HT op zolder

Started by timster, December 27, 2019, 13:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster


timster

Laatste keer advies nodig voor een scherm en dan ga ik de knoop doorhakken. Ik twijfel tussen deze 2. Wat zou de beste kwaliteit opleveren?

16:9 Rahmenleinwand Zero Rahmenstärke HiViWhite Cinema 1,0 110Zoll Bild:244x137cm
Hierbij alle wanden verven in antraciet. Geen zwart en dus veel werk

Of

16:9, 110inch ZHK100B with black crystal screen HG fabric
Hierbij laat ik alle wanden wit. Eventueel verf ik alleen de achterwand antraciet.


Ik kan de kamer wel helemaal donker krijgen. Wat zouden jullie doen?




oeli

Kun je van beide een sample krijgen die je naast elkaar kunt hangen? Ook al is je muur dan nog niet geverfd, geeft misschien toch een vergelijking hoe het scherm zelf in een donkere kamer met je projector is. Misschien heb je iets van een zwart / antraciet laken dat je ernaast kunt hangen om de later te verven muur te simuleren.

timster

Quote from: oeli on January 11, 2020, 08:41:36
Kun je van beide een sample krijgen die je naast elkaar kunt hangen? Ook al is je muur dan nog niet geverfd, geeft misschien toch een vergelijking hoe het scherm zelf in een donkere kamer met je projector is. Misschien heb je iets van een zwart / antraciet laken dat je ernaast kunt hangen om de later te verven muur te simuleren.

Van Hivilux kon ik geen sample krijgen en Xyscreen kost 35 dollar. Heel misschien dat ik van Niel de samples mag lenen, maar die zit effe met hoe te verzenden? Is nog wel lastig.

oeli

#104
Overigens is op avsforum in het xyscreen topic nu een moddergevecht begonnen tussen personeel van telon en xyscreen. Op een oude post met mijn vraag waarom er zo weinig reviews zijn, kreeg ik opeens maanden later als antwoord een 'review video' die door xyscreen personeel is gemaakt. Best amusant om die discussie te zien.

UST Screen: Telon vs XY Screen
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=47413&share_tid=3097736&url=https%3A%2F%2Fwww%2Eavsforum%2Ecom%2Fforum%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D3097736&share_type=t&link_source=app

timster

Quote from: oeli on January 11, 2020, 10:23:01
Overigens is op avsforum in het xyscreen topic nu een moddergevecht begonnen tussen personeel van telon en xyscreen. Op een oude post met mijn vraag waarom er zo weinig reviews zijn, kreeg ik opeens maanden later als antwoord een 'review video' die door xyscreen personeel is gemaakt. Best amusant om die discussie te zien.

UST Screen: Telon vs XY Screen
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=47413&share_tid=3097736&url=https%3A%2F%2Fwww%2Eavsforum%2Ecom%2Fforum%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D3097736&share_type=t&link_source=app

Haha ik zie het idd. Doet mij besluiten toch maar even wat samples op te vragen. Als het goed is worden ze maandag vanuit China verstuurd. Hopelijk heb ik ze volgende week dan kan ik ze gaan testen. Net even wat verf gekocht voor de muur waar op ik ga projecteren. Deze maak ik antraciet. Hopelijk is dat donker genoeg.

bert stoltenborg

Quote from: timster on January 11, 2020, 06:50:52
Hoe bedoel je?

Ik moet me niet altijd overal mee bemoeien 😜😀
Ik bazel maar wat.

timster

Quote from: bert stoltenborg on January 11, 2020, 11:32:55
Ik moet me niet altijd overal mee bemoeien 😜😀

Jawel, daar is een forum voor toch  ;) ;) ;D

oeli

Vermoed dat Bert bedoelt dat je tot nu toe alleen gehad hebt over de projector en licht. Maar nog niet wat je met het geluid gaat doen

timster

Klopt, ik ga nog bezig met dolby Atmos. Ben nog op zoek naar een set missions m34 of m33 i. Eerst de zolder verder afmaken. 😉

kuiperik

Quote from: timster on January 12, 2020, 09:47:40
Eerst de zolder verder afmaken. 😉

