Apple Mac mini Late-2014 (Maximaal model met Core i7 en 16GB RAM)

Started by BarcoU2man, December 18, 2019, 18:52:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoU2man

Te koop aangeboden,

Apple Mac mini Late-2014 model. Top-off-the-line model met alle Build-to-order opties;

- Intel Core i7 Dual-Core 3,0GHz (Turboboost tot 3,5Ghz) CPU met 3MB L3 Cache
- 16GB DDR3 1600Mhz LPDDR3-RAM
- 512GB PCIe NVMe SSD

- Intel Iris Graphics
- 2x Mini DisplayPort met Thunderbolt 2 (20Gbps)
- 1x HDMI met 4k video output ondersteuning
- Gigabit Ehternet
- SDXC Cardreader
- IR Poort voor Apple Remote
- AirPort Extreme 802.11ac Wifi & Bluetooth 4.0
- MacOS Catalina schoon voorgeinstalleerd

Supersnelle Mac Mini, sneller dan menige actuele Mac.

Vraagprijs € 550,-€500,-

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

mijkie

Fijn ding, directie heeft dezelfde en die hoor ik nooit klagen [emoji6]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

MaxxMark

Hoewel die prijs het absoluut waard is, wil ik wel wat tegengas geven op de "sneller dan menige actuele mac". Heb hem zelf ook gehad (de 2014 versie, maxed out qua specs), maar voor de veeleisende ontwikkelaar was hij eigenlijk vanaf moment 1 al wat ondermaats (zeker in comparison met zijn voorgangers). Écht rennen kon ie niet (vanwege zijn thermal throttling) maar presteerde wel beter dan de toen uitgekomen MacBookPro's.

Ik was niet rouwig toen ik hem verving met een maxed out MacMini hexacore. Die presteerde vanaf moment 1 waar je op hoopte!

Voor zover de tegengas. Want de Mini2014 is (zeker voor de prijs waarvoor je hem verkoopt) het absoluut waard! Ultra stil, ondersteuning voor genoeg schermen (let wel; hij support alleen 4K op 30Hz(!)) en gaat perfect mee met alle nieuwe MacOS Versies.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

BarcoU2man

Quote from: MaxxMark on December 18, 2019, 19:44:30
Hoewel die prijs het absoluut waard is, wil ik wel wat tegengas geven op de "sneller dan menige actuele mac". Heb hem zelf ook gehad (de 2014 versie, maxed out qua specs), maar voor de veeleisende ontwikkelaar was hij eigenlijk vanaf moment 1 al wat ondermaats (zeker in comparison met zijn voorgangers). Écht rennen kon ie niet (vanwege zijn thermal throttling) maar presteerde wel beter dan de toen uitgekomen MacBookPro's.

Ik was niet rouwig toen ik hem verving met een maxed out MacMini hexacore. Die presteerde vanaf moment 1 waar je op hoopte!

Voor zover de tegengas. Want de Mini2014 is (zeker voor de prijs waarvoor je hem verkoopt) het absoluut waard! Ultra stil, ondersteuning voor genoeg schermen (let wel; hij support alleen 4K op 30Hz(!)) en gaat perfect mee met alle nieuwe MacOS Versies.

Performance hangt natuurlijk van je workflow af, en wat je er mee wilt gaan doen. Mijn vriendin heeft een MacBook Air uit 2017 met een Dual Core i5, en deze Mac Mini is in alles waar zij een Mac voor gebruikt veel sneller...

Maar zoals je al zei (dank je wel trouwens  :headbanging:) is mijn vraagprijs wel netjes, al zeg ik het zelf. Uit modeljaar 2014 kon je in elk geval geen sneller model krijgen :-)
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Richi

Zelf gebruik ik een Mac Mini i7 2011 als Roon server en ik ben hier erg tevreden over. Met upsampling en DSP ingeschakeld, trekt die het allemaal prima. Deze 2014 versie doet het nog beter. Een aanrader wat mij betreft. Succes met de verkoop.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BarcoU2man

Bump.. Indien gewenst kan ik ook een grotere SSD leveren. Sturen even een PM als dat is gewenst...
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

BarcoU2man

Veel reacties maar nog geen koper... prijsdaling naar €500,-
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

BarcoU2man

Looking for a real computer, buy a Mac :-)

BarcoU2man

Looking for a real computer, buy a Mac :-)