Het Tactile Response en BEQ topic

Started by maximus79, December 29, 2019, 13:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Quote from: morca on January 13, 2020, 09:26:21
Free air hoor je ze ook niet.
Denk dat dit daar meer op lijkt als open baffle
Ja, ik heb gisteren een yt filmpje gezien en idd veel beweging en geen geluid. Vreemd...

morca

Quote from: hans. on January 13, 2020, 13:35:10
Ja, ik heb gisteren een yt filmpje gezien en idd veel beweging en geen geluid. Vreemd...
Free air hoor je ook niks.
Maar als je hem vasthoud voel je wel veel.
Dat is het principe denk ik.

Ik dacht wel eens . Zou een sub in je bank niet beter zijn als die shakers.
Degene die dit verzonnen heeft, heeft er goed over nagedacht iig.


maximus79

Quote from: hans. on January 13, 2020, 13:35:10
Ja, ik heb gisteren een yt filmpje gezien en idd veel beweging en geen geluid. Vreemd...
Had je deze gezien hahahaha

https://youtu.be/NUxCHO15ni4
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2


activ


HJ

Quote from: activ on January 13, 2020, 17:50:51
Jammer, dan wordt het hem niet.
Pootjes van je bank halen en platform direct onder je bank schroeven. Dan de dempers eronder, je zal dan niet veel hoger uitkomen vermoed ik.

activ

Quote from: hans. on January 13, 2020, 17:55:46
Pootjes van je bank halen en platform direct onder je bank schroeven. Dan de dempers eronder, je zal dan niet veel hoger uitkomen vermoed ik.
Het platform aan de onderkant van de bank en dan i.p.v. de pootjes van de bank dempende pootjes bedoel je? Hoe zit dat dan met ene hoekbank?  Onder de hele bank lijkt mij een lastig verhaal.

maximus79

Quote from: activ on January 13, 2020, 18:23:17
Het platform aan de onderkant van de bank en dan i.p.v. de pootjes van de bank dempende pootjes bedoel je? Hoe zit dat dan met ene hoekbank?  Onder de hele bank lijkt mij een lastig verhaal.
Kan hoor, zijn al meer mensen die het gedaan hebben met een hoekbank.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: maximus79 on January 13, 2020, 18:33:30
Kan hoor, zijn al meer mensen die het gedaan hebben met een hoekbank.
Zo ga ik het wel maken denk ik. Scheelt best wat hoogte.

HJ

Quote from: maximus79 on January 13, 2020, 13:50:42
Had je deze gezien hahahaha

https://youtu.be/NUxCHO15ni4
Ja die doet t wel [emoji38]
Met de BK heb ik ongeveer hetzelfde resultaat als ik het filmpje zo zie.

maximus79

Voor de mensen die een BOSS gaan bouwen,

Ik heb ondervonden dat het essentieel is dat als je een bank hebt bijvoorbeeld met 4 voeten en je gebruik 6 isolatoren, dat je extra voeten moet maken bij de middelste 2 isolatoren. Dit maakt zo een enorm verschil voor de hoeveelheid TR en het natuurlijke gevoel daar van. Als dit niet doet krijg je veels te veel beweging in het middel van de plank, met de 2 extra voeten hou je de plank star. Het voelt nu zo bizar goed, ik zit met een grijns van oor naar oor als ik wat kijk, beste upgrade op film audio ooit hier die BOSS.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Quote from: maximus79 on January 14, 2020, 21:48:26
Voor de mensen die een BOSS gaan bouwen,

Ik heb ondervonden dat het essentieel is dat als je een bank hebt bijvoorbeeld met 4 voeten en je gebruik 6 isolatoren, dat je extra voeten moet maken bij de middelste 2 isolatoren. Dit maakt zo een enorm verschil voor de hoeveelheid TR en het natuurlijke gevoel daar van. Als dit niet doet krijg je veels te veel beweging in het middel van de plank, met de 2 extra voeten hou je de plank star. Het voelt nu zo bizar goed, ik zit met een grijns van oor naar oor als ik wat kijk, beste upgrade op film audio ooit hier die BOSS.
Dan koppelt hij beter aan de bank.
Dat is goed  ;D

HJ

Quote from: maximus79 on January 14, 2020, 21:48:26
Voor de mensen die een BOSS gaan bouwen,

Ik heb ondervonden dat het essentieel is dat als je een bank hebt bijvoorbeeld met 4 voeten en je gebruik 6 isolatoren, dat je extra voeten moet maken bij de middelste 2 isolatoren. Dit maakt zo een enorm verschil voor de hoeveelheid TR en het natuurlijke gevoel daar van. Als dit niet doet krijg je veels te veel beweging in het middel van de plank, met de 2 extra voeten hou je de plank star. Het voelt nu zo bizar goed, ik zit met een grijns van oor naar oor als ik wat kijk, beste upgrade op film audio ooit hier die BOSS.
Dat is mede de rede dat ik de poten wil weglaten en hem direct tegen de onderzijde wil schroeven. Mss in het midden een extra steun balk oid.

