Wie kent er nog oude scifi films/series, denk dat ik alles gezien heb.

Started by Jack_D, December 24, 2019, 13:31:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Leuk. Ben zelf ook gek op oude films.

Denk aan
De klassiekers zoals the Day the earth stood still maar goed het is moeilijk als je al aangeeft alles gezien te hebben.

Wat meer obscure maar wel gaaf
Robinson Crusoe on Mars
20 million miles to earth
Abbot and Costello go to Mars
Alien trespass
The blob
Invaders from Mars
The last Starfighter
Etc. ;)
Heb er zoveel.

En daarnaast oude horrors
Hammer house
Universal monsters

Allemaal leuker dan de moderne sfx films
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jack_D

Ik kon op een gegeven moment nixs meer vinden wat ik nog niet gezien had en van het nieuwe moderne SciFi spul ben ik in het algemeen niet zo'n fan. Maar gelukkig komen jullie toch nog met een enkele oudere films/series die op mijn "nog op te zoeken en te kijken lijstje" kunnen. Gelukkig dus nog niet echt alles gezien.

Met jullie tips kan ik weer even vooruit  :clapping: :pompom: :thumbs-up: :headbanging: :popcorn:
(Zonder een regelmatige dosis SciFi krijg ik afkickverschijnselen en gaat het helemaal fout met mij :D )

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 26, 2019, 09:04:14
Leuk. Ben zelf ook gek op oude films.

Denk aan
De klassiekers zoals the Day the earth stood still maar goed het is moeilijk als je al aangeeft alles gezien te hebben.

Wat meer obscure maar wel gaaf
Robinson Crusoe on Mars
20 million miles to earth
Abbot and Costello go to Mars
Alien trespass
The blob
Invaders from Mars
The last Starfighter
Etc. ;)
Heb er zoveel.

En daarnaast oude horrors
Hammer house
Universal monsters

Allemaal leuker dan de moderne sfx films

Christof_G

Explorers
Enemy Mine
The Wraight
My Science Project
Hardware
Runaway
Screamers
Fortress
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Jack_D

My Science Project kende ik niet maar ben niet verder gekomen dan het begin, te "humor-achtig" voor mijn smaak.

Maar zeker bedankt voor het meedenken :thumbs-up:

Quote from: Christof_G on December 27, 2019, 00:42:17
Explorers
Enemy Mine
The Wraight
My Science Project
Hardware
Runaway
Screamers
Fortress

DennisV

Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

RalphH

The lawnmower man vond ik ooit erg goed, maar al jaaaaren niet meer gezien, weet dus niet hoe ie nu zou bevallen.

Iets recenter, Time trap en Chronicle
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jack_D


Jack_D


Bedankt voor de tip, Lawnmowerman kende ik nog niet... Gaat op mijn lijstje, thanks :thumbs-up:

Quote from: RalphH on December 27, 2019, 16:59:13
The lawnmower man vond ik ooit erg goed, maar al jaaaaren niet meer gezien, weet dus niet hoe ie nu zou bevallen.

Iets recenter, Time trap en Chronicle

williams

Misschien heb ik er overheen gelezen maar deze mag toch niet ontbreken hier .
The Forbidden Planet  uit 1956 met Leslie Nielsen ,ja die van Police Squad .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt


williams

Oh dat heb ik dan inderdaad gemist ,maar ik heb er nog 1 misschien meer avontuur dan sf maar toch.

Voyage to the bottom of the sea uit 61.

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Spollie

Mijn bescheiden bijdragen:

The Man from Earth (2007)



Waarschijnlijk heb je hem al gezien, maar zo niet dan zou ik hem zeker gaan kijken.

Primer (2004)



Hersenkraker met tijdreizen als thema. Gemaakt met een miniscuul budget maar desondanks zeker de moeite waard.

En om maar even in het tijdreisthema te blijven:

The Jacket (2005)



Lang geleden dat ik deze heb gezien, maar volgens mij vond ik hem best goed ::)

Allemaal geen oude/obscure films maar wellicht heb je er iets aan.

Jack_D

The Jacket ken ik niet, eens kijken op ik die ergens kan vinden.... thanks voor de tip....

Quote from: Spollie on January 10, 2020, 10:03:51
Mijn bescheiden bijdragen:

The Man from Earth (2007)



Waarschijnlijk heb je hem al gezien, maar zo niet dan zou ik hem zeker gaan kijken.

Primer (2004)



Hersenkraker met tijdreizen als thema. Gemaakt met een miniscuul budget maar desondanks zeker de moeite waard.

