INNUOS Zen music server hapert

Started by fasteddie, December 22, 2019, 21:03:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Heren,

Even een vraagje....mijn broer speelt met een Innuos server.....met wat probleempjes...misschien weet een van jullie raad?

Als hij afspeelt van Spotify content, verspringen nummers en of stoppen de nummers spontaan...
Hij gebruikt de orange squeeze app voor het aansturen van de server....hij maakt gebruik van de spotify zoals daarin opgenomen....
De INNUOS app zelf wordt alleen gebruikt voor het instellen van de settings en harde schijf inhoud.

Voor internet muziek moest de squeeze app downloaden om deze te kunnen benaderen....

Hoop dat e.e.a duidelijk is....wellicht moet hij e.e.a op een andere manier benaderen en of bedienen?

Hoor graag en alvast bedankt namens broertje 8)








fasteddie

Wellicht kan een Innuos gebruiker licht in de duisternis brengen?

Tabcam

Kan ook aan je netwerk liggen. Is altijd lastige materie performnceproblemen. Heb zelf geen Innuos dus kan je alleen qua netwerk helpen.

We kunnen meedenken met waar de oorzaak zou kunnen zitten. Je kan beginnen met een beschrijving van het netwerk, de grootverbruikers qua netwerk en een internet speedtest.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scoc

Ik heb zelf een Innuos maar gebruik deze op een andere manier met Roon Core op de Innuos Server en dan de Roon Ready endpoint in mijn versterker en dit volledig bedraad (dus geen wifi). Ik vond zelf de 3rd party apps zoals iPeng maar niks en ben snel overgegaan naar Roon.

Zoals al aangehaald kan het wegvallen van de audio aan zoveel zaken liggen. Om zaken uit te sluiten zou je eens een paar uur moeten luisteren naar een lokaal muzieklijst op de Innuos (maw geen Spotify of streamingdienst). Als het geluid dan nog wegvalt dan is het meer dan waarschijnlijk een lokaal netwerk probleem.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Barry32

Marcel van H&C hifi heeft mij bij aanschaf van de Zen wel uitgelegd of je Spotify het beste kon inregelen via my.innuos.com (dus rechtstreeks in Innuos OS) of via een third party app maar ik kan mij helaas niet meer herinneren of de eerste of tweede optie beter/slimmer was.

De Innuos helpdesk had redelijk snel antwoord op een vraag die ik had over Innuos OS dus wellicht kun je het hen vragen?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

fasteddie

OK dank jullie voor het meedenken....zal het doorgeven..... :colgate:

scoc

#6
Quote from: Barry32 on December 23, 2019, 16:21:25
Marcel van H&C hifi heeft mij bij aanschaf van de Zen wel uitgelegd of je Spotify het beste kon inregelen via my.innuos.com (dus rechtstreeks in Innuos OS) of via een third party app maar ik kan mij helaas niet meer herinneren of de eerste of tweede optie beter/slimmer was.

De Innuos helpdesk had redelijk snel antwoord op een vraag die ik had over Innuos OS dus wellicht kun je het hen vragen?

Innuos ondersteunt geen Spotify connect dus rechtstreeks uit Spotify app naar Innuos zal niet gaan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Barry32

Ik heb even op de website gekeken en hierbij de link naar hoe je in Innuos OS dit zou moeten inregelen. Via iPeng zou het wellicht ook kunnen maar zoals gezegd wellicht ook een berichtje sturen aan de Innuos helpdesk.

http://innuos.com/en/go/manual-playing-music-usb-setting-streaming
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma