HDMI passthrough Denon X2500H

Started by jelleeelco, December 17, 2019, 19:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelleeelco

Hallo allen,

Sinds kort een Denon X2500H. Alles via de versterker aangesloten en dan naar de televisie. Met de Harmony afstandsbediening zo ingesteld dat de versterker in standby netjes schakelt (IR-opdrachten ingeleerd bij apparaat TV).

Het werkt op zich prima. Maar als ik s'morgens TV aan wil doen (dus activiteit TV start, dan gaat TV aan, Humax aan, en de Denon moet schakelen naar HDMI CBL/SAT) dan zie ik dat de Denon keurig schakelt (rode lampje knippert), maar er is geen beeld of geluid.

Als ik vervolgens Denon aan- en dan weer uitzet, dan werkt het weer perfect voor langere tijd. Ook schakelen tussen de activiteiten is dan prima. Het lijkt wel alsof de Denon in een soort deep-standby gaat, of wel er is een handshake probleem met de televisie (want als het niet werkt, werkt het ook met geen enkel apparaat: satelliet, humax, shield, apple tv, bluray).

Ik heb CEC al uitstaan op alle apparaten (Harmony schakelt dus CEC niet nodig), alle ECO modi van de Denon uitgeschakelt...

TV is een Pioneer LX6090... Iemand dezelfde ervaring en/of een idee? Ik heb hem bij Coolblue gekocht als 2e kansje en heb nog tijd om hem terug te sturen...

Alvast bedankt!!

jelleeelco

ik zat nog te denken... de receiver is met de TV verbonden via een optische HDMI kabel. Ik heb begrepen dat er electronica in de SOURCE stekker zit. Kan het zijn dat die gewoon niet meer werkt na een tijd 'uit' geweest te zijn en eerst actieve input nodig moet hebben?

jelleeelco

Heeft iemand een X2500H of andere Denon met de standby switch mogelijkheid, die dit probleem niet heeft? Ik probeer nu uit te vissen waar het aan kan liggen, want het lijkt compleet random, ook in aantal uren dat er geen tv gekeken wordt.

RonG

Ik heb ook een Denon icm met een harmony remote en heel soms dit probleem.

Lijkt mij een HDMI handshake issue want wanneer ik de denon even uit en aan zet is er beeld.
Misschien helpt het een vertraging in te stellen dat de Denon als laatste inschakeld oid. Heb ik nog niet gedaan gezien het bij mij maar heel sporadisch voorkomt.

Ik weet niet of dit voor jouw situatie ook geld

jelleeelco

#4
Dank voor je antwoord! Ik heb inmiddels vertragingen toegevoegd, maar dat helpt niet. Ook bij mij helpt het in- en weer uitschakelen van de Denon.

Ik ben nu aan het bijhouden wanneer het gebeurt, hoe lang TV dan is uitgeweest, welke activiteit gestart wordt en wat de laatste activiteit was.

Nog te vroeg om te juichen, maar het ziet er naar uit dat het alleen met activiteit TV (zeer consequent) niet goed gaat als die als eerste wordt gestart - toch misschien een HDMI handshake issue met de Humax? Die staat in quick-start standby, ik vermoed dat daar iets niet lekker gaat. Ik hoop echt dat het daar aan ligt, ik vind het een prima versterker en heb hem zeer goedkoop kunnen krijgen.

Overigens schakel ik de Denon juist niet in bij normaal TV, Netflix of Satelliet kijken (geluid over TV speakers). Ik heb de infrarood signalen van de afstandsbediening ingeleerd als 'ontbrekende opdracht' bij de TV. Dus de Denon is niet nodig in de activiteit. Als ik een activiteit start waarbij surround sound nodig is dan schakel ik uiteraard de Denon wel in, maar dan heb ik ook nooit een probleem (althans nog niet geconstateerd, ik kijk eigenlijk nooit TV met surround sound).

snapo6

Bel eens met Logitech support 0800 - 0226903.
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

jelleeelco

Dank voor de tip,het heeft alleen met de Logitech niets te maken. Ook als ik de stappen handmatig uitvoer werkt het niet goed met de humax. Niet dat ik dat nu erg vind, als ik maar zeker weet dat de versterker ok is!

home@the movies

We hebben vandaag ook een installatie gedaan in Nederland met een humax decoder waar er heel wat fout liep met de handshake in de versterker.
Probeer eens eerst de tv en humax in te schakelen en een vertraging van ongeveer 30 seconden in te bouwen alvorens de versterker te starten.

Probeer het eerst even handmatig, dus eerst tv, dan humax, 30 sec wachten tot de humax 100% zeker is opgestart en dan pas de versterker aanzetten.


jelleeelco

Dank voor het meedenken! De activiteit die ik uitvoer met de humax is juist dat de Denon helemaal niet aangaat, maar switched in standby. Zodra ik de versterker aandoe heb ik altijd direct beeld. Het probleem zit hem (volgens mij nu geïsoleerd tot de Humax) alleen wanneer ik tv wil kijken zonder geluid over de boxen. Dan start ik de activiteit TV: Harmony schakelt tv in, wacht 5 sec, schakelt Humax in, wacht 5 sec, switched Denon naar HDMI (in standby) waarop Humax is aangesloten.

Laatste is gelukt door de IR commando's in te leren bij de Harmony hub en toe te voegen als 'ontbrekende opdracht' van de televisie.

Edliver

Post eens een beeld van de instellingen betreffende de "doorschakeling" ?
Had in het begin hetzelfde probleem met mijn X3400.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

jelleeelco

Dank je, ga ik morgen even doen!

Heb ook het volgende geconstateerd: als ik activiteit TV start (dus via Humax tv kijken, denon in standby) dan werkt het NOOIT de eerste keer. Start ik dan Shield (shield via denon in standby naar tv), die werkt namelijk wel, en gelijk daarna activiteit TV, dan werkt het wel.

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de standby setting van de humax (staat op niet-besparen, dus hij is retesnel uit standby)...

Edliver

#11
Mijn ervaring met de Denon is = als je van de ene activiteit naar de andere "zapt",moet de vorige bron / of zelfs weergever ( TV of projector) uit / af staan.
De Denon "ziet" blijkbaar of er nog enig signaal van komt via een terugkoppeling,als Ik TV wil kijken na een film via projector ,moet de projector volledig af staan ,dus na de afkoel faze, of er komt geen geluid uit de TV !
Chinees / Japans trekje zeker  :nopompom:
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

jelleeelco

Inmiddels ben ik er achter wat het probleem was. Niet de versterker, niet de TV en ook niet de Humax. De issue zat in de kabel.

We zijn weer van indeling veranderd waardoor mijn 20m lange optische HDMI kabel te lang is. Ik heb nu een 5m lange HDMI van Argon Audio ertussen zitten en sindsdien is het probleem helemaal weg...