Het Tactile Response en BEQ topic

Started by maximus79, December 29, 2019, 13:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Ik ben verliefd geworden op Tactile Response!! en wil mijn liefde verspreiden! Dus ik denk ik maak er een topic over omdat ik er maar weinig over hoor hier op het forum en ik denk dat het een gemis is!! Ik heb zeker NIET alle wijsheid, maar wil wel mijn ervaring delen tot nu toe.

Ik moest een tijd geleden noodgedwongen mijn subwoofer achter mijn main listening position (MLP) omdat er voor gewoon geen goede plek was, ik was hier in eerst instantie niet blij mee.....ik ging mijn sub steeds dichter bij mijn MLP zetten tot dat ik hem uit eindelijk met de woofer naar de achter kant van de bank gezet had met maar 2 cm tussen ruimte.....toen is mijn liefde voor tactile response begonnen. Ik vind het lastig met TR uit te leggen, misschien dat iemand het beter kan dan mij maar het is voor mijn de directe druk die je voelt door het laag.

Op het AVS forum is heel veel te vinden over TR en daar heb ik ook zelf de meeste info vandaan.  Hier de link:

https://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/3081780-tactile-response-thread-bass.html


Ik het zelf nu de volgende TR onderdelen:

Very near field sub:


Subwoofer heel dicht bij de MLP. Hier is verder niet zo veel over te zeggen.

BOSS mini riser: (te bouwen voor 500 euro)

BOSS features:

1. Open Baffle Design...no SPL to worry about integrating with your far-field subs. Set it and forget it.
2. Drivers mounted in horizontal arrangement....more efficient transfer of TR to the body than vertical arrangements
3. More excursion than buttkickers and maybe even more than tactile transducers....comparison testing coming soon.
4. More sensitive than buttkickers or tactile transducers.....only 80 watts needed per driver
5. Main volume levels can be kept low while still delivery respectable TR and the experience doesn't get lost with low MV
6. As MV approaches reference, the BOSS keeps responding in a natural way keeping in line the the far-field SPL increase
7. Low cost....it's only $90 for the 3 drivers plus a 4x8 sheet of 3/4" plywood for $35
8. The mini-riser BOSS can fit under any front row or living room chair/couch. It's only 1.75" tall!


Dit is echt een bizar goede manier voor TR voor niet zo veel geld. Dit moet je voelen om te geloven. Deze BOSS setups kunnen tot 5hz weer geven!!
Het is een open baffle met meerdere woofers onder je bank/stoelen. Hier de link waar ik de info vandaan heb en een paar foto van mijn eigen bouw.

https://www.avsforum.com/forum/19-dedicated-theater-design-construction/2991522-hideaway-theater.html



BEQ:

Om natuurlijk de BOSS goed tot zijn recht te laten komen met alle films moeten de films wel goed laag hebben, hier komt BEQ bij kijken.
Bij heel veel film releases (eigenlijk allemaal in meerdere of mindere maten) word het laag weg gefilterd om de tere apparatuur van de gemiddelde consument te beschermen. Maar WIJ zijn niet de gemiddelde consument!! BEQ hetsteld het Ultra laag in films. Je hebt alleen maar een minidsp en laptop/pc nodig om de minidsp per film in te stellen. BEQ is niet afhankelijk van waar de media op afspeelt. Hierbij de link met alle info:

https://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/2995212-bass-eq-filtered-movies.html

Je hebt geen BOSS nodig om van BEQ te kunnen genieten!!

BEQ kort samenvatting hoe het werkt:

- Minidsp zet je tussen je receiver en subwoofer(s) (kan een minidsp 2x4HD bijvoorbeeld)
- Je laad een BEQ file in de minidsp van welke film je gaat kijken en klaar is kees.
- Er zijn al duizend films die je zo in kan laden in het je minidsp via een laptop of pc, je hoeft je media niet af te spelen met een pc.
- Je kan ook zelf je eigen BEQ files maken.....


BassEQ Demo Clips


Important Notes:

Each of these contains two tracks, with and without BassEQ, so that you can switch back and forth while playing to compare. Which track plays by default will vary by player!

These are reduced in level to prevent clipping. The filenames will tell you by how much. You should increase your MV by that amount if you want it to play at a normal level.

https://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/2995212-bass-eq-filtered-movies.html#post56612588

Ik hoop zo een ingang gegeven te hebben voor mensen die hier nog niet bekent waren met TR en hoop dat mensen net zo enthousiast.
Zijn er al mensen hier die een BOSS hebben gebouwd of met BEQ bezig of andere TR oplossingen? Laat het dan weten ben erg benieuwd!!








7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#1
Hier een voorbeeld van BEQ, kijk naar het plaatje hoe snel het laag al gefilterd word, de stippellijn. De doorgetrokken lijn is het hersteld laag.

Hier een link naar een test clip van atomoc blond, 2 tracks 1 met en 1 zonder BEQ.

https://mega.nz/#!9EcnmSzI!HKi40Y0TiPGkyh4dNOmiV4DqT9v7ltzvPzvC6xg_yfg

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Geen boss oid maar mijn subs staan ca 40 cm (2x) van de bank met woofer naar de bank. Dit geeft ook best bassgevoel in de bank.
Heb wel van die tactiles gehad in de bank met laagfilter maar dat kon me niet echt bekoren, omdat ook bij de soundtrack ze meedoen..niet alleen bij lfe.
Dus de 4 stuks verkocht.

Maar mooi project.

Hie zit dit met dreunen naar verdieping eronder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maximus79



Quote from: denoontje on December 29, 2019, 14:05:01
Geen boss oid maar mijn subs staan ca 40 cm (2x) van de bank met woofer naar de bank. Dit geeft ook best bassgevoel in de bank.
Heb wel van die tactiles gehad in de bank met laagfilter maar dat kon me niet echt bekoren, omdat ook bij de soundtrack ze meedoen..niet alleen bij lfe.
Dus de 4 stuks verkocht.

Maar mooi project.

Hie zit dit met dreunen naar verdieping eronder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Van dreunen geen last gek genoeg, alle energie gaat naar de bank denk? Ook omdat de BOSS heen SPL geeft is het best gek. Ik had bezoek en gaf een demo en had me subwoofer vergeten aan te zetten maar de BOSS stond wel aan, ik zag brede grijnzen op hem gezicht terwijl ik niet op de bank zak en voelde hoorde helemaal niets maar hun dreunde wel weg.....

Geen last van onnodig gedreun bij soundtrack, de BOSS kan je perfect laten integreren omdat je hem apart kan regelen met een behringer bijvoorbeeld. Ik laat hem mee spelen vanaf 80hz maar je zou hem ook pas vanaf 40hz laten mee doen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ohm Ivo

QuoteOm natuurlijk de BOSS goed tot zijn recht te laten komen met alle films moeten de films wel goed laag hebben, hier komt BEQ bij kijken.
Bij heel veel film releases (eigenlijk allemaal in meerdere of mindere maten) word het laag weg gefilterd om de tere apparatuur van de gemiddelde consument te beschermen.

Misschien een domme vraag, maar waar haal je dit vandaan?
Mijn ervaring is juist dat de meeste (grote) films veel te veel laag hebben. Kleine independent films klinken vaak wel goed en realistisch, maar Hollywood-zooi klinkt in mijn ervaring erg opgepompt en Michael Bay-films zijn helemaal verschrikkelijk. Vandaar dat mijn room-processor in de filmstand harder ingrijpt in de bas; in vergelijking met de muziekstand...

Groet van Evert

maximus79

#5
Quote from: Ohm Ivo on December 29, 2019, 18:35:18
Misschien een domme vraag, maar waar haal je dit vandaan?
Mijn ervaring is juist dat de meeste (grote) films veel te veel laag hebben. Kleine independent films klinken vaak wel goed en realistisch, maar Hollywood-zooi klinkt in mijn ervaring erg opgepompt en Michael Bay-films zijn helemaal verschrikkelijk. Vandaar dat mijn room-processor in de filmstand harder ingrijpt in de bas; in vergelijking met de muziekstand...

Groet van Evert

Geen domme vraag uiteraard, maar met jouw stelling ben ik het niet eens. Ik ken bijna geen film met TE veel laag, misschien een persoonlijke opinie dat je niet van laag houd? Met BEQ word ook niet het totale laag over de hele linie verhoogt, alleen het weg gefilterde gedeelte word terug gehaald.
Zie het zo, als je kan genieten van een mooie Blu-ray release met killer subwoofer geluid, bijvoorbeeld een John wick film, dan is BEQ geweldig want die kan van bijna elke film die in de basis wel goed laag heeft maar wat weg gefilterd is weer terug halen en je hebt ineens een demo waardige versie van die film in het laag. Zie ook als voorbeeld Atomic Blond.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#6
Nog een mooi voorbeeld van een film met de potentie voor een killer laag. Helaas word deze al gefilterd vanaf 40hz!! Zit je dan met je sub grafriekje van REW met een mooie lijn tot 10hz..... ;D

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Leuk en intressant topic.
Goed te horen dat het je zo goed bevalt.
Ik zal een linkje plaatsen in het meet en subwoofertopic.
Die lijkt me we gepast bij deze nieuwe ontwikkeling  ;D  :thumbs-up:

Ohm Ivo

QuoteIk ken bijna geen film met TE veel laag, misschien een persoonlijke opinie dat je niet van laag houd?

