Squeezebox touch verbinden met Logitech Media Server

Started by rob1956, December 12, 2019, 17:29:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rob1956

Ik krijg het niet voor mekaar om mijn gescande muziekverzameling op de Logitech Media Server af te spelen op de Squeezebox Touch

jvanhambelgium

#1
Hmm, ik denk firewall op de Windows machine die LMS draait.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

rob1956

Ik denk dat dat het niet is. Gisterenavond op het configuratiescherm van de PC de firewall uitgezet. Squeezebox opnieuw opgestart, maar geen resultaat.  Is het logisch dat de Squeezebox Touch een ander IP adres heeft dan de Logitech Media Server? Ik heb ook al een keer de router herstart, geen resultaat. De radio doet het wel op de Squeezebox. Moet je ingelogd zijn op mysqueezebox.com, nee toch? Ik kan echt niet meer verzinnen. Op de Serverinfo zie ik dat TCP-poort 3483 en poort 9000 niet verbonden zijn, kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik er voor zorgen dat die poorten , als dat nodig is , op Verbonden komen te staan?

Kingpin

Loopt alles via een router?
Zo ja, check ook daar even of de poorten openstaan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

rob1956

Wat mij verbaasd is dat de poorten 3483 en 9000 op het eerste plaatje van Serverinfo op OK staan en op het tweede plaatje op Niet verbonden. Is dat niet vreemd? Als er bij die poorten OK staat zullen ze toch wel openstaan

hifiman

Quote from: Kingpin on December 12, 2019, 18:51:53
Loopt alles via een router?
Zo ja, check ook daar even of de poorten openstaan.
Gezien de ip adressen in hetzelfde subnet zitten gaat het niet door een router...

hifiman

als je een netstat -an doet op de LMS server, zie je dan port 9000 in het lijstje voorkomen met de status LISTENING ?

Tabcam

Quote from: rob1956 on December 12, 2019, 18:10:40
Ik denk dat dat het niet is. Gisterenavond op het configuratiescherm van de PC de firewall uitgezet. Squeezebox opnieuw opgestart, maar geen resultaat.  Is het logisch dat de Squeezebox Touch een ander IP adres heeft dan de Logitech Media Server? Ik heb ook al een keer de router herstart, geen resultaat. De radio doet het wel op de Squeezebox. Moet je ingelogd zijn op mysqueezebox.com, nee toch? Ik kan echt niet meer verzinnen. Op de Serverinfo zie ik dat TCP-poort 3483 en poort 9000 niet verbonden zijn, kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik er voor zorgen dat die poorten , als dat nodig is , op Verbonden komen te staan?
Het adres van de LMS hangt af waar hij draait. Bij mij draait de LMS op dezelfde computer (Raspberry Pi) maar hij zou ook op de NAS kunnen draaien en dan een ander adres hebben.

Ik ben tegenwoordig altijd bij mysqueezebox ingelogd. Weet niet zeker of het noodzakelijk was, zeker weten als je extra services als Spotify Premium, Tidal en a commerciƫle streamingdiensten wil gaan gebruiken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jvanhambelgium

Quote from: rob1956 on December 12, 2019, 18:10:40
Ik denk dat dat het niet is. Gisterenavond op het configuratiescherm van de PC de firewall uitgezet. Squeezebox opnieuw opgestart, maar geen resultaat.  Is het logisch dat de Squeezebox Touch een ander IP adres heeft dan de Logitech Media Server? Ik heb ook al een keer de router herstart, geen resultaat. De radio doet het wel op de Squeezebox. Moet je ingelogd zijn op mysqueezebox.com, nee toch? Ik kan echt niet meer verzinnen. Op de Serverinfo zie ik dat TCP-poort 3483 en poort 9000 niet verbonden zijn, kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik er voor zorgen dat die poorten , als dat nodig is , op Verbonden komen te staan?

Het ene IP op je Touch display is het IP dat de Touch gekregen heeft. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als de LMS. Beide toestellen moeten een verschillende IP hebben natuurlijk. Heb je buiten die LMS "Dell" PC nog ergens een andere PC rondslingeren ? Kan je vanaf die PC dan eens een "ping" doen het IP van de LMS en zien of je een antwoordje krijgt ?
De radio op de Touch gaat rechtstreeks naar Internet en niet "via" de LMS-server. Je Touch zal prima naar "Internet" kunnen en zich ook registeren bij mysqueezebox.com want dat zit op Internet.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

VlisChris

Ik zou even een admin vragen of die je Topic in het juiste board wil plaatsen....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rob1956

JANHAMBELGIUM. Zie bijlage voor ping info

rob1956

HIFIMAN Ik krijg het onderstaande bestaand als resultaat. Bedoel je dit?

