Harbeth c7es3 op nieuwe stands

Started by Pierredewit, December 15, 2019, 17:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pierredewit

Ha Forummers,

Deze wil ik jullie niet onthouden. Twee weken geleden bij Beter Beeld en Geluid prachtige Harbeth c7es3 gekocht. Gisteren kreeg ik van @r_flagg twee prachtige handgemaakte stands binnen. Hier een paar foto's.

Vanmiddag de hele middag geluisterd. Klinkt heerlijk.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Mooie set met de Harbeth Welkom hier.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kerkhoffd

Nice! Gefeliciteerd met de aanwinsten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Pierredewit


Cyreg

#7
Heb ze al 'n jaar of 10; fijne speakers hoor, huidige 35th Anniversary was al m'n 2e paartje..
..misschien verplaatsen of ook kopiëren naar het Harbeth speakers topic in "Overig stereo"  ;)

Stands zijn zelfbouw van 'n mede forummer?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

chocovla

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Pierredewit

Quote from: Cyreg on December 16, 2019, 14:19:38
Stands zijn zelfbouw van 'n mede forummer?

Yes. r_flagg heeft ze voor me gemaakt. Ben 'r bijzonder blij mee...
Iets smaller nog dan de open frames van bijv. Custom Design. Vind dat slanke heel mooi.
Twijfel nog over het zwart maken van de superspikes.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

kermy

Een hele mooie set. En aangezien Harbeth eigenaren lang doen met hun aanschaffen, ook eentje die in de toekomst niet gaat vervelen.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Liefhebber

Mooie set, fraaie vloer ook en handig zo'n mobiele vinyl " trollie".
Draai zelf al sinds 2006 met ES2's, nog steeds naar volle tevredenheid.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

MechanicalAnimal

Quote from: Pierredewit on December 15, 2019, 17:25:15
Deze wil ik jullie niet onthouden. Twee weken geleden bij Beter Beeld en Geluid prachtige Harbeth c7es3 gekocht. Gisteren kreeg ik van @r_flagg twee prachtige handgemaakte stands binnen. Hier een paar foto's.

Prachtig klassieke set  :worship:  heel veel plezier gewenst ermee!


Quote from: r_flagg on December 15, 2019, 19:11:01
Mooie comby.  ;D
Enjoy!!

Complimenten voor je stands  :worship:

ik ben normaliter gecharmeerd van robuust staal met overmaatse dimensies, maar onder deze speakers is een wat meer open ontwerp door een bescheiden maat kokerprofiel de juiste keuze, chapeau..........en inderdaad, die voetjes moeten nog ff zwart  :D

Heb je wat meer info/foto's over het maken van de stands? Las je zelf? en met welk proces?

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

r_flagg

Quote from: MechanicalAnimal on December 17, 2019, 08:06:11
Prachtig klassieke set  :worship:  heel veel plezier gewenst ermee!


Complimenten voor je stands  :worship:

ik ben normaliter gecharmeerd van robuust staal met overmaatse dimensies, maar onder deze speakers is een wat meer open ontwerp door een bescheiden maat kokerprofiel de juiste keuze, chapeau..........en inderdaad, die voetjes moeten nog ff zwart  :D

Heb je wat meer info/foto's over het maken van de stands? Las je zelf? en met welk proces?

Yup... zelf gemaakt ( volgens mij tot op de mm nauwkeurig  :angel:) van massief staal ( geen koker)  20x20mm in dit geval. ( gewoon mig/mag gelast)
Zo kun je een mooie open structuur maken, maar wel met voldoende stabiliteit en massa.
voorzien van draadgaten M6 of M8
gespoten in Ral 9005 ( of iedere willekeurige Ral-kleur)
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Pierredewit

Quote from: r_flagg on December 17, 2019, 10:21:02
Yup... zelf gemaakt ( volgens mij tot op de mm nauwkeurig  :angel:)

zeker

Quote from: r_flagg on December 17, 2019, 10:21:02
voorzien van draadgaten M6 of M8
Das ook top, zo de spikes erin draaien, klaar.

Kerkhoffd

Mooi werk. Gaaf als je dit soort dingen zelf kunt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

Wauw! Mooie set, mijn nieuwe staan hier nu ook een week of drie en ik ben nog steeds helemaal over the moon  :wub:

Mooie stands ook!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fasteddie

Quote from: Pierredewit on December 15, 2019, 17:25:15
Ha Forummers,

Deze wil ik jullie niet onthouden. Twee weken geleden bij Beter Beeld en Geluid prachtige Harbeth c7es3 gekocht. Gisteren kreeg ik van @r_flagg twee prachtige handgemaakte stands binnen. Hier een paar foto's.

Vanmiddag de hele middag geluisterd. Klinkt heerlijk.

Zeker mooie set! Veel luisterplezier!

MechanicalAnimal

Quote from: r_flagg on December 17, 2019, 10:21:02
Yup... zelf gemaakt ( volgens mij tot op de mm nauwkeurig  :angel:) van massief staal ( geen koker)  20x20mm in dit geval. ( gewoon mig/mag gelast)
Zo kun je een mooie open structuur maken, maar wel met voldoende stabiliteit en massa.
voorzien van draadgaten M6 of M8
gespoten in Ral 9005 ( of iedere willekeurige Ral-kleur)

stoer  :worship:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Pierredewit

Quote from: Mitch-- on December 22, 2019, 19:44:07
Wauw! Mooie set, mijn nieuwe staan hier nu ook een week of drie en ik ben nog steeds helemaal over the moon  :wub:

Mooie stands ook!

Nice. Waar heb jij ze op staan?

bieske

Tof design hoor!
Lijkt een beetje op mijn Wharfedale Linton Heritage met stands. :clapping:

Geniet er van.