Sonos play 5 gen2. Met sub?

Started by audio_stabilo, December 22, 2019, 19:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik wil wellicht voor in de woonkamer 2x de play 5 kopen en deze netjes aan de muur ophangen. Iemand ervaring met 2x play 5 en sub? Of is de sub hierbij een beetje onzin? Dit omdat er ook al een hoop laag in de play 5 zit.

Helaas hebben winkels ze niet opgesteld staan met de sub

fluissie

Beetje een vraag dat ik denk van man man .... :nopompom:

Als je toch al 2 van die dingen gaat aanschaffen dan kunnen je eigen oren wellicht het beste bepalen of jij genoeg laag hebt of niet als je ze hebt hangen

audio_stabilo

Quote from: fluissie on December 22, 2019, 20:00:48
Beetje een vraag dat ik denk van man man .... :nopompom:

Als je toch al 2 van die dingen gaat aanschaffen dan kunnen je eigen oren wellicht het beste bepalen of jij genoeg laag hebt of niet als je ze hebt hangen

Beetje een antwoord dat ik denk van man man.....
Ik vroeg ook of iemand er ervaring mee heb.

fluissie

Dan nog kan diegene toch niet voor jouw bepalen of JIJ genoeg laag hebt met of zonder sub ?!?!?

audio_stabilo

Quote from: fluissie on December 22, 2019, 20:23:32
Dan nog kan diegene toch niet voor jouw bepalen of JIJ genoeg laag hebt met of zonder sub ?!?!?

Klopt.. maar nogmaals... Ik vraag om ervaringen. Aangezien de sub meer doet icm de play 5. Ik hoorde namelijk dat de bass ik uit de play 5 naae de sub wordt geatuurd en dat ze dan opener gaan klinken?

fluissie

Uiteraard.....

Als je je speakers ontlast van de meest lage tonen zullen ze in het algemeen wat 'schoner' klinken

Wederom voor jezelf om te bepalen of je dat waard is ,
Maar als je toch al die play 5 gaat kopen dan kun je toch een sub van marktplaats halen om te kijken of dit je iets xtras brengt ? Dingen worden met bosjes gekocht en verkocht op mp

xlr8

#6
Quote from: fluissie on December 22, 2019, 20:00:48
Beetje een vraag dat ik denk van man man .... :nopompom:

Als je toch al 2 van die dingen gaat aanschaffen dan kunnen je eigen oren wellicht het beste bepalen of jij genoeg laag hebt of niet als je ze hebt hangen


Precies,  in maart dit jaar heeft die Audiogek zelf deze Sonos combinatie gehad, schiet me maar lek maar dit gaat nergens over.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171639.msg3224058#msg3224058

Quote from: audiogek on December 22, 2019, 20:15:17
Beetje een antwoord dat ik denk van man man.....
Ik vroeg ook of iemand er ervaring mee heb.

Serieus ??

Quote from: audiogek on March 20, 2019, 18:27:36
Op dit moment draai ik met 2x de sonos play 5 gen2 en sub. Nu wil ik toch weer kwalitatief betere speakers. Dus ik ben van plan de AMP 2019 te kopen omdat ik sonos fijn vind werken.
Nu heb ik de klipsch rp8000 (nieuw model klipsch) op het oog.
Wat ik wil weten is; krijg ik met deze AMP te maken met een volume limiet wat sonos dus ook doet bij hun speakers. Of kan ik net als een " normale" versterker het volume lekker open gooien? Ik heb namelijk liever volume over dan te kort.

Iemand ervaring met de AMP of wellicht hun oude AMP?

Sonos kon mij net geen antwoord geven hierop.

Bedankt alvast !

Richard70…

 :D
Quote from: xlr8 on December 22, 2019, 23:57:47

Precies,  in maart dit jaar heeft die Audiogek zelf deze Sonos combinatie gehad, schiet me maar lek maar dit gaat nergens over.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171639.msg3224058#msg3224058
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

xlr8

Hilarisch hé.  :D

Man man...   :clapping:

audio_stabilo


chansig

Ja....maak het nog (audio)gekker.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

 ^^

Man man man

Quote from: audiogek on December 23, 2019, 07:34:12
Andere woning....

Ai ja hele andere akoestiek ....  Pff wordt een lastig verhaal

xlr8

Nou ja... als de Audiogek al diverse Sonos combi's in huis heeft gehad (althans naar eigen zeggen) aanhangend diverse topics daarover inclusief de reacties, tips e.d. van medeforummers etc... weet je onderhand toch wel wat de toevoeging van de Sonos sub doet.
De geroepen 'andere ruimte' is dan gewoon een re-run van Sonos Trueplay,  ce tout  :)

Als er 1 makkelijk integreerbaar systeem is dan is het Sonos wel.

fluissie

 ^^, mijn laatste post was dan ook wat cynisch bedoeld  :D

xlr8

Hahahaa!!   ;D

Beetje dezelfde strekking;
'kwilde je net nog vragen of je mss ook weet of er nog 1 pot pindakaas in mijn bovenste (uiterst rechtse) keukenkastje past   :D

JGvH

Quote from: audiogek on December 22, 2019, 20:15:17
Beetje een antwoord dat ik denk van man man.....
Ik vroeg ook of iemand er ervaring mee heb.
. Beetje een vraag van dat ik denk man man .....

audio_stabilo

Was inderdaad niet echt tactisch om dat zo te doen. Excuus daarvoor. Graag hoor ik graag meningen van een ander. Misschien iets te veel haha.

