Verschil links rechts

Started by Open baffle, July 6, 2020, 14:43:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Open baffle

ik weet niet of je van raadsels houdt, maar ik krijg deze niet opgelost. Ik heb al langer het gevoel dat ik verschil hoor tussen links en rechts (speaker). Uiteindelijk test gedaan met einde van een  lp. Laten we zeggen je hoort dan tik tok. Dit geluid hoor ik rechts harder dan links. Speaker omgedraaid zelfde situatie. Eerste gevoel zit dus niet in speaker. Nu komt het: op de versterker op speakergroep 1 bassflex kabel aangesloten. Geluid blijft rechts sterker dan links. Kabels op speakergroep 1 aan achterkant versterker omgewisseld (draden van speaker rechts naar ingang links en vice versa) tik tok harder links! Ik denk aha gevonden ligt aan de kabel, maarrrr op speakergroep 2 kimber kable aangesloten zelfde procedure gevolgd als hier boven tik tok verplaatst ook van rechts naar links. Mijn conclusie: het kan dus niet aan de kabel liggen, niet aan de speakers en toch ook niet aan de versterker? Mee eens of niet. Of zit het probleem in de platenspeler. Riddle me this riddle me that, kreeg nog een ingeving, als ik witte en zwarte tulp omdraai van platenspeler op achterkant versterker (dus rood in versterker wit en andersom, verplaatst het geluid ook van links naar rechts... hopelijk kan iemand mij helpen, dank!

jossie

Zo te lezen heb je het zelf toch al opgelost?

Je laatste statement geeft aan dat het in de platenspeler begint. Dit soort dingen begin je altijd bij de bron te wisselen en dan steeds verder downstream totdat je de oorzaak vindt.

Heb je een andere bron? CD, streamer of telefoon met kabeltje?
Omni !

katwax

Quote from: jossie on July  8, 2020, 10:58:56
Zo te lezen heb je het zelf toch al opgelost?

Je laatste statement geeft aan dat het in de platenspeler begint. Dit soort dingen begin je altijd bij de bron te wisselen en dan steeds verder downstream totdat je de oorzaak vindt.

Heb je een andere bron? CD, streamer of telefoon met kabeltje?
Inderdaad is dit enkel met platenspeler of ook met andere bronnen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543