Ik vermoed dat Bert benieuwd is welke akoestische aanpassingen je hierin mee gaat nemen  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

darkrunner

Quote from: timster on January 11, 2020, 08:59:04
Van Hivilux kon ik geen sample krijgen en Xyscreen kost 35 dollar. Heel misschien dat ik van Niel de samples mag lenen, maar die zit effe met hoe te verzenden? Is nog wel lastig.
raar heb er een 10 tal sampels gratis van gekregen, vorig jaar, Xyscreen toen €30 betaald

timster

Excuus. Ik bedoelde esmart. Hivilux heb ik nog niets van gehoord.

timster

Quote from: bert stoltenborg on January 11, 2020, 11:32:55
Ik moet me niet altijd overal mee bemoeien 😜😀

Ik heb nog niet de tijd gevonden om me daar in te verdiepen. Als de zolder helemaal klaar is ga ik kijken hoe het klinkt en waar ik eventueel aanpassingen moet doen.

darkrunner

#114
Indd Esmart heeft niks van sampels

Hun soft pvc doeken die ze gebruiken in hun frame schermen zijn 100% structuur vrij schaars a en zouden er jaloers op zijn die doeken doen niet onder voor Hivilux hun hiviwhite doeken.

Zou maar 1 spanscherm kopen en dat is de DELUXX masking 235 breed €699 bij vVsunext.nl

Xyscreen Alr spanscherm kost rond de €580

timster

Heb vandaag de muur achter het scherm antraciet geverfd en bekijk me nog ff wat ik verder ga verven. Wil nu dus eerst kijken naar wat samples. Misschien is een wit scherm van esmart of Hivilux prima, maar ben ook wel ff benieuwd naar de black crystal hg van xyscreen.

darkrunner

#116
Zo een pro spanscherm van Esmart met kader van 1cm lijkt me wel tof zeker als je een donkere achterwand hebt

Hivilux/Xyscreen hebben die optie ook ma die van Esmart is gewoon evengoed

Als het elektrisch moest zijn was het een ander verhaal

Xyscreen heeft enkel zin als je een goede Alr (Black crystal hg) wil zo een scherm speelt de andere 2 weg

Dirk

Is de Black Crystal HG van XY Screen dan al verkrijgbaar als elektrisch scherm?

Ik had hierover begin '19 nog contact met ze, maar toen was die HG nog niet elektrisch leverbaar, enkel de "gewone" Black Chrystal, maar die was minder dan wat ik toen (en nu) had.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

Nee enkel als Black Crystal, de Hg zou niet geschikt zijn qua materiaal om vlak te krijgen in Tab tension

timster

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de black crystal hg, maar het moet natuurlijk wel duidelijk verschil maken met de andere 2. Als hij die echt weg speelt gaat het die worden.  ;D

darkrunner

Zelfs in een badcave is Alr top tov witte doeken in een niet zwarte ruimte al helemaal

timster

Quote from: darkrunner on January 12, 2020, 20:14:46
Zelfs in een badcave is Alr top tov witte doeken in een niet zwarte ruimte al helemaal

Ik lees daar een beetje wisselende verhalen over. De 1 vindt het geweldig en de ander vindt het veel te donker.

darkrunner

#122
Ge moet u projector uiteraard wel deftig daarop afstellen je zwart gaat sowiese veel beter zijn, en de balken die je hebt bij 2:35:1 materiaal gaan ook een pak zwarter zijn

Gisteren filmpje op Yt gezien donkere kamer 2:35:1 film op 16:9 scherm onder/boven balk was gewoon diep zwart.

timster

Morgen gaan mijn samples op de post vanuit xyscreen. Zal de resultaten hier wel ff posten. Ben erg benieuwd.

RalphH

Quote from: timster on January 12, 2020, 19:12:31
Ik heb nog niet de tijd gevonden om me daar in te verdiepen. Als de zolder helemaal klaar is ga ik kijken hoe het klinkt en waar ik eventueel aanpassingen moet doen.

Wellicht verstandig om hier over na te denken als je nog niet helemaal klaar bent. Grootste fout die gemaakt heb om akoestiek te "vergeten" tijdens de bouw. Nog altijd spijt van..

My 2 cents
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer