Welke laptop voor tekenprogramma Creo Elements...

Started by raMniv, December 22, 2019, 20:10:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raMniv

Ik heb de vraag van mijn schoonvader gekregen om naar een laptop te kijken (durf je natuurlijk geen nee te zeggen). Nu wil hij het tekenprogramma Creo Elements erop hebben. Creo Elements Direct modelling 19.0. Ik denk dan dat de videokaart belangrijk is bij een tekenprogramma.
Nu is het budget denk ik het grootste probleem, want de max zal rond de 750 euro liggen. Is dit te doen voor een goede laptop met 3d tekenen?
En hebben jullie tips voor welk type laptop enz.

Dank voor het meedenken.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

RalphH

Wat zegt de website van het programma over de minimale en maximale specs? Meestal staat daar bij dot soort software wel wat over beschreven.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Wat ik bij de minimale systeemeisen van Creo Elements (helaas niet specifiek van Direct Modelling) zie staan is windows 10, 32bits, 512 MB, OpenGL 4.0. Dat doen alle laptops van tegenwoordig. Er lijken ook verschillende pakketten te zijn dus het kan zijn dat ze allemaal grofweg dezelfde eisen hebben.

Je kan je zwager dus best geruststellen, een slechte laptop doet het goed genoeg.  Et een redelijke videokaart en genoeg RAM geheugen / SSD ruimte heb je een fijne laptop voor Creo Elements Direct Modelling te pakken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HJ2

Ik zou ook zeker even kijken naar de resolutie en het formaat van het scherm. in dit geval is hoger / groter idd beter.
Basisinstallatie zal wel overal op draaien, maar naarmate je meer modules actief hebt gaat het processorkracht kosten.
wil je gaan visualiseren, dan wordt de grafische kaart ook zwaarder belast en kan dan de flessehals gaan vormen.
Kortom: Alles voldoet voor de basis, maar wat voor tekenwerk gaat je schoonvader nu precies doen?
If you always do what you always did, you always get what you always got...

J.A.F._Doorhof

Let er even op of hij op het scherm wil kunnen tekenen
Ik zou dan echt voor een laptop gaan met digitizer en niet touch screen only.

Hp heeft een paar mooie laptops daarvoor
Microsoft surface natuurlijk ook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ2

Tekenen op het scherm lijkt mij persoonlijk afgrijselijk met Creo....Beter met een fijne 3D muis, dan ben je veel productiever :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

J.A.F._Doorhof

Ik ken creo verder niet
Maar weet dat het met tekenprogrammas en Lightroom/Photoshop echt ideaal is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

El Nino

Ken Creo vrij goed en dat vraagt om een zware processor en een hele goede video kaart.

Kennje situatie verder niet en weet ook niet wat je ermee gaat doen, maar als je Creo gebruikt, dan is datnmeestal niet om een Mondriaan met aleen maar vierkante blokken te tekenen.....

EUR 750 lijkt me een mooi budget voor de video kaart....... :worship:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom