XLR kabel tips?

Started by Teejoo, December 15, 2019, 19:27:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Wat zijn interessante XLR kabels om te overwegen tussen de surround processor eindversterking.

Ik ben qua kabels inmiddels flink nuchter geworden. Het moet vooral goed gemaakt zijn en hoeft niks exotisch te zijn. En niet te kostbaar omdat het er nogal wat zijn  ;)

darkrunner

#1
Kijk een op de site vanwaar je scherm komt :) (Hivilux) of thomann.de

mijkie

daarom gebruik ik Grimm TPR icm Neutrik, niet gruwelijk duur en gewoon goede spullen

solderen is zo gebeurt !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jossie

Zeg het maar Teejoo,

Lengte, aantal, krijg je prijs per pm.

Tasker kabel, Neutrik pluggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

CZ79

Quote from: mijkie on December 15, 2019, 19:45:44
daarom gebruik ik Grimm TPR icm Neutrik, niet gruwelijk duur en gewoon goede spullen

solderen is zo gebeurt !

100% hele fijne kabel en kost niet veel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Teejoo

Al snel veel reacties! Zelf heb ik deze Procab wel eerder gebruikt voor de DJ set. Erg fijne soepele kabel: https://www.bax-shop.nl/xlr-kabels/procab-cla710-classic-2x-xlr-male-2x-xlr-female-kabel-1-5m

br@m

#6
[Weggehaald heb bij nader inzien geen zin in een kabeldiscussie]
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

jossie

Fantasiepluggen met waarschijnlijk geslagen afscherming. Bij langere lengtes is gevlochten afscherming beter, dat is wat stugger met oprollen maar dat is voor jou niet van belang.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Er zijn twee goede merken XLR pluggen. Neutrik en Amphenol. In Europa voert Neutrik de boventoon in de pro wereld, waarom voor rommel gaan?  Niet nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Quote from: jossie on December 15, 2019, 20:28:08
Er zijn twee goede merken XLR pluggen. Neutrik en Amphenol. In Europa voert Neutrik de boventoon in de pro wereld, waarom voor rommel gaan?  Niet nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
helemaal eens hoor qua Neutrik. Dat zijn erg fijne connectors.

Teejoo

Quote from: jossie on December 15, 2019, 20:25:14
Fantasiepluggen met waarschijnlijk geslagen afscherming. Bij langere lengtes is gevlochten afscherming beter, dat is wat stugger met oprollen maar dat is voor jou niet van belang.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Slaat dit op de Procabs?

Lengte zal 1,5 meter zijn verwacht ik. Maar het hele verhaal is afhankelijk of er een nieuwe processor komt.

Teejoo

Quote from: br@m on December 15, 2019, 20:24:42
[Weggehaald heb bij nader inzien geen zin in een kabeldiscussie]
Nou maak je me nieuwsgierig..

jossie

Ja. Maar ik kreeg de indruk dat je langere lengtes nodig hebt. Bij 1,5 meter is het van ondergeschikt belang. Koop wel aub iets met Neutrik, ik maak ze graag voor je, ze zijn overigens ook van Procab met Neutrik te bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Quote from: mijkie on December 15, 2019, 19:45:44
daarom gebruik ik Grimm TPR icm Neutrik, niet gruwelijk duur en gewoon goede spullen

solderen is zo gebeurt !
Lijkt me idd een interessante kabel.

Mitch--

Quote from: Teejoo on December 15, 2019, 22:35:28
Lijkt me idd een interessante kabel.

No brainer voor de prijs!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Teejoo

Quote from: Mitch-- on December 17, 2019, 20:56:21
No brainer voor de prijs!
Hoe verhoudt zich de Grimm tov de tasker van Jossie?

Mitch--

Quote from: Teejoo on December 17, 2019, 21:28:48
Hoe verhoudt zich de Grimm tov de tasker van Jossie?

No idea, heb zelf alleen de Grimm geprobeerd :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kjelt

Ik heb zelf Tasker kabel gebruikt met Neutrik pluggen inderdaad, die liggen hier alweer 5 jaar van mijn prepro naar mijn Classe eindversterker voor de drie voorkanalen, lengte plusminus 12 a 15 meter, werkt perfect. XLR is gebalanceerd hogere spanning en door de gebalanceerde uitvoering wordt evt ruis die ondanks de afscherming nog op beide aders weet te komen (wat volgens mij al nooit het geval is maar ala)  nog eens tegen elkaar "weggestreept".
Ik zou Jossie even vriendelijk verzoeken en de lengtes doorgeven, perfecte oplossing.

Rence

Zelf heb ik goede ervaring met Bluejeans Cable, moet je even bestellen maar binnen 1 week in huis.
Weet niet wat je moet hebben maar van deze kabel heb ik een hele set leggen om een vv/ev en processor aan te sluiten, je mag het ook eerst proberen hoor ;D

http://www.bluejeanscable.co.uk/store/balancedaudio/index.htm
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Teejoo

Quote from: Rence on December 28, 2019, 08:55:23
Zelf heb ik goede ervaring met Bluejeans Cable, moet je even bestellen maar binnen 1 week in huis.
Weet niet wat je moet hebben maar van deze kabel heb ik een hele set leggen om een vv/ev en processor aan te sluiten, je mag het ook eerst proberen hoor ;D

http://www.bluejeanscable.co.uk/store/balancedaudio/index.htm
Bedankt, maar ik heb Jos gevraagd ze te maken omdat ook aangepaste pinbezetting noodzakelijk bleek.