Ipad mini groot genoeg?

Started by Erik, December 18, 2019, 19:44:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Iemand hier met een mini?
Had de ipad 2019 in gedachten maar vond de air toch lekkerder in de hand liggen dunner en lichter. Toch even de mini gepakt ondanks dat die totaal niet in beeld was en die was toch behoorlijk comfortabeler en toch best redelijk qua specs.
Vraag me alleen af of ik na een paar weken spijt ga krijgen dat die te klein  is.
Is bedoeld voor wat internetten op de bank en in de trein
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martinus

die laatste versie is echt wel super. de air is een andere grote en op den duur fijner? in de trein zou ik klein nemen, op de bank is groter beter. maar das persoonlijk.
............

Richi

Ik typ dit nu op een mini. Misschien ligt het aan mijn 49 jaar, maar ik vind het allemaal vrij klein op het scherm. Ik zou voor de air gaan.

Als Roon remote vind ik de mini super!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Ik zou ofwel de iPad mini of de iPad Air kiezen. Minder gewicht is fijn!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Erik

Hm ik neig toch naar de kleine ipad lees toch veel verhalen dat je het gewicht van de grotere ipad toch wel beginf te voelen als je hem met 1 hand moet vasthouden de hele tijd
Formaat schijnt wel ok te zijn. Wellicht deze aanschaffen en als het echt tegenvalt te koop zetten.
Zal niet veel verlies geven.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

De mini is jaren lang mijn favoriet geweest. Prima gewicht, lekker handzaam. Helaas is voor mij de leeftijd mee gaan tellen en doen (oa  ;D) de oogjes het wat minder en heb sinds een paar maanden de mini ingeruild voor een 10.5' Pro. Gewicht was even wennen, maar deze is zeker goed te doen (zelfs voor mijn zwakke lichaam).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Tabcam

Quote from: Nahpets on December 19, 2019, 12:06:03
De mini is jaren lang mijn favoriet geweest. Prima gewicht, lekker handzaam. Helaas is voor mij de leeftijd mee gaan tellen en doen (oa  ;D) de oogjes het wat minder en heb sinds een paar maanden de mini ingeruild voor een 10.5' Pro. Gewicht was even wennen, maar deze is zeker goed te doen (zelfs voor mijn zwakke lichaam).
Of aan de bril, moet er zelf ook aan geloven denk ik :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Erik

#7
Quote from: Nahpets on December 19, 2019, 12:06:03
De mini is jaren lang mijn favoriet geweest. Prima gewicht, lekker handzaam. Helaas is voor mij de leeftijd mee gaan tellen en doen (oa  ;D) de oogjes het wat minder en heb sinds een paar maanden de mini ingeruild voor een 10.5' Pro. Gewicht was even wennen, maar deze is zeker goed te doen (zelfs voor mijn zwakke lichaam).

hm heb zelf ook geen goede ogen meer en om.het lastiger te maken. 1 oog ziet van dichtbij en de ander veraf. De bril die ik nu draag middelt tussen beide dat kan niet anders helaas. Dat betekent dat ik eerst de gewone bril op moet en dan een tweede bril daar overheen.
In de praktijk zet ik dus bril af en lees met 1 van ds ogen afhankelijk van de afsfand welk oog.
Maar ik heb wel gemerkt dat ik altijd op zo weinig mogelijk licht had ingesteld om langer met accu te doen. Ik heb nu het licht flink hoger ingesteld naar apple voorbeeld in hun winkel en lezen gaat stuk beter nu. Wellicht een tip al is een bril of een grotere ipad een beter idee. Al had ik idee dat op grotere ipad letters niet groter werden op websites die ik bekeek alleen meer letters. Geloof dat websites de grootte van ingestelde letters weer kunnen overschrijven.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Dat gezegd hebbende misschien beter voor de grotere Air gaan die is verder exact gelijk qua specs en als die te zwaar blijkt in gebruik dan naar de mini overstappen. Poeh blijft toch lastig kiezen zo. Kan maar niet beslissen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richi

Air, zeker als je zicht een probleem is of begint te worden!  :ph34r:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

VTEC_genieter

Vraag:
Wat is de reden dat de accu van mijn iPad Mini 2 Retina nu snel leeg loopt?
Heb hem jaren geleden nieuw gekocht. Nu zit er zelfs iOS 12.4.4 erop.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Richi

Quote from: VTEC_genieter on December 19, 2019, 16:54:09
Vraag:
Wat is de reden dat de accu van mijn iPad Mini 2 Retina nu snel leeg loopt?
Heb hem jaren geleden nieuw gekocht. Nu zit er zelfs iOS 12.4.4 erop.
Ja, hier hetzelfde. Ik heb ook een iPad mini 2 Retina en als ik hem een weekje laat liggen, dan is hij vaak al helemaal leeg of bijna leeg. Misschien is de accu van de mini zoveel minder qua capaciteit in vergelijking met de Air dat hij (veel) sneller leegloopt?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hanky Panky

Neem de mini als je hem veel onderweg gebruikt, ga voor het comfort van een groter scherm als je de ipad hoofdzakelijk thuis gebruikt.

Ik heb een pro 9,7 en een mini 4 (4G) als navigatiesysteem in mijn 16 jaar oude auto.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Hoe gebruiken jullie de iPad?

