Het Tactile Response en BEQ topic

Started by maximus79, December 29, 2019, 13:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


HJ

Quote from: maximus79 on January  7, 2020, 19:15:08
Ga je een BOSS bouwen? [emoji3]
Nog niet[emoji38]
Ik heb al jaren een BK maar ik wil toch andere dempers proberen.
Met mijn oude bank werkte het perfect maar deze bank is lichter en kan wat lichtere demping gebruiken denk ik.

Ik vraag me af of/wat het verschil is tussen de BK direct in de bank op op een multiplex tussenplaat...

maximus79

Quote from: hans. on January  7, 2020, 20:12:18
Nog niet[emoji38]
Ik heb al jaren een BK maar ik wil toch andere dempers proberen.
Met mijn oude bank werkte het perfect maar deze bank is lichter en kan wat lichtere demping gebruiken denk ik.

Ik vraag me af of/wat het verschil is tussen de BK direct in de bank op op een multiplex tussenplaat...
Ok cool, ben benieuwd.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: hans. on January  6, 2020, 22:05:38
Hoeveel en Welke rubberen voeten heb je precies gebruikt?
Heb je ook een bouwbeschrijving van jouw Boss? 
Wat is de dikte van de plaat bijvoorbeeld?

maximus79

Quote from: hans. on January  7, 2020, 21:38:12
Heb je ook een bouwbeschrijving van jouw Boss? 
Wat is de dikte van de plaat bijvoorbeeld?
Plaat is betonplex van 18mm dacht ik.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg3283340.msg#3283340
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Dikker maken kan altijd nog. Thnx

maximus79

Ik ga mijn BOSS upgraden naar de hovercraft variant! ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: maximus79 on January 10, 2020, 10:28:17
Ik ga mijn BOSS upgraden naar de hovercraft variant! ;D
Ja, zeker proberen. Schijnt uber te werken.

williams

Na een tip van Reza ben ik op dit topic terecht gekomen en ga me er dan ook is in verdiepen ,vind het altijd leuk dit soort hobby projectjes .
Zelf heb ik al een minidsp ertussen zitten om mijn sub (focal be1000)  onder  controle te houden en verder heb ik nog een velodyne sms-1 tussen mijn onkyo en butt kickers zitten .
Wat zou er nodig zijn in mijn situatie om dit goed te kunnen laten werken en wat zijn hier de kosten van ?
Wat ik me verder ook afvraag hoe wordt de track die je laat in de minidsp en de soundtrack synchroon gehouden ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79



Quote from: williams on January 10, 2020, 11:37:54
Na een tip van Reza ben ik op dit topic terecht gekomen en ga me er dan ook is in verdiepen ,vind het altijd leuk dit soort hobby projectjes .
Zelf heb ik al een minidsp ertussen zitten om mijn sub (focal be1000)  onder  controle te houden en verder heb ik nog een velodyne sms-1 tussen mijn onkyo en butt kickers zitten .
Wat zou er nodig zijn in mijn situatie om dit goed te kunnen laten werken en wat zijn hier de kosten van ?
Wat ik me verder ook afvraag hoe wordt de track die je laat in de minidsp en de soundtrack synchroon gehouden ?

Je hebt het nu puur over BEQ neem ik aan?
De minidsp heeft inderdaad vertraging, maar als het goed is heb jij je setup afgesteld na dat de minidsp geplaatst is toch? Dan is de vertraging al mee genomen door een audyssey, Dirac oid.

Welke minidsp heb je?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

QuoteJe hebt het nu puur over BEQ neem ik aan?
De minidsp heeft inderdaad vertraging, maar als het goed is heb jij je setup afgesteld na dat de minidsp geplaatst is toch? Dan is de vertraging al mee genomen door een audyssey, Dirac oid.

Welke minidsp heb je? 

De vertraging is inderdaad al ingesteld ,verder heb ik het instapmodel van rond de 100 euro .

Kom trouwens volgende week kijken luisteren bij je ,ben erg benieuwd hoe dit alles in zijn werk gaat bij je .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HJ

Quote from: williams on January 10, 2020, 11:37:54
Na een tip van Reza ben ik op dit topic terecht gekomen en ga me er dan ook is in verdiepen ,vind het altijd leuk dit soort hobby projectjes .
Zelf heb ik al een minidsp ertussen zitten om mijn sub (focal be1000)  onder  controle te houden en verder heb ik nog een velodyne sms-1 tussen mijn onkyo en butt kickers zitten .
Wat zou er nodig zijn in mijn situatie om dit goed te kunnen laten werken en wat zijn hier de kosten van ?
Wat ik me verder ook afvraag hoe wordt de track die je laat in de minidsp en de soundtrack synchroon gehouden ?
Volgens mij heb je niet persé nog iets nodig om te beginnen.
Zo'n Boss is natuurlijk erg gaaf maar dan heb je die drivers nodig.
Welke BK heb je en hoe heb je ze(al) bevestigt?

HJ

Vraag,

Ik heb via Audyssey 2 subs ingemeten,
De eerste is mijn echte sub en ik gebruik de Audyssey ingemeten afstand.
De 2e is dan voor de kicker, zet ik die afstand (vertraging) dan het beste op "0" ?

williams

QuoteVolgens mij heb je niet persé nog iets nodig om te beginnen.
Zo'n Boss is natuurlijk erg gaaf maar dan heb je die drivers nodig.
Welke BK heb je en hoe heb je ze(al) bevestigt? 

