Het Tactile Response en BEQ topic

Started by maximus79, December 29, 2019, 13:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

#275
Hoop gewoon dat meer htforum leden BEQ gaan ontdekken!!!


Voor iedereen die meer wil weten check dit filmpje!

https://youtu.be/MIP1LOPZUm4
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

#276
Quote from: maximus79 on November 18, 2020, 19:17:33
Het enige wanneer het kwaad zou kunnen is als je een erg agressieve house curve hebt bijvoorbeeld, dan boost je te veel samen met BEQ. Mensen gebruiken vaak een house curve om meer dieper laag te hebben.... eigenlijk proberen we te compenseren voor een vaak een ontbrekend diep laag of voller geluid met een house curve. BEQ zorgt dat het bij de bron word aangepakt en kun zo goed als flat draaien, denk dat mensen die het een kans geven werkelijk versteld zullen staan.
Pcies dit idd. De housecurve is dan onnodig. Nadeel vind ik dat je elke film apart moet laden en een pc nodig hebt.
Met een Boss oid is het nog veel gekker[emoji854]


Mijn project ligt nog steeds in de garage [emoji38]

maximus79



Quote from: hans. on November 18, 2020, 19:38:08
Pcies dit idd. De housecurve is dan onnodig. Nadeel vind ik dat je elke film apart moet laden en een pc nodig hebt.
Met een Boss oid is het nog veel gekker[emoji854]


Mijn project ligt nog steeds in de garage [emoji38]

Ja je moet er iets voor doen, ik draai met een htpc dus heb dat probleem niet echt. Maar het is de moeite waard, ook al moest ik even met een laptop aan de weer.

Jammer dat je BOSS nog in de garage ligt, dat is samen met BEQ de beste goedkope upgrade ooit in mijn HT.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: maximus79 on November 18, 2020, 19:45:53

Ja je moet er iets voor doen, ik draai met een htpc dus heb dat probleem niet echt. Maar het is de moeite waard, ook al moest ik even met een laptop aan de weer.

Jammer dat je BOSS nog in de garage ligt, dat is samen met BEQ de beste goedkope upgrade ooit in mijn HT.....
Ik had alles gekocht, plank op maat maar ligt in de verpakking in de garage.
Maar, ik had al 2x een BK in mn bank. Dat is ook geen straf [emoji4]

morca

Quote from: maximus79 on November 18, 2020, 15:19:35
Alles, BEQ laden en gaan! Snap nog steeds niet dat niet meer mensen het gebruiken hier?! Wel vaak klagen dat het laag soms slecht is op blu-ray (lees: Disney releases bijvoorbeeld) maar niet een vrij goedkope en makkelijke oplossing gebruiken.
Je kan beter BEQ gebruiken dan een nieuwe subwoofer kopen in mijn ogen.....(ligt er natuurlijk wel wat voor sub je nu hebt natuurlijk [emoji23])
Mijn sub laat de hele vloer bewegen.
Dat is nog echter
Je voelt het door je voeten aankomen,net voordat de bank zelf beweegt :wub: love IT.
Betonnen vloer btw

maximus79

#280
Quote from: morca on November 18, 2020, 20:19:32
Mijn sub laat de hele vloer bewegen.
Dat is nog echter
Je voelt het door je voeten aankomen,net voordat de bank zelf beweegt :wub: love IT.
Betonnen vloer btw
Ok mooi, maar wat heeft dit met BEQ te maken en echter, met BEQ word het alleen maar nog echter met veel meer films....

Heb het gevoel dat mensen denken dat BEQ hardware is als in buttkickers ofzo. BEQ is software...
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

#281
Quote from: morca on November 18, 2020, 20:19:32
Mijn sub laat de hele vloer bewegen.
Dat is nog echter
Je voelt het door je voeten aankomen,net voordat de bank zelf beweegt :wub: love IT.
Betonnen vloer btw
Dat zal zo zijn maar met wel volume draai je dan? En dan nog, onder de 10hz doet je sub niet veel, of wel?