Wel mooi dat het bij jou weer zoveel verbetering geeft!

morca

Quote from: hans. on January 14, 2020, 22:27:41
Dat is mede de rede dat ik de poten wil weglaten en hem direct tegen de onderzijde wil schroeven. Mss in het midden een extra steun balk oid.

Wel mooi dat het bij jou weer zoveel verbetering geeft!
Lijkt mij goed plan ,die balk maakt je plak stijver.

Denk dat ik het ook wel zou willen proberen . Wie weet

HJ

#190
Quote from: morca on January 14, 2020, 22:38:05
Lijkt mij goed plan ,die balk maakt je plak stijver.

Denk dat ik het ook wel zou willen proberen . Wie weet
Redelijk simpel te maken.
Ik heb alle hardware om te kunnen starten inmiddels liggen :-)

morca

Quote from: hans. on January 14, 2020, 22:48:39
Redelijk simpel te maken.
Ik heb alle hardware om te kunnen starten inmiddels liggen :-)
Ik heb al gezien hoe ik hem wil maken.
Moet alleen eerst ff sparen  :D

activ

Als iemand dit op gang heeft die een beetje in de buurt van Den Haag woont zou ik het erg leuk vinden om het eens te ervaren, kan ik bepalen of het opweegt tegen het gedoe met de hoekbank.
Neem ik wel koeken mee ofzo :)

HJ

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met de filters, wat is nu precies het verschil tussen een high shelve(HS) en een low shelve(LS)?

Een filter is toch gewoon een frequentie met volume en bandbreedte,  freq, gain en Q? (De gain kan dan zowel positief als negatief zijn)

Rob_Dingen

Hoi

Een normaal filter ziet er zo uit.
                       _____
Hoog doorlaat /
                       _____
Laag doorlaat.            \
                                ______
Shelving hoog _____/
                     _____
Shelving laag.          \______

De Q  bepaald de steilheid van het filter

Dus als je een laag doorlaat filter hebt op 1000Hz met een bepaalde Q valt hij na 1000Hz af tot oneindig zeg maar voor het gemak.
Als je een laag doorlaat shelving filter gebruikt op 1000Hz valt hij na 1000Hz af maar dat is instelbaar zeg 6dB dus dan valt hij af tot de -6dB is bereikt en gaat dan weer door.

Rob

HJ

Quote from: Rob_Dingen on January 17, 2020, 13:11:32
Hoi

Een normaal filter ziet er zo uit.
                       _____
Hoog doorlaat /
                       _____
Laag doorlaat.            \
                                ______
Shelving hoog _____/
                     _____
Shelving laag.          \______

De Q  bepaald de steilheid van het filter

Dus als je een laag doorlaat filter hebt op 1000Hz met een bepaalde Q valt hij na 1000Hz af tot oneindig zeg maar voor het gemak.
Als je een laag doorlaat shelving filter gebruikt op 1000Hz valt hij na 1000Hz af maar dat is instelbaar zeg 6dB dus dan valt hij af tot de -6dB is bereikt en gaat dan weer door.

Rob
Bedankt voor je uitleg, Er begint me nu iets te dagen [emoji4] redelijk simpel eigenlijk. Maar met mijn behringer 1124 kan dat dus helaas niet.


HJ

Quote from: maximus79 on January 10, 2020, 16:14:27
Work in progress


Hoeveel van die rubberen voeten gebruik jij nu?
Ik heb er 8 onder mijn 2zits bank, ik weet eigenlijk niet wat ze per stuk aan belasting kunnen hebben.

morca

Quote from: hans. on January 17, 2020, 18:57:04
Bedankt voor je uitleg, Er begint me nu iets te dagen [emoji4] redelijk simpel eigenlijk. Maar met mijn behringer 1124 kan dat dus helaas niet.
Je kan het nabootsen.
Jeroen had dat toen voorgerekend voor mij.
Je kan 48 db dempen met dat ding.

Waarom wil je dat filter toepassen?  Wat wil je dempen.
Je sluit hem op de sub out aan neem ik aan?

maximus79

Quote from: hans. on January 17, 2020, 19:01:14
Hoeveel van die rubberen voeten gebruik jij nu?
Ik heb er 8 onder mijn 2zits bank, ik weet eigenlijk niet wat ze per stuk aan belasting kunnen hebben.
Ik gebruik 6 voeten, mijn bank is 205 breed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: maximus79 on January 17, 2020, 20:08:41
Ik gebruik 6 voeten, mijn bank is 205 breed.
En dat werkt goed?
Ik laat het voorlopig even zo want ik heb ze toch.
Ik heb de rubberen voetjes op plaatjes geplakt zodat ze demontabel en verplaatsbaar zijn.