Plex

Started by snickerke, December 23, 2019, 19:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Als Dune eigenaar zeg ik Dune... al ben ik niet weg van de 4K Pro, wegens de waardeloze dvd speler (ja ik heb soms nog dvd's die ik wil spelen) en allerlei bugs (framerate issues, HDR metadata ellende) die Dune nooit zal fixen omdat de hardware feitelijk niet goed genoeg is en al achterhaald was toen ze het ding 2 jaar geleden aankondigden. De Vero ken ik niet. De Pro 4K staat hier eigenlijk werkloos in de hoek en ik gebruik af en toe de Dune 4K HD Solo; eigenlijk een superieure speler tov de 4K Pro, echter... doet geen HDR.

Maar goed, we hebben ook nog de Apple TV 4K. Die gebruik ik eigenlijk 99% van de tijd...
Dus, het antwoord op je vraag welke is beter, de Dune of de Vera, is het antwoord: De Apple TV :)

sjongele

Ik gebruik dus wel Plex. En met de juiste settings wordt ook 4K niet getranscodeerd (op devices die dat aankunnen).
Als spelers hangen eraan: Apple TV4, Apple TV4K, NVidia Shield, Vero 4K+, Oppo UDP203 en diverse iPads.

Op de AppleTV's gebruik ik Infuse als player voor Plex. Dat gaat op zich prima. Alleen laten de vrienden van Apple geen passthrough toe, dus heb je geen Atmos of DTS:X. Met de UI van de Shield ben ik nooit vrienden geworden en toen NVidia een tijdje geleden weer eens een puinhoop maakte van de kleurruimtes is de Vero 4K+ erbij gekomen. Als dedicated speler (OSMC/KODI) met de Plex plug-in draait die uitstekend. 4K, HDR, passthrough van alle audioformaten: het werkt allemaal.

En inderdaad, de kinderen syncen graag films naar hun iPads voor onderweg, of streamen bij vriendinnetjes naar hun iPad en dan via AirPlay naar een lokale Apple TV  ;)

Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Rikske

Ik werk met Plex op de PS4 maar dit is nogal omslachtig om steeds de settings te wijzigen op de Playstation van Dolbly naar DTS daarmee dat ik een dedicated player wil.
Apple zal het niet worden want heb nooit iets met dat merk gehad ik wil een player die alle audio en videoformaten slikt, dat ik via mijn netwerk de films kan bekijken en liefst een zo klein mogelijk apparaat.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

alexeiboris

Tja als je geen apple TV wilt om irrationele redenen, dan zoek je het verder ook maar uit.

paulkokkie

Quote from: Rikske on December 27, 2019, 12:29:32
Apple zal het niet worden want heb nooit iets met dat merk gehad ik wil een player die alle audio en videoformaten slikt, dat ik via mijn netwerk de films kan bekijken en liefst een zo klein mogelijk apparaat.
Als je geen Apple wilt neem dan een Vero 4K+ of een Shield.Moeilijker wordt het niet.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Rikske

Quote from: alexeiboris on December 27, 2019, 15:33:40
Tja als je geen apple TV wilt om irrationele redenen, dan zoek je het verder ook maar uit.

Oei oei oei hebben we een fanboy gekwetst  ::) ::) ::)

Quote from: paulkokkie on December 28, 2019, 08:39:19
Als je geen Apple wilt neem dan een Vero 4K+ of een Shield.Moeilijker wordt het niet.

Bedankt Paul het zal de eerste worden  ;)

alexeiboris

Quote from: Rikske on December 28, 2019, 08:46:39
Oei oei oei hebben we een fanboy gekwetst  ::) ::) ::)
Nee hoor, ik gebruik en combineer producten omdat ze ergens goed in zijn, niet omdat ze wel of niet van een bepaald merk zijn "waar ik niets mee heb". Zou je ook eens moeten proberen. Kijk eens in de spiegel, want jij bent dan geen fanboy, maar blijkbaar een anti apple boy. Van hetzelfde laken een pak zeggen we dan.

Jack_D

Dat is puur een persoonlijk dingetje.... ik ben ook (geheel irrationeel en niet op technische productspec's gebaseerd) geen Apple fan. Dus ik begrijp Rikske wel, jouw felle reactie daarentegen kan ik dan weer moeilijker begrijpen. Misschien moet jij je eigen advies ter harte nemen en ook zelf eens in die spiegel kijken, hij werk niet alleen maar bij "anti Apple boys" :D


Quote from: alexeiboris on December 28, 2019, 11:18:23
Nee hoor, ik gebruik en combineer producten omdat ze ergens goed in zijn, niet omdat ze wel of niet van een bepaald merk zijn "waar ik niets mee heb". Zou je ook eens moeten proberen. Kijk eens in de spiegel, want jij bent dan geen fanboy, maar blijkbaar een anti apple boy. Van hetzelfde laken een pak zeggen we dan.

alexeiboris

De omgekeerde wereld... prima joh :crazy:

paulkokkie

Ok here, klaah met ruzie makûh? Jullie lijke wel un stel âhwe wève
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

reza

Ook ik ben geen fan boy van Apple. Zwaar overschat merk. Ze laten mooie dingen maken door kleine kindjes en strijken zelf met de eer.
Bah..
Dus ook ik begrijp Riske wel. Maar jouw reactie, ach we zijn het inmiddels wel gewend. Ik hoop dat de midlifecrisis snel over gaat voor je.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

alexeiboris

Dus jullie definitie van fanboy is iemand die iets van apple in bezit heeft, of die iets van apple adviseert. Man man man... wat een armoede.