Maar zoals boven al gezegd, dit heeft niet met BEQ te maken. Heb je het wel eens geprobeerd?

maximus79

Dit sterft weer een stille dood zo helaas. Misschien maar apart BEQ topic maken, hoop zo dat de ht freaks dit een kans geven en het hun sublaag wereld zal verreiken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Sjaak_Banaan

Zal het komende week eens proberen bij Atomic Blonde, die komt een maat van mij kijken. Wel even checken hoe ik dit moet laden zodat mijn gewone EQ (flat) in MiniDSP ook behouden blijft. Je kunt er 2 tegelijk laden toch?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

maximus79

#284
Quote from: Sjaak_Banaan on November 22, 2020, 22:56:03
Zal het komende week eens proberen bij Atomic Blonde, die komt een maat van mij kijken. Wel even checken hoe ik dit moet laden zodat mijn gewone EQ (flat) in MiniDSP ook behouden blijft. Je kunt er 2 tegelijk laden toch?

Moet geen probleem zijn, zeker als hij flat is dan kun je de minidsp gewoon herstellen naar de begin waarden. Heb je met jouw minidsp niet meerdere configs?
Ik gebruik altijd 1 config voor het inladen van de BEQ en een andere config voor niet BEQ.
Ben benieuwd wat je er van vind! Je hebt de film neem ik aan ook zonder BEQ gezien?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Ik bedoel het niet als commentaar op jullie.
Zeg alleen dat het ook anders kan.

Sorry dat ik jullie topic vervuild heb heren.
Lange tenen weer....
Wat doet die TR dan onder de 10 Hz??

maximus79

#286
Quote from: morca on November 23, 2020, 10:13:32
Ik bedoel het niet als commentaar op jullie.
Zeg alleen dat het ook anders kan.

Sorry dat ik jullie topic vervuild heb heren.
Lange tenen weer....
Wat doet die TR dan onder de 10 Hz??
Het was ook geen commentaar op jouw, wat was een tegen vraag omdat er volgens steeds verwarring is over  BEQ. En nu nog steeds zo te zien. BEQ heeft niets TR te maken. Ik ben dit topic begonnen en BEQ er bij betrokken. Dit had ik misschien niet moeten doen. Daarom zal ik kijken of ik een topic kan maken met informatie over BEQ alleen. Al is alle informatie wel te vinden hier denk ik.

Edit: en dat jij een goede laag weergave is top! BEQ brengt dit naar een nog hoger niveau met veel meer films! Hoe beter je setup nu, hoe beter het word met BEQ!,[emoji3060]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ



Quote from: morca on November 23, 2020, 10:13:32
Ik bedoel het niet als commentaar op jullie.
Zeg alleen dat het ook anders kan.

Sorry dat ik jullie topic vervuild heb heren.
Lange tenen weer....
Wat doet die TR dan onder de 10 Hz??

Sorry als ik wat lomp overkwam, was niet mijn bedoeling [emoji4]
Maar serieus, probeer het eens. Mss gaat er een wereld voor je open [emoji6]

Wat bedoel je met TR?

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: maximus79 on November 24, 2020, 18:58:47
Tactile response
Oh haha. Ja die loopt bij mij vanaf 6hz a 7hz. Maar dat is afhankelijk wat je er voor gebruikt.
Maar heeft zoals gezegd niet direct met BEQ te maken. Maar zonder goede BEQ werkt de TR niet lekker.

maximus79

Quote from: hans. on November 24, 2020, 19:57:39
Oh haha. Ja die loopt bij mij vanaf 6hz a 7hz. Maar dat is afhankelijk wat je er voor gebruikt.
Maar heeft zoals gezegd niet direct met BEQ te maken. Maar zonder goede BEQ werkt de TR niet lekker.
Nou dat het niet werkt zonder BEQ, TR is dan alleen maar buttkickers, een subwoofer direct in je rug geeft ook TR.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

#291
Quote from: maximus79 on November 24, 2020, 20:31:35
Nou dat het niet werkt zonder BEQ, TR is dan alleen maar buttkickers, een subwoofer direct in je rug geeft ook TR.
TR hoeft geen BK te zijn  kan van alles zijn. Een boss zijn ook woofers, werkt geweldig.
Maar ik blijf er bij, zonder BEQ werkt het niet goed. Het signaal is immers geknepen..

Aanvulling, geldt natuurlijk ook voor de "normale " sub woofers.

maximus79

Quote from: hans. on November 24, 2020, 20:37:56
TR hoeft geen BK te zijn  kan van alles zijn. Een boss zijn ook woofers, werkt geweldig.
Maar ik blijf er bij, zonder BEQ werkt het niet goed. Het signaal is immers geknepen..

Aanvulling, geldt natuurlijk ook voor de "normale " sub woofers.

Ja Precies geld voor alle laag weergever, daarom snap ik niet dat niet iedereen het het BEQ-en is hier...... :baaa:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Sjaak_Banaan

Nou, het valt niet mee om die BEQ Designer te downloaden en te gebruiken zeg.
Als ik op lijst verversen klik zoals in het filmpje gebeurt er hier niets... kom niet echt verder.

Heb wel een map op mijn pc gevonden met veel filmtitel XML-bestanden daarin, kan ik die ook gebruiken zonder die Designer app of moet die app het omzetten naar een formaat voor mijn MiniDSP?
Morgen nog eens op AVS lezen, misschien heb ik iets gemist of kan iemand het hier in korte duidelijk stappen uitleggen?

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

maximus79

Quote from: Sjaak_Banaan on November 25, 2020, 00:31:32
Nou, het valt niet mee om die BEQ Designer te downloaden en te gebruiken zeg.
Als ik op lijst verversen klik zoals in het filmpje gebeurt er hier niets... kom niet echt verder.

Heb wel een map op mijn pc gevonden met veel filmtitel XML-bestanden daarin, kan ik die ook gebruiken zonder die Designer app of moet die app het omzetten naar een formaat voor mijn MiniDSP?
Morgen nog eens op AVS lezen, misschien heb ik iets gemist of kan iemand het hier in korte duidelijk stappen uitleggen?

Heb nu niet de tijd om alles rustig uit te leggen maar, ik gebruik zelf de Designer app niet. Ik gebruik Github om alle files steeds op mijn PC te houden, dan kies ik de juiste film en hij word in de minidsp geladen.

GitHub Repo Will allow you to load the entire BEQ Movie list (in XML file format) from the GitHub repository (aka Repo) to your computer, for a single click to load any title using a miniDSP.
GitHub link complete with ReadMe instructions: https://github.com/bmiller/miniDSPBEQ (thanks to @DesertDog)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Sjaak_Banaan

Zal het vanavond nog eens proberen als ik tijd heb, ook even een export of kopie van mijn huidige settings doen.
Zo'n BEQ file zal de delays dan ook aanpassen verwacht ik? Die moet ik dan even handmatig herstellen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

maximus79

Quote from: Sjaak_Banaan on November 25, 2020, 11:31:55
Zal het vanavond nog eens proberen als ik tijd heb, ook even een export of kopie van mijn huidige settings doen.
Zo'n BEQ file zal de delays dan ook aanpassen verwacht ik? Die moet ik dan even handmatig herstellen.
Weet of ik dit goed zeg, maar zeker terug te vinden het BEQ topic op avs.

Je heb in en outputs settings in de mini-dsp, de BEQ worden in de input geladen. Kun je de delays niet in de output houden?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

ttzak

#297
Als je een BEQ xml inlaadt worden alle settings overschreven, dus ook je je eigen delays en filters. Om dat te voorkomen gebruik je BEQ Designer.
Doe eerst al je settings op de output channels in MiniDSP, en exporteer die config naar xml. Dan ga je in BEQ Designer de repo downloaden, en erna kun je je eigen xml automatisch laten mergen met de BEQ files. Zo krijg je xml bestanden die dus zowel je eigen als de BEQ settings bevatten, die je gewoon kan inladen in de MiniDSP. Na de film laad je dan gewoon terug je eigen "neutrale" file in.

Zo:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

AVfan

Hier ook een fanatieke BEQ user. Films kijken zonder BEQ is er niet meer bij. Voor de sceptici onder ons is de volgende test een must. Gebruik de RTA functie van REW en speel een bepaalde scene af zonder en met BEQ, bijvoorbeeld de club scène uit John Wick. Sla de RTA metingen op en gebruik de overlay functie om te vergelijken. Het zal direct duidelijk laten zien wat  BEQ doet. Zonder BEQ zal de LFE bij 35hz gaan afvallen en met BEQ loopt de LFE mooi door in de enkele cijfers wat ook duidelijk in de RTA metingen te zien is. Dus een sub die lekker meet tot 10hz of lager met REW geeft geen garantie voor sub LFE onder de 20 á 30hz tijdens het film kijken.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2