakt door de lijm iets te verwarmen, dat was een fluitje van een cent, maar zie dat die connector heel veel kleiner is dan die van de 3 pin Noctua.

Het liefst knip ik niet de kabel van de originele fan... dus ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

maximus79

#249
Quote from: Sjaak_Banaan on March 13, 2020, 16:07:44
Vraagje aan de NX3000 gebruikers, hoe hebben jullie de Noctua -A8 FLX fan-mod gedaan

Ik heb zojuist de originele fan losgemaakt door de lijm iets te verwarmen, dat was een fluitje van een cent, maar zie dat die connector heel veel kleiner is dan die van de 3 pin Noctua.

Het liefst knip ik niet de kabel van de originele fan... dus ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan.
Ik had deze besteld,

https://www.allekabels.nl/koeler/214/1221622/computer-koeler-80-x-80-x-25mm.html?gclid=CjwKEAjwlKLHBRDztKr6wMnRthMSJAALcT-sduquM1bThB1fMBOjigqOhrLUAii_GDyMBqFfc0GjjRoCnz7w_wcB

Kabeltje gewoon door geknipt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2