Rikske

Quote from: alexeiboris on December 28, 2019, 11:18:23
Nee hoor, ik gebruik en combineer producten omdat ze ergens goed in zijn, niet omdat ze wel of niet van een bepaald merk zijn "waar ik niets mee heb". Zou je ook eens moeten proberen. Kijk eens in de spiegel, want jij bent dan geen fanboy, maar blijkbaar een anti apple boy. Van hetzelfde laken een pak zeggen we dan.

Wanneer ik iets koop kijk ik meestal naar de prijs-kwaliteitverhouding, waarom zou ik meer geld uitgeven als ik betere en goedkopere alternatieven kan vinden?
Ik heb dit merk altijd al een statussymbool gevonden maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en natuurlijk hoeft niet iedereen hiermee akkoord te gaan maar wat wel leuk zou zijn als de mensen die hier niet mee akkoord zijn een beetje normaal reageren  ;)

scoc

Quote from: reza on December 28, 2019, 14:30:09
Ook ik ben geen fan boy van Apple. Zwaar overschat merk. Ze laten mooie dingen maken door kleine kindjes en strijken zelf met de eer.
Bah..
Dus ook ik begrijp Riske wel. Maar jouw reactie, ach we zijn het inmiddels wel gewend. Ik hoop dat de midlifecrisis snel over gaat voor je.

En Apple is het enige merk ter wereld die dergelijke praktijken hanteert? Laten we een beetje serieus blijven zou ik zeggen  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: scoc on December 29, 2019, 21:12:57
En Apple is het enige merk ter wereld die dergelijke praktijken hanteert? Laten we een beetje serieus blijven zou ik zeggen  ;)

Even googlen aub.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Quote from: reza on December 29, 2019, 21:16:28
Even googlen aub.
Waarom zou ik moeten Googlen?

Verschillende merken produceren in lage loon landen en sommigen weten nooit exact waar elk onderdeel wordt gemaakt en door wie. Dit maakt deze praktijk zeker niet ok maar als je die reden aanhaalt als enige reden dan mag je een derde tot de helft van je kleerkast weggooien.

En dan kunnen we ook nog beginnen over de soms onmenselijke toestanden bij kobaltontginning die in elke smartphone en batterijen zit. Zelfs Android toestellen  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

sion

Quote from: Rikske on December 27, 2019, 12:29:32
Ik werk met Plex op de PS4 maar dit is nogal omslachtig om steeds de settings te wijzigen op de Playstation van Dolbly naar DTS daarmee dat ik een dedicated player wil.
Apple zal het niet worden ... ik wil een player die alle audio en videoformaten slikt, dat ik via mijn netwerk de films kan bekijken en liefst een zo klein mogelijk apparaat.

Dit is toch helemaal niet zo'n irrationeel argument? De Apple TV 4K speelt niet zo 1-2-3 out of the box alle formaten die je wilt (boven 5.1 'core' codes).

Ik gebruik zelf een Nvidia Shield voor streaming (Netflix) en de Oppo udp-203 voor 'source direct' afspelen van netwerk/hdd bestanden. Had in het verleden ook goeie ervaringen met Dune, maar dat was in het pre-4K tijdperk. Plex vind ik te ingewikkeld.

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

reza

Quote from: scoc on December 29, 2019, 21:44:25
Waarom zou ik moeten Googlen?

Verschillende merken produceren in lage loon landen en sommigen weten nooit exact waar elk onderdeel wordt gemaakt en door wie. Dit maakt deze praktijk zeker niet ok maar als je die reden aanhaalt als enige reden dan mag je een derde tot de helft van je kleerkast weggooien.

En dan kunnen we ook nog beginnen over de soms onmenselijke toestanden bij kobaltontginning die in elke smartphone en batterijen zit. Zelfs Android toestellen  ;)

Even googlen aub.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Quote from: reza on December 30, 2019, 06:39:14
Even googlen aub.
Bij ons zeggen ze "uw plaat blijft hangen". Ik kan best mijn eigen mening vormen zonder Google. Thx.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

beunky

Topic is opgeschoond.
Als er behoefte is om over mod-interventies te praten kan dat alleen via PM.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"