Waarom werken eindversterkers zo goed?

Started by Hannibal_, December 14, 2019, 12:34:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: mcintoshfan on December 30, 2019, 13:41:06

....

Maargoed ik denk dat het verder wel duidelijk is, iig voor mij wel en hoop voor de topicstarter ook 😉

Lol... in alle verwarring heb ik wel een beeld ja ;)

Ik heb geen buisjes maar begrijp het verschil.

Mijn conclusive is eigenlijk toch gewoon betere voorversterking en gescheiden eindtrappen met goede voedingen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DofN

En dat is dan weer een onzinconclusie afgaande op wat er in dit draadje allemaal geschreven is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hannibal_

Quote from: doorofnight on December 31, 2019, 09:12:58
En dat is dan weer een onzinconclusie afgaande op wat er in dit draadje allemaal geschreven is.

Het is mijn conclusie, maar om die nu als onzin af te doen?
hij was een beetje opgerold, dat wel.

En zo veel stond hier nu ook weer niet dat betrekking had op mijn situatie, ik heb alleen versterking vervangen (trillingen, vloeren, reflecties, bronnen allemaal gelijk gebleven):

dus feitelijk de mira 3 vs de cursa/exon combinatie:

kwaliteit componenten (conclusie, betere voorversterker, mogelijk ook eindversterker)
betere voedingen (conclusie ja, lijkt me wel, vooral in de eindversterking, maar vv is natuurlijk ook dedicated nu)
betere scheiding rfi ... (Yep sowieso door de mono eindblokken)
trillingen (niet anders, geen verschil met voorgaande situatie)
microfonie (niet van toepassing denk ik, heb ook geen buisjes)

iets over onzin en samenwonende jutjes en julletjes (kon de relevantie niet helemaal ontdekken ;) )

en vermogen mag ook lager zijn... buisjes ook... maar geldt in mijn situatie ook niet (vermogen hoger geworden)


Maar heel benieuwd, wat was jou conclusive dan mbt het verschil in MIJN situatie?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DofN

Dat een heel scala aan verschillende versterkers, al dan niet geïntegreerd, prima passen in jouw situatie.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Losse voor en eind hebben het voordeel dat je makkelijker/goedkoper meer kunt variëren mocht je willen experimenteren los van of het al super klinkt.
De mooiste van de vele die ik beluisterd heb waren een paar geïntegreerde, maar dat zegt verder niets.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

genesis

Het mooie van aparte voor en eindtrap is de combinatie buizen pre en transistor eindtrap, of in mijn geval buizen voor en 4 x mono Klasse A (mosfet) versterker, buizengeluid maar wel de kracht van een transistor versterker 8)

Genesis
Carpe Diem

Markus2

Quote from: Kingpin on December 15, 2019, 17:18:13
Om de vraag terug te koppen: waarom wordt apparatuur in een rack geplaatst welke is ontkoppeld van de vloer? Waarbij er ook nog onderscheid wordt gemaakt aan materiaalkeuze welke als ondervloer van het desbetreffende apparaat dient.
Ja alles heeft invloed. In duurdere apparaten worden doorgaans vaker duurdere componenten gebruikt met mindere/lagere vervormingswaarden welke veroorzaakt kunnen worden door microphonie (low-noise varianten).

Goedemiddag,

Nu pleeg ik alweer jaren geen "high-end" meer te bezitten. En mogelijk zag en zie ik veelal de verkeerde racks, maar de meeste die ik zie zijn juist gekoppeld middels spikes.
Overigens was er een jaar of tien geleden al eens een Duitse firma welke een "actief" rack maakten (deze genereerde contratrillingen of iets van dien aard).

Groet, Mark

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1