stroom voorziening

Started by massy72, December 15, 2019, 12:17:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

massy72

Hey,

Bij ons in de huiskamer zit achter het audio/video meubel maar 1 enkele wandcontactdoos in de muur terwijl ik ongeveer een 12tal stekkers in gebruik heb op die plek.
Ik heb nu een goedkoop 12 voudig stekkerblok in gebruik maar ik wil eigenlijk weer mijn 2 6voudige stekkerdozen gebruiken.
Is het verstandig om een splitter te gebruiken vanuit de muur?
Het mooist is natuurlijk om een leiding te frezen naar dat punt, maar ik wil het in eerste instantie zo simpel mogelijk oplossen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Grt Edwin.

Kingpin

Koop een stekkerblok waarbij alle bedrading (Last, Null en aarde) in ster zijn uitgevoerd ...
My 2 cents
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denoontje

Quote from: Kingpin on December 15, 2019, 12:35:44
Koop een stekkerblok waarbij alle bedrading (Last, Null en aarde) in ster zijn uitgevoerd ...
My 2 cents

en zet dat op een eigen groep ;-P

Xander32

... en bij voorkeur met materialen van ene hifi tovenaar R. uit Almelo  :-X


;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

#4
Wat bedoel je met een enkele wcd, dat er maar een stekker in kan?
In dat geval is het makkelijkste de wcd te vervangen door een versie met twee aansluitingen en daar je twee verlengsnoeren in te stoppen.

Meet wel even je stroomverbruik, je wilt een wcd niet continu boven de 8 a 9 Ampere belasten (2000W).

massy72

Ja ik heb daar 1 enkele wcd zitten, maar om daar twee van te maken moet er gefreesd worden toch, of kan ik een enkele makkelijk vervangen door een dubbele?

Rowdy


massy72

Hier is een foto van hoe het nu is:

Rowdy

Je kunt de luidsprekerkabels onder het afdekraam naar buiten brengen. In het overgebleven ruimte kun je de tweede WCD monteren. Deze kun je aftappen van de rechter WCD.

Kjelt

Ruimte genoeg zou ik zeggen  ;)

massy72

Dat zal in dit geval wel het minste werk zijn, ik zal eens op zoek gaan naar een passend klepje en inbouw.
Maar dat aftappen mag dus gewoon?

Kjelt

Er mogen alleen officieel geen andere kabels in diezelfde 1/4 ruimte zitten waar je ook je wcd monteert dus even daar  de ls kabels er uit halen en apart houden.

massy72

Die luidsprekerkabels moeten ook een keer anders, ik wil daar nog eens een gat laten boren en dan een kabeldoorvoer maken met een pvc buis, ze liggen nu nl los in de kruipruimte waar het overigens wel altijd kurkdroog is.