HT op zolder

Started by timster, December 27, 2019, 13:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert stoltenborg

Quote from: oeli on January 19, 2020, 20:08:26
Enkele laag gipsplaat zal niet al te veel tegenhouden.  Dubbel is beter. Dubbel met een laag green glue ertussen is nog beter.


Op zich allemaal waar, maar je moet geen wonderen verwachten van gips met Green Glue.
Brian zegt zelf dat het heel aardige resultaten levert. Boven de 80 Hz  ;D.

http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?t=2142

Ik bazel maar wat.

bert stoltenborg

Ik heb lang geleden een emmer van dat spul gekregen van Brian Ravnaaz.
Hij deed een deel van zijn research via het web en had heel veel aan de kennis van mijn kameraad Eric Desart.
Ik bazelde toen ook al maar wat en waarschijnlijk om me stil te krijgen gaf hij dat spul.

Ik was toen bezig om met Alcons Audio's Philip de Haan een testhok te bedenken voor luidsprekers.
Luidsprekers test je door ze vrijwel maximaal te belasten en dan te kijken hoe lang het duurt voor ze stuk gaan.
Flip had wel door dat echte woofers testen bijna niet mogelijk is, maar hij stelde dat 8 inches en kleiner en bandtweeters moesten worden getest, vanaf 130 Hz bij geluidsdrukken van boven de 140 dB.

We hebben wat geknoeid met MDF met GG ertussen, hij had ervaring met ribbon tweeters die ook moeten worden gedempt om eruit te halen wat erin zit, en met dubbel glas met een akoestische folie, dat ook op die manier werkt. http://www.homerecording.be/forum/t31374.htm
Het testhok is gemaakt als een ontkoppelde doos in doos van een sandwich van 22 mm MDF met GG ertussen, een grote gevulde spouw en weer die 2 x 22 mm MDF met GG.
En dat werkt goed.
Maar niet onder de 100 Hz.  ;D
Ik bazel maar wat.

timster

Zoals je hier beschrijft wordt het gedaan. Het zou dan dubbel gedaan worden  ;D

Een dubbele plaat doet het beter, maar niet bij echt lage frequenties.
Als tussen de platen een spouw zit en de platen ontkoppeld van elkaar zijn bevestigd met minerale wol in de spouw wordt het nog beter, maar bij lage frequenties blijft het behelpen

timster

Ik heb voor mezelf 3 stukken fotobehang uitgezocht die op de muur komt tussen de schotten in. Er zit minimaal wit in. Zou dat nog een probleem geven qua reflecties? Verder gaat alles zwart worden icm de antraciete muur. Op de antraciete muur komen 3 filmposters met minimale kleur.

timster

Nou het begin is er.  ;D

angelo41

komt dik in orde daar[emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


timster

We zijn weer een stukje verder. Zolder is nu dicht gemaakt. Naden al aangesmeerd. Morgen denk ik voorstrijk er op en dan de zwarte verf. Woensdag komt de deur en ik mis nog een klein stukje gipsplaat.  :clapping:

skyfox

Gaaf! Mooie voortgang zo :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Vast begonnen met het zwart maken van het plafond.

timster

#160
De hele zolder is nu zwart behalve onderin. Daar ga ik echter nog gordijnen ophangen. Imitatie natuursteen zit ook op de wanden. Dit komt straks ook rondom het scherm te hangen. Geen goedkope oplossing, maar scheelt wel verven op gipsplaten.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Wordt een erg mooie ruimte zo te zien, leuk!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

timster

Thanx. Over 2 weken fotobehang op de muur en vloerbedekking er in. Dan zijn we zo goed als klaar.  :headbanging: :popcorn:

wolfkampf

 :baaa: word een super ruimte zo te zien  :pompom:
Succes nog!
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

timster

Kleine update maar weer. Het scherm hangt en de wand is zo goed als klaar. Heb echter te weinig natuursteen besteld en de levertijd is ineens 30 dagen  :-[

De deur heb ik behangen met vliesbehang. Kozijnen moeten nog even goed afgelakt worden. Wat een rot werk is dat :crazy:

reza

Mooi Tim. Welk scherm heb je nu gekocht?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

chansig

Mogelijk doen de foto's rare dingen..maar kan je je speakers wel op een fatsoenlijke manier plaatsen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

timster

Quote from: chansig on February  8, 2020, 17:47:35
Mogelijk doen de foto's rare dingen..maar kan je je speakers wel op een fatsoenlijke manier plaatsen ?

Gr. Hans
Ja past net. Is lastig te zien door deze foto`s ;D

timster

Quote from: reza on February  8, 2020, 17:39:10
Mooi Tim. Welk scherm heb je nu gekocht?

Het is toch de 16:9 Hivilux geworden. Kan denk ik toch beter leven met zwarte balken boven en onder dan er naast en kleiner beeld. Ga boven en onder nog wel masken ;D

reza

Mooi hoor. Welke maat?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

#173
Ik zie dat er een kleine vouw in het scherm.in de hoek zit. Ga ik daar straks veel last van hebben. Enig idee om het te verwijderen.

wolfkampf

Quote from: timster on February 13, 2020, 19:37:39
Ik zie dat er een kleine vouw in het scherm.in de hoek zit. Ga ik daar straks veel last van hebben. Enig idee om het te verwijderen.
JA als je het één keer ziet kun je het nooit meer ontzien! Mist hij een haakje aan de achterkant ofzo?  Anders garantie claimen!
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0