Houden jullie die in jullie handen? Zoals een telefoon.
Of leggen jullie de iPad op de tafel/bureau?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Ik onderuit gezakt op de bank en dan vasthouden met 1 hand. Wil er ook een pencil bij vond ik in winkel ontzettend lekker werken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Quote from: Erik on December 20, 2019, 00:17:18
Ik onderuit gezakt op de bank en dan vasthouden met 1 hand. Wil er ook een pencil bij vond ik in winkel ontzettend lekker werken.

Pencil rules, deze week een Pencil 1 van de kerstvrouw gekregen  :smile:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

BJF

Ik heb een 11" Pro incl. Pencil, maar in de praktijk ligt die laatste ergens in/op een kast. Heb hem hooguit een paar keer gebruikt bij een tekenprogramma.
De iPad ligt meestal op een been zodat ie met twee handen te bedienen is.

Ik gebruikte een eerste generatie Mini voor de bediening van apparatuur in de 'mancave', daarvoor is ie perfect. Ws. gaat ie gepromoveerd worden tot kindertablet tijdens het oppassen op de kleinkinderen. Moet alleen nog even een stevige case scoren.
NAD M10 V2
Elac FS247

Faker007

Hier ook een grote fan van de mini (4). Ideaal ook voor 1 hand gebruik en verbaast me hoe goed de snelheid nog is.

MechanicalAnimal

Ik heb weliswaar eenn8inch samsung, maar omdat het hoofdzakelijk een adviesvraag is mbt formaat zou ik adviseren om de mini te nemen.

Ik pak soms de ipad van mijn vriendin om ff snel iets te zoeken als mijn tab ligt te laden ofzo, maar ik ben groot fan van het kleinere formaat en gewicht van zo rond de 8 inch tablets.



Quote from: Erik on December 20, 2019, 00:17:18
Ik onderuit gezakt op de bank en dan vasthouden met 1 hand.


^^
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

HereIsTom

Sinds enige tijd de iPad Pro 12.9 inch, geweldig mooi groot scherm!
Formaat is prima in de hand te houden omdat hij echt niet veel weegt.
Heerlijk om te lezen, films en foto's te bekijken en spellen te spelen.
De mini vind ik niks, kan ik net zo goed mijn iPhone 8 Plus gebruiken!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

jahtari

Quote from: HereIsTom on January  3, 2020, 16:31:02
Sinds enige tijd de iPad Pro 12.9 inch, geweldig mooi groot scherm!
Formaat is prima in de hand te houden omdat hij echt niet veel weegt.
Heerlijk om te lezen, films en foto's te bekijken en spellen te spelen.
De mini vind ik niks, kan ik net zo goed mijn iPhone 8 Plus gebruiken!
Mee eens! Fijnste apparaat om mee te surfen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

BJF

Quote from: BJF on December 20, 2019, 07:19:10
Ik heb een 11" Pro incl. Pencil, maar in de praktijk ligt die laatste ergens in/op een kast. Heb hem hooguit een paar keer gebruikt bij een tekenprogramma.
De iPad ligt meestal op een been zodat ie met twee handen te bedienen is.

Ik gebruikte een eerste generatie Mini voor de bediening van apparatuur in de 'mancave', daarvoor is ie perfect. Ws. gaat ie gepromoveerd worden tot kindertablet tijdens het oppassen op de kleinkinderen. Moet alleen nog even een stevige case scoren.
Lees net mijn post terug en zie dat het lijkt alsof ik de Pro niet gebruik. Dat geldt echter alleen voor de Pencil, de Pro wordt intensief gebruikt!
NAD M10 V2
Elac FS247

Erik

Het antwoord is "nee" :D
Vandaag in huis gehaald om te proberen en ik zat steeds kramcpartig te kijken, kon het net niet lekker zien, bril af en dicht bij je ogen houden, dit gaat hem dus niet worden. Morgen gaat die terug en komt er een ipad Air 2019 of ipad gewoon 2019 mee terug. Bij Apple kun je gelukkig ruilen binnen 14 dagen.
Wel slimme strategie daar. Wilt Apple care ? Wij repareren namelijk niks, we vervangen alleen het exemplaar en dat is meestal heel duur zonder apple care. Nog maar eens over denken dan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BJF

Ik heb verschillende Apple apparaten (gehad) en nog nooit gebruik hoeven maken van garantie. Apple Care is wat mij betreft een gevalletje veel te dure oververzekering. Ik koop trouwens ook vrijwel nooit bij Apple zelf omdat die in het verleden(?) moeilijk deden over 2 jaar garantie - hoewel wettelijk voorgeschreven.
NAD M10 V2
Elac FS247

Pjotr27

Quote from: BJF on January  7, 2020, 07:49:06
Ik heb verschillende Apple apparaten (gehad) en nog nooit gebruik hoeven maken van garantie. Apple Care is wat mij betreft een gevalletje veel te dure oververzekering. Ik koop trouwens ook vrijwel nooit bij Apple zelf omdat die in het verleden(?) moeilijk deden over 2 jaar garantie - hoewel wettelijk voorgeschreven.

Tja, het blijft belachelijk dat Apple met 1 jaar (beperkte) garantie wegkomt. De macht van de grote jongen? Wanneer pakt de EU dit soort zaken eens aan ipv allerlei wetjes te bedenken die kleine fabrikanten het onmogelijk maken iets in Europa te verkopen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.