Tja, ik heb niet voor niks enorme transmissielijn-speakers van 300 liter per kant met dubbele 12"woofers. Misschien dat ik daarom zo zeer verbaasd ben over de stelling dat de meeste films te weinig laag zouden hebben. Als ik naar mijn real time analyzer kijk klopt het ook niet; meer dan genoeg laag, iig tot 20hz (lager gaat de analyzer niet). Maar goed, ik zal er verder over ophouden.  ;D

Groet van Evert :coffee:

jossie

Ik vind het interessant! En heb er ook wel wat ideeën over hoe het misschien nog wel iets beter kan. Kom ik later nog wel op terug. Maar wat ik vreemd vind aan de grafieken is een baslift van dik 50 dB bij 20 Hz? Dat strookt niet met de 'eq' instellingen in het ook afgedrukte tabelletje. Hoe werkt dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

morca

Quote from: jossie on December 29, 2019, 23:29:48
Ik vind het interessant! En heb er ook wel wat ideeën over hoe het misschien nog wel iets beter kan. Kom ik later nog wel op terug. Maar wat ik vreemd vind aan de grafieken is een baslift van dik 50 dB bij 20 Hz? Dat strookt niet met de 'eq' instellingen in het ook afgedrukte tabelletje. Hoe werkt dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat vroeg ik me pas ook al af ,toen ik het voor het eerst zag.

HJ

Leuk topic! Ik gebruik zelf al meer dan 15jr tactiles en heb er al diverse gehad.
Waarom gebruik je niet een Buttkicker oid? die dingen zijn onverwoestbaar en gaan echt vanaf 5hz oid.

Als je zoiets goed afregelt is het voor film echt een aanwinst. Ik filter zelf op max 35hz oid, niet hoger.
Ik heb al vaker gelezen dat mensen met dikke subs zeggen dat ze de bank ook met de sub kunnen laten schudden. Ik weet uit ervaring dat je dan een flinke sub moet hebben en flink hard moet draaien. Een voordeel van tactiles is dat je op laag volume al flink effect kan hebben omdat je deze apart regelt.
Buren hebben daar dan ook geen last van.
De truuk voor mij persoonlijk iig is om zo af te regelen zodat je geen last met muziek en stemmen hebt maar wel vette impact hebt met LFE.

Mooiste is om een platform te maken waar ze in zitten waarop je de zetel plaatst, op die manier trillen je voeten ook mee wat een nog beter effect geeft.

morca

Ik zou wel eens zoiets willen voelen.
Mijn subwoofer geeft al zoveel infrasoon energie door de vloer.
Zou leuk vergelijken zijn.

Als ik goed begrijo  geeft dit dus alleen trilling.
Niet echt de druk op de lichaam die bij bv een explosie hoort?

maximus79

#13
Quote from: hans. on December 30, 2019, 00:47:47
Leuk topic! Ik gebruik zelf al meer dan 15jr tactiles en heb er al diverse gehad.
Waarom gebruik je niet een Buttkicker oid? die dingen zijn onverwoestbaar en gaan echt vanaf 5hz oid.
Buttkickers heb ik nooit gevoelt, maar wat ik op AVS lees is dat de BOSS (en zo ervaar ik het zelf ook) een heel natuurlijk gevoel geeft van druk.
Ik zelf zit rechtop op de bank maar het schijnt dat als je een relax stoel hebt bijvoorbeeld en je ligt dat het dan nog beter werk omdat de druk over je hele lichaam verdeelt word.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: morca on December 30, 2019, 02:13:08
Ik zou wel eens zoiets willen voelen.
Mijn subwoofer geeft al zoveel infrasoon energie door de vloer.
Zou leuk vergelijken zijn.

Als ik goed begrijo  geeft dit dus alleen trilling.
Niet echt de druk op de lichaam die bij bv een explosie hoort?

Ja lastig te zeggen, ik voel zeker trilling maar ervaar het ook als druk....
Maar je bent van harte welkom om te komen luisteren/voelen hoor.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

BOSS features:

1. Open Baffle Design...no SPL to worry about integrating with your far-field subs. Set it and forget it.
2. Drivers mounted in horizontal arrangement....more efficient transfer of TR to the body than vertical arrangements
3. More excursion than buttkickers and maybe even more than tactile transducers....comparison testing coming soon.
4. More sensitive than buttkickers or tactile transducers.....only 80 watts needed per driver
5. Main volume levels can be kept low while still delivery respectable TR and the experience doesn't get lost with low MV
6. As MV approaches reference, the BOSS keeps responding in a natural way keeping in line the the far-field SPL increase
7. Low cost....it's only $90 for the 3 drivers plus a 4x8 sheet of 3/4" plywood for $35
8. The mini-riser BOSS can fit under any front row or living room chair/couch. It's only 1.75" tall!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#16
Maar iemand nog het test clipje van Atomic blond geluisterd? Er zijn nog meer test clips.

https://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/2995212-bass-eq-filtered-movies.html#post56612588

Deze zijn allemaal gemuxed en daarom is het geluid PCM.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

BEQ kort samenvatting hoe het werkt:

- Minidsp zet je tussen je receiver en subwoofer(s) (kan een minidsp 2x4HD bijvoorbeeld)
- Je laad een BEQ file in de minidsp van welke film je gaat kijken en klaar is kees.
- Er zijn al duizend films die je zo in kan laden in het je minidsp via een laptop of pc, je hoeft je media niet af te spelen met een pc.
- Je kan ook zelf je eigen BEQ files maken.....

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Quote from: maximus79 on December 30, 2019, 08:08:55
Ja lastig te zeggen, ik voel zeker trilling maar ervaar het ook als druk....
Maar je bent van harte welkom om te komen luisteren/voelen hoor.
Ik denk dat me gezondheid dat niet  toelaat.
Maar bedankt iig  :thumbs-up: ;)

Quote from: maximus79 on December 30, 2019, 08:17:51
BEQ kort samenvatting hoe het werkt:

- Minidsp zet je tussen je receiver en subwoofer(s) (kan een minidsp 2x4HD bijvoorbeeld)
- Je laad een BEQ file in de minidsp van welke film je gaat kijken en klaar is kees.
- Er zijn al duizend films die je zo in kan laden in het je minidsp via een laptop of pc, je hoeft je media niet af te spelen met een pc.
- Je kan ook zelf je eigen BEQ files maken.....


Ik deed dat eerder ook. Voor DD en dts had ik 2 settings.

maximus79

Quote from: maximus79 on December 30, 2019, 08:12:34
Maar iemand nog het test clipje van Atomic blond geluisterd? Er zijn nog meer test clips.

https://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/2995212-bass-eq-filtered-movies.html#post56612588

Deze zijn allemaal gemuxed en daarom is het geluid PCM.

Niemand het getest? Ben wel benieuwd naar jullie ervaring?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jossie

Hoe moet ik dat luisteren zonder Boss?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

maximus79

Quote from: jossie on December 31, 2019, 09:44:10
Hoe moet ik dat luisteren zonder Boss?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mmmmh misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest sorry.

BEQ kan gewoon gebruikt worden zonder een BOSS! Dit staat helemaal los van elkaar, wat ik heb neer gezet is wat ik gedaan heb voor tactile response.
Maar BEQ is gewoon een methode om het weg gefilterde laag terug te halen en kan in principe met elke subwoofer gebruikt worden. Kijk als je een sub heb die bij 30hz al bijna niets meer doet dan zal je weinig verschil merken maar hoe meer ultra laag je KAN weergeven des te meer heb je aan BEQ!
De Boss is alleen maar een extra hulpmiddel om het tactile gevoel te geven en kan ultra laag weergeven, dus goed voor BEQ.

Nog even over de BOSS.....ik kan beter zonder mijn Rythmik HV15hp dan zonder mijn BOSS.......dat zegt wel wat denk ik......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Maar de clips kan je gewoon afspelen met een mediaplayer en switchen tussen de audio tracks.

Voor de duidelijkheid, BEQ kan met alle afspeel mogelijkheden. Dus via een Dune gedownload materiaal, maar ook gewoon via de oppo voor fysieke discs, of gewoon voor netflix films etc.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Maar als ik het goed begrijp moet je voor elke film een aparte file hebben/inladen?
Zo werkt het D-box systeem eigenlijk ook.

Het grote voordeel van een (bv) buttkicker vind ik dat het plug &play is. Enige is dat je goed moet filteren maar dan werkt het gewoon met alles wat je speelt zolang hij maar aanstaat.


maximus79

#24
Quote from: hans. on December 31, 2019, 10:14:39
Maar als ik het goed begrijp moet je voor elke film een aparte file hebben/inladen?
Zo werkt het D-box systeem eigenlijk ook.

Het grote voordeel van een (bv) buttkicker vind ik dat het plug &play is. Enige is dat je goed moet filteren maar dan werkt het gewoon met alles wat je speelt zolang hij maar aanstaat.

Voor BEQ laad je inderdaad een file in de minidsp van de des betreffende film, dit is letterlijk 30 sec werk.

Maar laat BEQ even los van randapparatuur, BEQ is gewoon een los staande oplossing voor bijvoorbeeld het tegenvallende geluid van de Disney releases!!
De linkjes die ik gedeeld heb in de 1e post geven alle info omtrent Tactile Response, BEQ en de BOSS.

Uiteraard wil ik elke vraag beantwoorden als ik dat kan. Maar ben nu vooral benieuwd wat jullie van de demo clipjes vinden, probeer het zelf en vergelijk!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2