Eerste setje dat je had

Started by trigger__, November 17, 2019, 00:16:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trigger__

Weten jullie wat voor geluidsinstallatie je het allereerst had? Was dit iets van je ouders gekregen? Of heb je er voor gespaard toen je een job in de vakantie deed?

Bij mij was het de Jvc MX D651TR, heb daar een maand mijn loon gespaard van mijn eerste vakantiejob en dan als 15 jarige die dan gekocht. Heb daar jaren mee gespeeld en daarna overgestapt naar Sony DAV X1, Bose 301, B&W 604 S3 tot nu mijn huidige set B&W 803N.

Ik ben ook nog altijd op zoek naar die Jvc want zou die graag voor nostalgische redenen terug hebben :)

Dus wat hadden jullie?

Tabcam

Dat was een oude radiocassetterecorder "gespaard" met vakantiewerk en weet niet eens meer zeker of het een Philips was maar hij leek heel erg hierop. Ik denk niet dat ik er een foto van heb :P.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

Quote from: TabCam on November 17, 2019, 11:42:12
Dat was een oude radiocassetterecorder "gespaard" met vakantiewerk en weet niet eens meer zeker of het een Philips was maar hij leek heel erg hierop. Ik denk niet dat ik er een foto van heb :P.


Zoiets was ook mijn eerste! Maar dan van Vendex (V&D) :).

haythijs

#3
Ik kreeg de oude set van mijn ouders, waarna de mijne dan weer werd doorgeschoven naar mijn zusje. Later kreeg ik een nieuwe Sharp ( met high speed dubbing  :colgate:) en weer daarna Arizona ( o.a met cd speler eind jaren 80)
Toen ik in 1992 voor mijn VWOdiploma haalde, kreeg ik deze Technics, deze heeft echt jarenlang gedraaid tot ik in 1999 overstapte naar dvd met een Denon Avr.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare