SqueezeBox hickups (korte pauzes bij afspelen op SBTouch)

Started by blueznl2, December 15, 2019, 22:25:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blueznl2

Ik heb een SqueezeBox setup als volgt:

server: LMS op Windows 10
clients: SBTouch, Squeezeplay op PC

Ik merk op dat ik de laatste tijd 'hickups' heb, korte onderbrekingen tijdens het afspelen. Deze lijken alleen voor te komen wanneer ik afspeel op de SBTouch en NIET wanneer ik afspeel via SqueezePlay op mijn Windows 10 PC.

Ik heb 7.9.1 en 7.9.2 geprobeerd, maar beiden hebben hetzelfde probleem.

Iemand die weet waar ik moet gaan zoeken?


Sjettepet

SBTouch aangesloten via WiFi of bekabeld?
Ik zou het in de eerste plaats in de verbinding met de server zoeken.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Dura

Ik heb toevallig ook weer pas met een Touch gespeeld toen mijn streamer in de repa was, gaaf ding wel weer, had er vroeger jaren eentje.
Ik speel sowieso via wifi.
Ben ook tijden bezig geweest met hickups. Kanalen kiezen etc. Maar wat blijkt nou? Routers geven vaak niet in een keer de geest maar, als ze ouder worden, gaan ze steeds meer haperen. En dat zie je niet op al die leuke lampjes die allerlei kleurtjes kunnen doen. Kortom, als je dropouts steeds erger worden terwijl je netwerk het aan zou moeten kunnen, kijk dan ook eens of je router niet aan vervanging toe is
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

jvanhambelgium

Weet dat de SBTouch 128MBytes DDR2 BUFFER RAM heeft!
Zelfs als trek je tijdens het spelen van een LOKAAL muziekje (komende van de LMS) de LAN-kabel uit blijft die rustig doorspelen voor een redelijk tijdje...bij een MP3 een héél liedje, bij een 192/24 FLAC wat minder lang, maar toch...

Als je gaat onderzoeken naar die "hickups" weet dan dat de timing wat verschoven is...
Mischien ga je toch in de logging moeten duiken want dit soort dingen zijn vaak niet zo simpel te vinden.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)