Plex

Started by snickerke, December 23, 2019, 19:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snickerke

Ik heb net PLEX geinstalleerd.
Nu merk ik dat de grote 4k films haperen bij het afspelen.
Heb al zitten wijzigen in de instellingen voor de buffer en deze verhoogd, maar de film blijft haperen.
Iemand tips?
Ik gebruik een recente laptop.

alexeiboris

Een laptop :D dus met wifi neem ik aan? :crazy:
Hang die laptop eerst maar eens met een kabel aan je router.

angelo41

hier allezins geen problemen met plex en 4k.zowel op de shield als htpc. en films staan op mijn nas.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t promet Tapatalk


snickerke

Quote from: alexeiboris on December 23, 2019, 20:45:29
Een laptop :D dus met wifi neem ik aan? :crazy:
Hang die laptop eerst maar eens met een kabel aan je router.
Laptop aangesloten met netwerk kabel dus niets wifi....

HarrieA

Op zich weinig info.
Plex op laptop? Afspelen met laptop of met mediaplayer? Film op laptop of NAS? WiFi of bedraad. Wat voor laptop?

snickerke

#5
Is er een interface hetzelfde als Plex zeg maar een soort prog die er ook zo strak uit ziet, maar dan zonder netwerk verbinding...
Een movie database die automatisch de meta gegevens binnen haald van mijn films op de laptop.

snickerke

Quote from: HarrieA on December 23, 2019, 21:17:05
Op zich weinig info.
Plex op laptop? Afspelen met laptop of met mediaplayer? Film op laptop of NAS? WiFi of bedraad. Wat voor laptop?
Plex staat op laptop.
Afspelen met de laptop met afspeler in PLEX.
Films staan op laptop en externe hd.
Bedraad.
Asus viovobook pro : i5-8250 cpu @1.60 Ghz met 8GB ram met win 64.

jvanhambelgium

Quote from: snickerke on December 23, 2019, 21:31:28
Plex staat op laptop.
Afspelen met de laptop met afspeler in PLEX.
Films staan op laptop en externe hd.
Bedraad.
Asus viovobook pro : i5-8250 cpu @1.60 Ghz met 8GB ram met win 64.

Tijdens het afspelen moet je bovenaan rechts op dat "Activity" icoontje drukken en eens een screenshot maken. Denk dat je aan het transcoden gaat (vb omdat je ondertitels gebruikt of andere reden)
Als je geen "Plex Pass" hebt kan je ook geen gebruik maken van de hardware-assisted trancoding van de Intel CPU's en val je terug op pure software transcoding en valt je i5 een beetje dood. 4K hé ....
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

alexeiboris

Transcoding is een bitch. Nooit begrepen waarom mensen dat willen. Je film staat al gewoon op je NAS... speel hem dan ook gewoon af... niks transcoding. Nergens voor nodig. Flikker dat plex van je laptop af en koop een apple tv of een dune ofzo. Die spelen direct vanaf je nas/netwerkshares.

snickerke

Vind die interface en die filmposters gewoon leuk en de info die krijgt bij de film...bladderd ook makkelijk....

paulkokkie

Quote from: snickerke on December 24, 2019, 01:04:33
Vind die interface en die filmposters gewoon leuk en de info die krijgt bij de film...bladderd ook makkelijk....
Plex, hmm, je kunt ook Kodi op je laptop installeren, daar kun je dan ook info van je films in vinden.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Raymen

Quote from: snickerke on December 24, 2019, 01:04:33
Vind die interface en die filmposters gewoon leuk en de info die krijgt bij de film...bladderd ook makkelijk....

Dit doen de dune hd en apple tv net zo mooi en mischien nog wel beter

Beeld en geluid zijn van beide gewoon top
Plex is k#t vergeleken bij die 2
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

jvanhambelgium

Quote from: Raymen on December 24, 2019, 08:38:40
Dit doen de dune hd en apple tv net zo mooi en mischien nog wel beter

Beeld en geluid zijn van beide gewoon top
Plex is k#t vergeleken bij die 2

Plex is dan ook een héél ander soort product.
Plex is zeer goed voor wat het gemaakt is , namelijk streamen!
Plex "clients" vind je zowat op alle OS'sen en verschillende devices. Streamen in functie van beschikbare bandbreedte etc, gebruikers met hun restricties tot bepaalde content etc.




HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raymen

Nou streamen zal hij heus wel doen maar niet alles
Iso is al een probleem, weet niet of dit nu al werkt
Maar om films elke keer om te gaan zetten vind ik een slechte zaak
Deze spelen bijna alle splelers zonder problemen af
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

alexeiboris

Als je in de trein perse een film van je NAS op je phone wilt zien is plex wel leuk, maar voor thuis...?

snickerke

Ik ga enkel mijn films bekijken op mijn beamer en dus niet streamen naar andere apparaten.
Vind die filmposters gewoon leuk en dat je netjes kan kiezen met de info van de film erbij.
Ik overweeg om een externe HD te kopen.
Dus die moet vooral snel zijn.

alexeiboris

Dus om die prachtige metainfo accepteer je die transcoding shit... slim hoor. Weet je wat nog slimmer is? Een Apple TV met Infuse. Geen transcoding, én mooie filmposters en serie informatie.

reza

Maar geen mogelijkheid voor een externe HD ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jvanhambelgium

Quote from: snickerke on December 24, 2019, 09:58:49
Ik ga enkel mijn films bekijken op mijn beamer en dus niet streamen naar andere apparaten.
Vind die filmposters gewoon leuk en dat je netjes kan kiezen met de info van de film erbij.
Ik overweeg om een externe HD te kopen.
Dus die moet vooral snel zijn.

Dan is Plex niet de beste keuze. Installeer dan op diezelfde laptop KODI (for Windows) oid.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

alexeiboris

Quote from: reza on December 24, 2019, 10:16:46
Maar geen mogelijkheid voor een externe HD ;)
Dan hang je die toch aan de laptop...netwerk is netwerk.

Jack_D

Of een Oppo, voor ons anti-pc/anti-laptop mannen(en vrouwen?) :tounge2:

Transcoding alleen nodig als je afspeel apparaatje niet het originele formaat kan weergeven, dan is (real-time)transcoding handig. Voor de rest zou ik echt niet weten waarvoor je het nodig zou kunnen hebben.


Quote from: alexeiboris on December 23, 2019, 23:27:31
Transcoding is een bitch. Nooit begrepen waarom mensen dat willen. Je film staat al gewoon op je NAS... speel hem dan ook gewoon af... niks transcoding. Nergens voor nodig. Flikker dat plex van je laptop af en koop een apple tv of een dune ofzo. Die spelen direct vanaf je nas/netwerkshares.

alexeiboris

Quote from: Jack_D on December 24, 2019, 12:55:59
Of een Oppo, voor ons anti-pc/anti-laptop mannen(en vrouwen?) :tounge2:
Zit "nogal" wat prijsverschil tussen een ATV of een Oppo... áls je al een Oppo kunt vinden. Goedkoopste oplossing is iets als een Dune of een nog goedkopere speler die iets van een moviewall heeft.

reza

Quote from: alexeiboris on December 24, 2019, 11:49:38
Dan hang je die toch aan de laptop...netwerk is netwerk.
Dat is waar.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jack_D

Das zeker waar, de prijzen van de Oppo's zijn op dit moment wel erg hoog.... Ik zou er persoonlijk ook niet meer voor over hebben dat de originele introductie prijs. Dan is de prijs/prestatie goed in balans.

Quote from: alexeiboris on December 24, 2019, 13:26:45
Zit "nogal" wat prijsverschil tussen een ATV of een Oppo... áls je al een Oppo kunt vinden. Goedkoopste oplossing is iets als een Dune of een nog goedkopere speler die iets van een moviewall heeft.

Rikske

Ik werk ook met Plex maar ben in de markt voor een mediaplayer maar wat is dan de betere keuze een Dune HD Pro 4K Plus of een Vero 4K+?