Zelf schermdoek vervangen?

Started by Koiboy, December 26, 2019, 13:22:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koiboy

Al 15 jaar gebruik ik een gemotoriseerd 4:3 scherm van Screenline. Van dichtbij heeft het een blokjestructuur met ietwat verhoogde randjes. Ik koos indertijd voor deze leverancier onder meer omdat hij een breedte leverde die mijn schuifpui nagenoeg helemaal afdekt. Ook het naar achteren afrollen is voor mij belangrijk.

Intussen ben ik 3 projectoren verder, wil nu mijn scherm upgraden naar een vlak doek, gain 1.0, dat speciaal ontworpen is voor weergave van 4K-beelden. Aangezien motor en bediening nog steeds goed werken wil ik alleen het doek vervangen. Ik hoop daarmee ook een stuk voordeliger uit te zijn dan een compleet nieuwe behuizing met scherm en bediening. Drie vragen:

1. Is het een relatief gemakkelijke operatie om de behuizing te demonteren, het doek te vervangen en alles weer te monteren?

2. Screenline zegt zijn 4K-doek niet los te willen leveren. Welke fabrikant ken je die dat met zijn 4K doek wèl doet?
    Gelet op de maten betekent het dat het een maatwerk product wordt.

3. Als je een specifiek doek in gedachten hebt, heb je dan ook een productcode voor mij?

Bij voorbaat vriendelijk bedankt voor je reactie.