En om maar even in het tijdreisthema te blijven:

The Jacket (2005)



Lang geleden dat ik deze heb gezien, maar volgens mij vond ik hem best goed ::)

Allemaal geen oude/obscure films maar wellicht heb je er iets aan.

This Game

Onlangs nog Saturn 3 (1980 dacht ik) gekeken, Space above and beyond zag ik al genoemd worden.
Event Horizon is ook een goeie.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

simsatit

invasion of the body snatchers (1978)
Dune (1984)
Solaris (1972)
Looper (2012)
Metropolis (1927)
They live (John Carpenter)
Escape from New York (John Carpenter)
The Thing (John Carpenter)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Jack_D

"They Live" ken ik niet, bedankt voor de tip. Maar als ik hem zo even door Google haal lijkt het wel dat ie een hoog Horror gehalte heeft. Ik weet niet of mijn tere zieltje dat wel aankan :D

Bij "Event Horizon" durf ik de dvd box niet eens te openen zo eng, laat staan de film bekijken, haha... grapje, is een bekende film, staat hier al een paar jaar op de plank. Goede scifi film, waar ik het (functionele) horror gehalte nog net van aan kan. Het horror genre is totaal niet mijn ding maar een enkele keer komt de mix met scifi goed uit de verf, zoals bij Event Horizon"

Quote from: simsatit on January 15, 2020, 00:23:25
They live (John Carpenter)

Quote from: This Game on January 14, 2020, 14:33:40
Event Horizon is ook een goeie.

Kjelt

Quote from: Jack_D on January 15, 2020, 13:18:26
"They Live" ken ik niet, bedankt voor de tip. Maar als ik hem zo even door Google haal lijkt het wel dat ie een hoog Horror gehalte heeft. Ik weet niet of mijn tere zieltje dat wel aankan :D
Welnee, briljante film, de SFX zijn nu nogal gedateerd maar daar wil je doorheen kijken, zet anders je zonnebril op  ;)

Kjelt


HJ2

Capricorn one

BTW: geweldig topic! Kan ikals SF liefhebber ook weer lekker uit putten

Saturn 3: Manmanman. Jaaaaaren gezocht naar deze titel: Gezien als kind en nog voel ik de spanning (zal dus wel tegenvallen dalijk, maar dat hindert niet  :pompom:)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Barry2001

Quote from: Jack_D on January 15, 2020, 13:18:26
"They Live" ken ik niet, bedankt voor de tip. Maar als ik hem zo even door Google haal lijkt het wel dat ie een hoog Horror gehalte heeft. Ik weet niet of mijn tere zieltje dat wel aankan :D

Bij "Event Horizon" durf ik de dvd box niet eens te openen zo eng, laat staan de film bekijken, haha... grapje, is een bekende film, staat hier al een paar jaar op de plank. Goede scifi film, waar ik het (functionele) horror gehalte nog net van aan kan. Het horror genre is totaal niet mijn ding maar een enkele keer komt de mix met scifi goed uit de verf, zoals bij Event Horizon"

Leuke box, ijzersterke film, vaak gezien.

'Where we're going we don't need eyes to see' 

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kjelt


Erik

They live is idd een klassieker niet echt horror meer komisch.
En is Moon44 al genoemd en IO met sean connery in de hoofdrol
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Met dank aan de documentaire: Memory: The Origins of Alien (2019) aanrader voor de Alien fans.
https://www.imdb.com/title/tt8974964

Allerlei oudere SciFi films waar Alien mede op gebaseerd is, die nu ook op mijn shortlist staan.
Dit soort verhalen zijn kennelijk als eerste door HP Lovecraft geschreven die in zijn leven daar nooit voor erkend is,
en worden ook Lovecraft genre movies genoemd.
https://en.wikipedia.org/wiki/H._P._Lovecraft

Komen ze:

The Thing from Another World (1951)
https://www.imdb.com/title/tt0044121

It! The Terror from Beyond Space (1958)
https://www.imdb.com/title/tt0051786

Planet of the Vampires (1965)
(Terrore nello spazio)
https://www.imdb.com/title/tt0059792

Queen of Blood (1966)
https://www.imdb.com/title/tt0060877


Geen idee of ik ze kan uitzitten maar dat zien we dan wel weer.   ;D

DofN

Als liefhebber van Dune van Frank Herbert vond ik de film ook leuk, maar zonder de boeken is hij misschien dodelijk. De film staat slecht bekend.

https://www.imdb.com/title/tt0087182/

Ik ben benieuwd wat deze gaat brengen:

https://www.imdb.com/title/tt1160419/
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software