De buttkickers zitten al in de bank gemonteerd en ook dit werkt erg goed maar ben dan ook benieuwd of dit nog beter kunt .
Ik heb vroeger 1 buttkicker gehad en was hier niet echt tevreden over ,nu heb ik er 4 van een duits merk ,de naam moet ik je ff schuldig blijven maar dit werkt goed i.c.m. de sms -1 van velodyne.
Welke drivers va jbl worden er hier gebruikt trouwens ?
Heb ook op het avs gekeken en hier kan ik wel de demo's van downloaden maar niet de gehele soundtrack ,klop dit ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteVraag,

Ik heb via Audyssey 2 subs ingemeten,
De eerste is mijn echte sub en ik gebruik de Audyssey ingemeten afstand.
De 2e is dan voor de kicker, zet ik die afstand (vertraging) dan het beste op "0" ?

Ronald (hifiman) is toen bij mij geweest om mijn buttkickers en mijn sub in te regelen en heeft toen een aardige soundtrack van bv. armin van buren laten draaien om de timing/ vertraging van de buttkickers gelijk te krijgen met de sub .
Bij mij moest er ook wat vertraging op maar weet niet meer hoeveel dat was ,maar met een vette bas kan je dat zo voelen of dit bijgesteld moet worden.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on January 10, 2020, 12:33:52
De buttkickers zitten al in de bank gemonteerd en ook dit werkt erg goed maar ben dan ook benieuwd of dit nog beter kunt .
Ik heb vroeger 1 buttkicker gehad en was hier niet echt tevreden over ,nu heb ik er 4 van een duits merk ,de naam moet ik je ff schuldig blijven maar dit werkt goed i.c.m. de sms -1 van velodyne.
Welke drivers va jbl worden er hier gebruikt trouwens ?
Heb ook op het avs gekeken en hier kan ik wel de demo's van downloaden maar niet de gehele soundtrack ,klop dit ?

Wat bedoel je met gehele soundtrack? BEQ is een filter voor het laag, dus dat hoef je alleen maar in te laden. Je hebt een 2x4 dan neem ik aan?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: williams on January 10, 2020, 12:03:35
De vertraging is inderdaad al ingesteld ,verder heb ik het instapmodel van rond de 100 euro .

Kom trouwens volgende week kijken luisteren bij je ,ben erg benieuwd hoe dit alles in zijn werk gaat bij je .

Ja gezellig, dat was toch over 2 weken de 25e dacht ik?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Quote from: williams on January 10, 2020, 12:40:18
Ronald (hifiman) is toen bij mij geweest om mijn buttkickers en mijn sub in te regelen en heeft toen een aardige soundtrack van bv. armin van buren laten draaien om de timing/ vertraging van de buttkickers gelijk te krijgen met de sub .
Bij mij moest er ook wat vertraging op maar weet niet meer hoeveel dat was ,maar met een vette bas kan je dat zo voelen of dit bijgesteld moet worden.
Da's een goede tip, ga ik proberen iig.

williams

#143
QuoteJa gezellig, dat was toch over 2 weken de 25e dacht ik?

Ja maar dat moet ik nog even aan Reza navragen.

QuoteWat bedoel je met gehele soundtrack? BEQ is een filter voor het laag, dus dat hoef je alleen maar in te laden. Je hebt een 2x4 dan neem ik aan?

Oh dan was het kwartje nog niet hellemaal gevallen ,dacht dat er soort data voor het laag moest worden geladen zoals wat er in de audiostream verweven zit om de stoelen laten te bewegen.
Vandaar ook mijn  vraag over het synchroon laten lopen. ;)

Ik heb inderdaad de 2/4
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on January 10, 2020, 12:49:59
Ja dacht het wel maar moet voor de zekerheid nog even aan Reza na vragen.
kon jij wel de soundtracks downloaden van  het avs ?
BEQ demo clips zijn remuxen met BEQ filter, normale werking is alleen maar filter laden in de minidsp voor de desbetreffende film. De filter kun je handmatig invoeren of inladen aan de hand van config files welke je kan downloaden.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Over twee weken indd Wil/Jeroen ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ik ga de software is binnen halen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HJ

Quote from: williams on January 10, 2020, 12:33:52
De buttkickers zitten al in de bank gemonteerd en ook dit werkt erg goed maar ben dan ook benieuwd of dit nog beter kunt .
Ik heb vroeger 1 buttkicker gehad en was hier niet echt tevreden over ,nu heb ik er 4 van een duits merk ,de naam moet ik je ff schuldig blijven maar dit werkt goed i.c.m. de sms -1 van velodyne.
Welke drivers va jbl worden er hier gebruikt trouwens ?
Heb ook op het avs gekeken en hier kan ik wel de demo's van downloaden maar niet de gehele soundtrack ,klop dit ?
Buttkicker komen uit de VS volgens mij. Van Fisher heb je ook een BK maar geen idee of dat dezelfde zijn, ze zien er wel hetzelfde uit.

williams

Zal vanavond is kijken wat ik in de bank had geschroefd .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

HJ

Quote from: williams on January 10, 2020, 13:47:54
Zal vanavond is kijken wat ik in de bank had geschroefd .
Ben er wel benieuwd naar.
Wat wel veel uitmaakt zijn de dempers onder het geheel.