Metrum Ambre met andere software dan Roon/Ropieee??

Started by Vhond, December 19, 2019, 09:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vhond

Heeft iemand ervaring met de Metrum Ambre anders dan Roon/Ropieee endpoint? Bv. Moode of Runeaudio?

Op het web is er niet veel over te vinden behalve dat het zou moeten kunnen (omdat de Ambre ook een RPI/Raspberry gebaseerde streamer-bridge is).

Metrum zelf had geen ervaring mee.

Tabcam

Kan je zelf uitproberen als er een (u)SD op een bereikbare manier in zit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

Maar ik heb er geen, vandaar de vraag ;  )

Ben op internet ergens tegengekomen dat de Ambre gebruik zou maken van een HAT-on die als Hifiberry Digi+ Pro herkend wordt. Die wordt in veel linux distro's wel ondersteund, maar zoals ik al zei kan ik het zelf niet uitproberen en bekijken omdat ik er geen heb  ;)

Wie kan hier meer opheldering geven?

Tabcam

Als ik op de plaatjes kijk kan je bij de uSD kaart. Je kan altijd Cees Ruitenberg in het Nederlands een vraag stellen en hopen dat hij daar een antwoord op wil geven. Als ik moet gokken, gok ik dat het kan omdat het er als een normale Raspberry Pi uit ziet.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

Ik zie op de foto alleen een Raspberry Pi (met blauwe draadje) met inderdaad makkelijk toegankelijk het SD kaartje, maar zie geen HAT-on (als bv. een Hifiberry kaartje).

Heb al wel contact met Metrum hierover maar zij weten niet precies of de Ambre met bv. Rune werkt.

Tabcam

Het gehele bord eronder is de "hat", ze hebben een soort überhat gecreëerd. Het lijkt nu alsof de Raspberry Pi op zijn kop zit maar het is een betere manier om de fysieke kracht te verdelen dan zo'n groot bord op een klein bordje te bevestigen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

Maar hoe ze er dan bij komen dat de Hat-on een Hifiberry Digi+ Pro is?

https://metrumacoustics.com/blog/2018/08/31/metrum-acoustics-ambre-a-network-player-that-connects-in-more-than-one-way/?cn-reloaded=1

@TabCam: heb jij wel eens een andere distributie dan Roon gedraaid op je Ambre?

Tabcam

Quote from: Vhond on December 20, 2019, 11:34:29
Maar hoe ze er dan bij komen dat de Hat-on een Hifiberry Digi+ Pro is?

https://metrumacoustics.com/blog/2018/08/31/metrum-acoustics-ambre-a-network-player-that-connects-in-more-than-one-way/?cn-reloaded=1

@TabCam: heb jij wel eens een andere distributie dan Roon gedraaid op je Ambre?
Nee, het is geen Hifiberry Digi+ Pro. Hij is Hifiberry Digi+ Pro compatible. Ik heb zelf geen Ambre maar een Raspberry Pi. Ik heb ook geen HifiBerry Digi/Digi+ maar een compatible hat. Het is gewoon de juiste selecteren in de distributie en gaan met de banaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

Ok, dus jij zegt dat de Ambre soundcard wordt gezien/herkend als een Hifiberry Digi+ Pro?
Bedoel je dat ook met met 'de juiste selecteren in de distributie'?

Zelf heb ik wel ervaring met RPI en de Hifiberry Digi+ Pro en Rune.

En Cees Ruitenberg werkt voor Metrum? (zie niet 1,2,3 een mailadres van hem of andere manier om met hem in contact te komen)  :eh:

Contour

Cees was de oprichter van Metrum, echter hij heeft het bedrijf verkocht en is er niet meer bij betrokken. Ik verwacht dat de glorie dagen van Metrum hierdoor voorbij zijn...

Tabcam

Helaas, heb hoge pet op van Cees Ruitenberg. In principe kan je bij de distributie kijken maar misschien hebben ze die aangepast zodat je niet bij de instellingen kan.

Je kan er altijd een mail naar Metrum Acoustics support aan wagen. Wie weten zeggen ze dat het kan en wat de juiste instelling is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

Support al benaderd, maar ze hadden niet zo 1,2,3 een antwoord daarop...

Pjotr27

Benader Cees even via zijn nieuwe bedrijf... (Sonnet digitaal audio)..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

evilniek

Quote from: Vhond on December 19, 2019, 09:03:30
Heeft iemand ervaring met de Metrum Ambre anders dan Roon/Ropieee endpoint? Bv. Moode of Runeaudio?

Op het web is er niet veel over te vinden behalve dat het zou moeten kunnen (omdat de Ambre ook een RPI/Raspberry gebaseerde streamer-bridge is).

Metrum zelf had geen ervaring mee.

