Dynaudio Sub 6

Started by Richi, December 26, 2019, 20:49:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MAW

Quote from: jahtari on October 15, 2022, 10:34:12
Ik hoor graag betere ideeën!

Wat ik zoek is snel en strak laag, alhoewel dat meestal de ruimte is wat je hoort bij lage tonen. Redelijk wat demping heb ik al.

Idealiter met digitale aes ingang.

hij is wrl snel en strak en gaat diep. geen digitale in (en uitgang) helaas.
dat vind ik wel echt een nadeel.
Gr. Martijn

Richi

#51
Quote from: jahtari on October 15, 2022, 09:31:27
Thanks Richi, ja hij gaat diep, maar ook enigszins hard diep?

Ik ben deze sub serieus aan het overwegen als mijn stereo sub (x2), maar twijfel of deze echt de OOMPH heeft onderin.
Ja, deze gaat diep en hard als het moet. MAW, wat is jouw mening? Jij draait meer techno en elektronische muziek in een grotere ruimte dan ik.

EDIT: hahaha, zie net dat MAW hierboven heeft gereageerd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard123

Quote from: MichelDW on December 27, 2019, 13:19:22
Subwoofer is de geijkte term. Ik zie niet in waarom je een infra laag zou nodig hebben in een stereo setup. Er van uitgaande dat een 'baswoofer' de 25Hz aantikt.

In veel muziek zit toch wel veel laaginformatie die mits goed weergegeven voor mij veel toevoegt aan de muziekbeleving. Daarbij vallen heel veel stereo speakers al flink af een stuk hoger dan 25 hertz. 

Over het kunnen lokaliseren van de sub, dan staat ie 9 van de 10 keer te hoog afgesteld. Echt lage tonen kun je niet lokaliseren. Neem bijvoorbeeld het nummer Nobody home van kant 3 van the Wall. Daar zit een laag basloopje in dat beurtelings van links en rechts komt. Met een koptelefoon is dat heel goed te horen maar met een paar speakers die laag genoeg gaan verdwijnt dat links/rechts effect bijna geheel. Met een paar monitors hoor je dat loopje sowieso al bijna niet of sterk verzwakt. Met een goede sub wel.

MAW

nou het zou velen verbazen hoe veel producers de subbass onder 40hz wegfilteren met 1e of 2e orde.
het is vooral zo dat een sub de subbass gewoon straks speelt (dus zeg voor het gemak maar even alles onder 100hz).

in het stuk tussen 20 en 40 hz gebeurt niet zoveel.

alleen een sub die tot 20hz -3db gaat is tot 40hz hz recht (-0dB).
Gr. Martijn