Hyperion HPS-938 -reparatie - specs cross over

Started by hanssymoens, August 30, 2022, 21:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hanssymoens

ik heb een Hyperion HPS-938 met een defecte cross-over. Van hyperionsound.com krijg ik weinig reactie. Iemand die mij aan een cross-over (NOS of gebruikt), de specs van de cross-over (deze is in een soort epoxy gegoten ; niet te openen zonder volledig kapot te maken) of een occasie midrange/tweeter top module kan helpen ? 

dre73

Dat gaat lastig worden....
100% zeker dat het X-over defect is?

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hanssymoens

volgens mijn technieker wel ; er lekt een condensator ; vandaag heeft hij na weken verrassend genoeg wel respons gekregen van hyperion sound ; er zouden nog cross-overs beschikbaar zijn ! mocht de herstelling slagen laat ik dit zeker weten

hanssymoens

de filters werden besteld en geleverd (zie foto) ; helaas niet identiek aan de originele, geen soldeerpunten en geen schema beschikbaar (de respons van 'hyperion usa' was : this is it) ; heeft er iemand deze filters in zijn Hyperions zitten ? zo ja, had ik indien mogelijk graag een foto gekregen van de aangesloten filter ; alvast bedankt bij voorbaat
mvg
Hans

hifiman

Je kan toch heel simpel het schema achterhalen? Beetje goedkope onderdelen die erin zitten trouwens  :omg:


hanssymoens

mijn technieker die toch iets van audio kent (https://www.heremansav.com/) vind het alvast niet zo evident :unhappy: