Harmony Ultimate vs LG OLED B6 vs Devialet Expert D400

Started by DitIsDeLeven, December 22, 2019, 14:42:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DitIsDeLeven

Heren technici,

Ik heb een LG Oled B6 en een Devialet Expert D400. Die wil ik graag bedienen met mijn Harmony Ultimate óf de LG Magic Remote.

De Devialet is echter een dissident in dit stel. De remote van Devialet werkt namelijk met RF, maar het valt me wel op dat de D400 een 'TRIG IN'-poort heeft (ZIE FOTO 1).


Nu vraag ik me dus af: kan ik deze TRIG IN-poort verbinden met bijvoorbeeld de poort in de Harmony Hub (ZIE FOTO 2 IR-poort 1 en 2) of de RS-232C (SVC only)-poort op de LG (ZIE FOTO 3).


Ik heb wat gegoogelt en het lijkt erop dat er wel wat mogelijkheden zijn om de TRIG IN-poort van de Devialet te gebruiken, zie: https://www.devialet.com/media/wysiwyg/docs/Automation-Devialet-notice.pdf. Hetzelfde geldt voor LG waar ik op het volgende ben gestuit: https://www.julesbartow.com/Electronics/RS-232C.htm.

Zien jullie hier mogelijkheden, of zit ik totaal op het verkeerde spoor? Ben echt een leek hierin, so please help :)  :headbanging:

Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

H B

Met de trigger in kan je alleen het apparaat in laten schakelen door een extern apparaat via een klein stroompje, als je hem wil bedienen via de hub heb je een "IR in" nodig.

DitIsDeLeven

Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

H B

Quote from: DitIsDeLeven on December 22, 2019, 15:39:11
Dank voor je reactie, maar wat betekenen deze commands dan in het document van Devialet: https://www.devialet.com/media/wysiwyg/docs/Automation-Devialet-notice.pdf?
Die commands in het document zijn commands die verlopen via de rs232 poort, daar heb je niks aan met een Harmony Ultimate die doet alleen IR

DitIsDeLeven

Quote from: H B on December 22, 2019, 16:00:09
Die commands in het document zijn commands die verlopen via de rs232 poort, daar heb je niks aan met een Harmony Ultimate die doet alleen IR

Helder. En de RS232-poort in de LG? Zou ik die wel kunnen koppelen?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

H B


DitIsDeLeven

Quote from: H B on December 22, 2019, 16:32:48
Nope

Oké, balen zeg.  :(

De enige manier om nu het volume te regelen van mijn TV is met de Devialet Remote. Kan ik dat nog anders instellen?

Ik zou dus willen dat ik de volume van de Devialet op (bijv.) 100% zet, en vervolgens met de TV het volume bepaal, maar dat lukt nu dus niet. Alleen maar met de Devialet Remote.

Klopt dat? Voorheen kon ik wel de TV en de Ziggo Next apart van elkaar regelen.
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

H B

Ik neem aan dat je tv wel gewoon IR heeft dan is hij prima te bedienen met de Harmony Ultimate.

mijkie

kun je geen RF bridge toevoegen ?

Ik heb een Neeo remote en vond iets in hun forum !

https://planet.neeo.com/t/y7pbcd/rf-remote-hack-instructions

misschien kun je die met de Harmony bedienen, die dan je Devialet weer bedient, lijkt omslachtig maar, als t werkt .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

denoontje

kun je allen niet toevoegen zodat ze via de wifi van de logitech worden bediend?

Dura

Ik heb een Logitech Compagnion, die communiceert via RF met een hub en dit hub kan dan het gewenste RF of IR signaal, BT kan ie geloof ik ook.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

DitIsDeLeven

Quote from: Dura on December 22, 2019, 19:37:00
Ik heb een Logitech Compagnion, die communiceert via RF met een hub en dit hub kan dan het gewenste RF of IR signaal, BT kan ie geloof ik ook.

Die hub heb ik ook, die hoort bij mijn Harmony Ultimate. Maar de Devialet zit überhaupt niet in de database van Logitech. Ik zal dus sowieso handmatig iets moeten fixen. Maar ik ben echt een leek hierin dusss?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

DitIsDeLeven

Quote from: mijkie on December 22, 2019, 18:03:11
kun je geen RF bridge toevoegen ?

Ik heb een Neeo remote en vond iets in hun forum !

https://planet.neeo.com/t/y7pbcd/rf-remote-hack-instructions

misschien kun je die met de Harmony bedienen, die dan je Devialet weer bedient, lijkt omslachtig maar, als t werkt .....

Pfoeh, dit is echt abracadabra voor mij. Als iemand kan bevestigen dat dit werkt zou ik er graag een zaterdag voor vrijmaken. Overigens stuurt de Harmony Ultimate zijn commands naar de Harmony hub via RF. De Magic Remote van LG werkt volgens mij ook via RF.
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

H B

Quote from: Dura on December 22, 2019, 19:37:00
Ik heb een Logitech Compagnion, die communiceert via RF met een hub en dit hub kan dan het gewenste RF of IR signaal, BT kan ie geloof ik ook.
Dat RF signaal is er alleen om de hub met de afstandsbediening te laten communiceren niet meer en niet minder, en inderdaad de hub kan ook apparaten bedienen via bluetooth.
IR en bluetooth gaat dus lukken maar geen RF.

DitIsDeLeven

Oke, vooralsnog geen oplossing dus.

Maar waarom heeft Devialet dan een RS232-poort ingebouwd met - zo blijkt uit eerdergenoemde link van Devialet - de mogelijkheid om commands door te geven. Laat ik het eens omdraaien: wie of wat kan er dan wel communiceren hiermee?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

Dura

Quote from: DitIsDeLeven on December 22, 2019, 20:22:14
Die hub heb ik ook, die hoort bij mijn Harmony Ultimate. Maar de Devialet zit überhaupt niet in de database van Logitech. Ik zal dus sowieso handmatig iets moeten fixen. Maar ik ben echt een leek hierin dusss?

Je zou eens contact op kunnen nemen met Logitech; ze voegen vaak ontbrekende apparaten dezelfde dag nog toe. Maar of het sowieso kan durf ik niet te zeggen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

bmateijsen

Ieder apparaat wat rs232 commando's kan geven, kan met de devialet communiceren.

Quote from: DitIsDeLeven on December 23, 2019, 08:47:57
Oke, vooralsnog geen oplossing dus.

Maar waarom heeft Devialet dan een RS232-poort ingebouwd met - zo blijkt uit eerdergenoemde link van Devialet - de mogelijkheid om commands door te geven. Laat ik het eens omdraaien: wie of wat kan er dan wel communiceren hiermee?

H B

Quote from: Dura on December 23, 2019, 09:46:29
Je zou eens contact op kunnen nemen met Logitech; ze voegen vaak ontbrekende apparaten dezelfde dag nog toe. Maar of het sowieso kan durf ik niet te zeggen.
De Devialet heeft eenvoudig genoeg geen IR vragen of hij toegevoegd kan worden heeft dan ook geen enkel nut.

DitIsDeLeven

Quote from: bmateijsen on December 23, 2019, 10:18:43
Ieder apparaat wat rs232 commando's kan geven, kan met de devialet communiceren.

Dat is mooi. Ken je toevallig ook (universele) afstandsbedieningen die RS232 commando's kan geven?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

DitIsDeLeven

Quote from: H B on December 22, 2019, 20:29:35
Dat RF signaal is er alleen om de hub met de afstandsbediening te laten communiceren niet meer en niet minder, en inderdaad de hub kan ook apparaten bedienen via bluetooth.
IR en bluetooth gaat dus lukken maar geen RF.

Ik heb een JB Media Lightmanager Pro die aan mijn Harmony Hub is gelinkt. Zo kan ik met de Harmony ook mijn KlikAanKlikUit-systeem thuis bedienen. Dat werkt ook met RF. Zou ik dat hier wel voor kunnen gebruiken dan?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

bmateijsen

Quote from: DitIsDeLeven on December 23, 2019, 15:34:36
Dat is mooi. Ken je toevallig ook (universele) afstandsbedieningen die RS232 commando's kan geven?

RTI, Savant, Control4, Pronto, URC, etc

DitIsDeLeven

Iemand toevallig ooit van dit apparaatje (of een vergelijkbaar apparaat, gooi ze maar door) gehoord: http://www.lintronic.dk/Products.aspx?

Lijkt erop dat ik met mijn Beoremote via deze weg RS232 commands kan geven...?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

Pjotr27

Kan je het niet via een app (Devialet heeft een telefoon app) voor elkaar krijgen met je televisie samen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.