Hij is Roon-ready dus snap niet helemaal waarom je dan nog Ropieee zou willen draaien, maar misschien mis ik iets?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Vhond

@evilniek: Zoals ik al schrijf zou ik wat anders dan Roon (of Ropieee) willen gebruiken (bv. Rune)...

evilniek

Quote from: Vhond on December 22, 2019, 11:26:21
@evilniek: Zoals ik al schrijf zou ik wat anders dan Roon (of Ropieee) willen gebruiken (bv. Rune)...

De Ambre is wel een specifiek Roon ready endpoint, volgens mij niet zo'n goed idee om die open te schroeven, ik denk dat een RPi dan een betere optie is imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Tabcam

Quote from: evilniek on December 22, 2019, 16:02:20
De Ambre is wel een specifiek Roon ready endpoint, volgens mij niet zo'n goed idee om die open te schroeven, ik denk dat een RPi dan een betere optie is imho.
waarom denk je dat? Niet voor "the faint of heart, maar gezien er gewoon een Raspberry Pi in zit verwacht ik niet dat je veel kapot kan maken. Als je een eigen uSD kaart gebruikt , kan je erg eenvoudig terug naar de originele kaart. Hooguit verlies je de garantie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

evilniek

Quote from: TabCam on December 22, 2019, 16:29:53
waarom denk je dat? Niet voor "the faint of heart, maar gezien er gewoon een Raspberry Pi in zit verwacht ik niet dat je veel kapot kan maken. Als je een eigen uSD kaart gebruikt , kan je erg eenvoudig terug naar de originele kaart. Hooguit verlies je de garantie.

Ik zeg niet dat het per definitie niet kan, het zou mijn keus alleen niet zijn, wel een hele prijzige manier om even iets uit te proberen. Maar het staat je natuurlijk vrij.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

StereoMike

Quote from: evilniek on December 22, 2019, 17:00:08
Ik zeg niet dat het per definitie niet kan, het zou mijn keus alleen niet zijn, wel een hele prijzige manier om even iets uit te proberen. Maar het staat je natuurlijk vrij.
Een nieuw kaartje is toch niet heel prijzig. Er wordt naar hartelust mee geëxperimenteerd.

Lees dit er nog maar eens op na wat betreft de garantie: "At Metrum Acoustics we do not believe in "taking prisoners", hence the choice to provide our clients with an open platform. Using our AMBRE, a client could swap the SD card installed, and open up a whole new world with content from different providers, such as Qobuz. Adding web radio and play it throughout your house, office, wherever you wish to enjoy music, installing Logitech Media Server might be the solution. As for warranty we are OK with you choosing freedom, however as long as the changes apply to the software. Once the hardware is being manipulated, warranty is voided."

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Tabcam

#19
Quote from: StereoMike on December 29, 2019, 23:20:25
Een nieuw kaartje is toch niet heel prijzig. Er wordt naar hartelust mee geëxperimenteerd.

Lees dit er nog maar eens op na wat betreft de garantie: "At Metrum Acoustics we do not believe in "taking prisoners", hence the choice to provide our clients with an open platform. Using our AMBRE, a client could swap the SD card installed, and open up a whole new world with content from different providers, such as Qobuz. Adding web radio and play it throughout your house, office, wherever you wish to enjoy music, installing Logitech Media Server might be the solution. As for warranty we are OK with you choosing freedom, however as long as the changes apply to the software. Once the hardware is being manipulated, warranty is voided."
Mogen meer bedrijven een voorbeeld aan nemen!

[spatie toegevoegd
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

StereoMike

Quote from: TabCam on December 29, 2019, 23:40:51
Mogen meer bedrijveneen voorbeeld aan nemen!
Inderdaad. AudioLinux werkt bijvoorbeeld prima op de Ambre. Dan kun je de Ambre veel breder inzetten zoals bijvoorbeeld voor Spotify Connect.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

211

Quote from: StereoMike on December 30, 2019, 08:34:38
Inderdaad. AudioLinux werkt bijvoorbeeld prima op de Ambre. Dan kun je de Ambre veel breder inzetten zoals bijvoorbeeld voor Spotify Connect.

Waarom in vredesnaam ?Daar zijn toch vele goedkopere alternatieven voor als je voor MP3(spotify) gaat....

StereoMike

Quote from: 211 on January 18, 2020, 19:29:43
Waarom in vredesnaam ?Daar zijn toch vele goedkopere alternatieven voor als je voor MP3(spotify) gaat....
Er zijn nu eenmaal mensen die alles in één box willen hebben en geen zin om er weer iets anders naast te zetten. Daarom is alternatieve software prima voor de ambre. AudioLinux maakt van de ambre ook nog een beter Roon endpoint.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

211

Quote from: StereoMike on January 19, 2020, 13:27:38
Er zijn nu eenmaal mensen die alles in één box willen hebben en geen zin om er weer iets anders naast te zetten. Daarom is alternatieve software prima voor de ambre. AudioLinux maakt van de ambre ook nog een beter Roon endpoint.

En waar zit dat "beter" dan in ?

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake