tabbed tension ALR akoestisch scherm voor een raam hangen

Gestart door jerry88, december 15, 2019, 20:38:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerry88

Is het verstandig is om een 120 inch ALR akoestisch scherm voor een raam te hangen of geen akoestisch scherm te nemen en voor een 100 inch ALR scherm te gaan.

home@the movies

Citaat van: jerry88 op december 15, 2019, 20:38:15
Is het verstandig is om een 120 inch ALR akoestisch scherm voor een raam te hangen of geen akoestisch scherm te nemen en voor een 100 inch ALR scherm te gaan.

Beetje lastig om zo op te antwoorden, wat laat je twijfelen tussen de twee?

Als je een akoestisch scherm voor een raam gaat hangen ga ik ervan uit dat de speakers dus achter het scherm, en voor het raam gaan staan ;) Dat is natuurlijk een ramp voor reflecties van het geluid tegen het glas van je raam. Komt daar nog bij dat, ook al is het scherm geluidsdoorlatend, er tussen het glas en de achterzijde van je doek ook nog wat heen en weer kan gaan, al zal dat minimaal zijn.

Gaat de zon op het raam, en dus ook op het doek komen te staan? de warmte die van de zon door een glas komt kan hoog oplopen en voor problemen zorgen in de strakheid van je doek.
het zijn maar een paar dingen die me zo direct te binnen schieten voor zover ik je situatie kan inschatten met de weinige info die je geeft.

jerry88


Dank je wel voor je reaktie
Het raam loopt niet over de hele breedte
Daardoor staan de speaker niet voor het raam .
Ik weet dat het niet ideaal is om een scherm voor het raam te hangen maar dat kan helaas niet anders.

Waar ik bang voor ben met een akoestisch scherm dat er licht doorkomt van de achterkant met dichte gordijnen.
Op youtube zag ik een filmpje waar ze een akoustisch scherm voor een tv lieten zakken met backlicht verlichting en je zag de blauwe gloed door het scherm komen.

home@the movies

Citaat van: jerry88 op december 20, 2019, 05:22:53
Dank je wel voor je reaktie
Het raam loopt niet over de hele breedte
Daardoor staan de speaker niet voor het raam .
Ik weet dat het niet ideaal is om een scherm voor het raam te hangen maar dat kan helaas niet anders.

Waar ik bang voor ben met een akoestisch scherm dat er licht doorkomt van de achterkant met dichte gordijnen.
Op youtube zag ik een filmpje waar ze een akoustisch scherm voor een tv lieten zakken met backlicht verlichting en je zag de blauwe gloed door het scherm komen.

De vraag is, hoeveel licht komt er nog doorheen de gordijnen en wat voor een akoestisch doek ga je nemen?
Als het over een micropref doek gaat dus vinyl met kleine gaatjes) is de kans veel groter dat er licht doorheen komt dan bij een stoffen geweven akoestisch doek.
Het licht dat uit een tv komt is natuurlijk behoorlijk groot, vandaar mijn vraag, hoeveel licht komt er nog door je gordijnen.
Ik heb hier samples liggen van ons akoestische geweven Dreamscreen doek, ik kan je altijd een stuk verzenden om eens uit te testen.


home@the movies

Oeps, ik denk er nu net aan dat je een ALR akoestisch doek wil, dat is dus per definitie een vinyl doek met micro perf.
Vergeet dus mijn bovenstaande post, het dreamscreen doek is een manwit doek en ook niet in elektrische versie te verkrijgen, my bad.

Kjelt

Kwestie van een rolluik dus. Ik heb een woonkamer ht en dan wil je echt alles dicht kunnen gooien zodat er geen restlicht over blijft.

jerry88

Prima,dan moet ik dus op zoek naar een vinyl doek met micropef en vragen voor een sample om te testen.
Een rolluik is geen optie dan zullen we eerder kijken naar verduisterende gordijnen .
Bedankt voor de informatie.