Nog wel even een andere vraag als dat mag.
Uiteindelijk heb ik de beam gekocht met sonos one en sub. Draait allemaal goed. Nu heb ik een aparte plek in de woonkamer waar ik met mijn andere scherm en playstation game. Deze zou ik ook graag op het sonos set aan willen sluiten. Iemand een idee hoe ik dit kan doen behalve de playstation aan te sluiten op de tv?

Dankje wel en fijne dagen gewenst voor iedereen hier :)

audio_stabilo

Quote from: audiogek on December 29, 2019, 11:11:42
Was inderdaad niet echt tactisch om dat zo te doen. Excuus daarvoor. Graag hoor ik graag meningen van een ander. Misschien iets te veel haha.

Nog wel even een andere vraag als dat mag.
Uiteindelijk heb ik de beam gekocht met sonos one en sub. Draait allemaal goed. Nu heb ik een aparte plek in de woonkamer waar ik met mijn andere scherm en playstation game. Deze zou ik ook graag op het sonos set aan willen sluiten. Iemand een idee hoe ik dit kan doen behalve de playstation aan te sluiten op de tv?

Dankje wel en fijne dagen gewenst voor iedereen hier :)

xlr8

Bedankt dat je het nog een keer heb gequote want ik moest het 2x lezen... resumerend heb je dus als configuratie de Beam & Sub en als surround 2x One.

Het scherm wat je gebruikt om te gamen wordt dan ook middels HDMI (ARC) op de Beam aangesloten waardoor het geluid over de volledige Sonos surround configuratie wordt weergegeven. De Playstation prik je uiteraard in de TV.
Nu zeg je "iemand een idee hoe ik dit kan doen behalve de playstation aan te sluiten op de tv?" 

:eh:  kan niet anders want je zal toch beeld moeten zien  ?


audio_stabilo

Quote from: xlr8 on December 29, 2019, 12:11:41
Bedankt dat je het nog een keer heb gequote want ik moest het 2x lezen... resumerend heb je dus als configuratie de Beam & Sub en als surround 2x One.

Het scherm wat je gebruikt om te gamen wordt dan ook middels HDMI (ARC) op de Beam aangesloten waardoor het geluid over de volledige Sonos surround configuratie wordt weergegeven. De Playstation prik je uiteraard in de TV.
Nu zeg je "iemand een idee hoe ik dit kan doen behalve de playstation aan te sluiten op de tv?" 

:eh:  kan niet anders want je zal toch beeld moeten zien  ?

Dat ging per ongeluk

Klopt inderdaad maar het zijn 2 schermen. Het andere scherm waar we tv op kijken zit al aangesloten op de beam. Helaas heeft de beam maar 1 aansluiting. De ps4 willen we graag op het scherm houden die op het bureau staat maar dan wel het liefst ook over de speakers

JGvH

Denk via oude connect of nieuwe port

JGvH


fasteddie

Quote from: xlr8 on December 23, 2019, 11:43:43
Hahahaa!!   ;D

Beetje dezelfde strekking;
'kwilde je net nog vragen of je mss ook weet of er nog 1 pot pindakaas in mijn bovenste (uiterst rechtse) keukenkastje past   :D

Bij ons niet....heb jij nog een suggestie voor een andere plaats? Ik wil het graag in overleg doen.... :xmas:

xlr8

Dat ligt eraan, volle pot, leeg of halfvol / leeg ?  Dat zijn zomaar wat variaties waarbij je een potje kan breken :D


Quote from: JGvH on December 29, 2019, 15:49:23
Denk via oude connect of nieuwe port

Nope

Quote from: JGvH on December 29, 2019, 15:51:14
HDMI splitter?

Yep  :)

Maar of dat goed gaat... ?   

Quote from: audiogek on December 29, 2019, 13:01:03
Dat ging per ongeluk

Klopt inderdaad maar het zijn 2 schermen. Het andere scherm waar we tv op kijken zit al aangesloten op de beam. Helaas heeft de beam maar 1 aansluiting. De ps4 willen we graag op het scherm houden die op het bureau staat maar dan wel het liefst ook over de speakers

Kan gebeuren

'Kneem aan dat die 2 schermen niet naast elkaar staan dus zit je met die andere optie niet in het geluidsveld. (wild guess)


audio_stabilo

Quote from: fasteddie on December 29, 2019, 16:04:47
Bij ons niet....heb jij nog een suggestie voor een andere plaats? Ik wil het graag in overleg doen.... :xmas:

Huh? Waarom weer?