jvanhambelgium

Kan je op de Touch het IP van de LMS nog eens in geven ? Of heeft de Touch zelf een LMS gevonden/gediscovered ?
Erg lastig vanop afstand zoiets in te schatten. Aangezien je precies de LMS kan "pingen" zou het wel kunnen dat de Firewall op die Win7 LMS af staat.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

rob1956

JANVANHAMBELGIUM   De gegevens die ik heb gestuurd heeft de Touch gevonden toen ik verbinding via Ethernet heb gemaakt. Dus IP adres is 192.168.1.13. Of geef ik nu het verkeerde IP adres?   Mijn kennis is wat dat betreft redelijk maar af en toe raak ik best wel de weg kwijt in alle info van IP adressen etc

jvanhambelgium

#14
Quote from: rob1956 on December 12, 2019, 22:11:54
JANVANHAMBELGIUM   De gegevens die ik heb gestuurd heeft de Touch gevonden toen ik verbinding via Ethernet heb gemaakt. Dus IP adres is 192.168.1.13. Of geef ik nu het verkeerde IP adres?   Mijn kennis is wat dat betreft redelijk maar af en toe raak ik best wel de weg kwijt in alle info van IP adressen etc

Ik denk dat *.13 gewoon het IP van je Touch zelf is, de LMS *server* zelf heeft hopelijk een VAST IP 192.168.1.21 ???
Dus in Touch kan je toch ergens ingeven dat hij moet verbinden met de server op 192.168.1.21 ? Of mogelijks zal hij dit zelfs automatisch vinden.
Mijn Touch draait al jaaaaaaaaren zonder enig omkijken en ik kom nooit meer in die menus.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Lodewijk

#15
Je zou eens kunnen proberen, de Touch terug te zetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren, dat loste bij mij de verbindingsproblemen op. Zeker als je hem bekabeld hebt aangesloten. Als de LMS server op een pc of nas staat vindt de squeezebox hem automatisch.

KayaRahnee

Ik ken er zelf de ballen van maar ik zie hier bij Logitech Media Server "niet verbonden", maar toch werkt alles naar behoren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

rob1956

@LODEWIJK. Ik heb hem al diverse keren terugezet naar de Fabrieksinstellingen. Zowel vanuit het menu op de Squeezebox als via het kleine drukknopje boven de aansluiting van de adapter op de achterzijde. Zonder resultaat. Dat ik na 2 weken prutsen nog zoveel geduld heb............. 

rob1956

1. Ik heb in een handleiding van de Squeezebox bijgevoegde info gevonden.
2. Op 12 december 20:42:59 heb ik een bestand netstat -an toegevoegd waar HIFIMAN op 12 december 19:08:01 om gevraagd heeft.

Is punt 1, hetgeen in de handleiding staat over de poortnr's, te koppelen aan de vraag van HIFIMAN?
Moet er ergens iets met de poorten gedaan worden, maar waar dan?

Van Logitech zelf ben ik alleen maar gefrustreerd geraakt. Wat een ballentent !!!

Kingpin

Misschien is er wel iemand behulpzaam van het forum die ff langs kan komen.
In welke regio woon je?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jvanhambelgium

#20
Quote from: rob1956 on December 14, 2019, 14:20:01
1. Ik heb in een handleiding van de Squeezebox bijgevoegde info gevonden.
2. Op 12 december 20:42:59 heb ik een bestand netstat -an toegevoegd waar HIFIMAN op 12 december 19:08:01 om gevraagd heeft.

Is punt 1, hetgeen in de handleiding staat over de poortnr's, te koppelen aan de vraag van HIFIMAN?
Moet er ergens iets met de poorten gedaan worden, maar waar dan?

Van Logitech zelf ben ik alleen maar gefrustreerd geraakt. Wat een ballentent !!!

Als jij op die Win7 LMS "server" de Firewall op de correcte netwerk-interface effectief hebt AFGEZET dan is helemaal niets meer dat poorten zouden filteren, er is dus geen enkele firewall meer actief tussen je SBTouch en de LMS.

Denk eraan dat het Squeezebox "product" al enkele jaren "dood" is voor Logitech. (Officieel) ondersteuning ga je niet meer krijgen hoor.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

rob1956


rob1956

GEVONDEN , yes, het heeft me wat tijd gekost.
De firewall is het probleem.

Maar nu de oplossing.  Wie kan me vertellen wat de juiste oplossing is.
Aan de instellingen van de router heb ik niets gewijzigd, dus alleen de windows firewall uitgezet

Loop ik daar risico mee, en hoeveel ??

jvanhambelgium

Quote from: rob1956 on December 14, 2019, 20:15:33
GEVONDEN , yes, het heeft me wat tijd gekost.
De firewall is het probleem.

Maar nu de oplossing.  Wie kan me vertellen wat de juiste oplossing is.
Aan de instellingen van de router heb ik niets gewijzigd, dus alleen de windows firewall uitgezet

Loop ik daar risico mee, en hoeveel ??
Told you so dat de firewall 99.99% kanshebber was...
Anyway, continue volledig uitschakelen is inderdaad niet zo'n goed plan.
Je zal moeten instellen dat de er van "buiten" met de LMS applicatie gesproken mag worden.

Probeer dit even te lezen of je ermee geholpen bent.

https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/windows-firewall-configureren-25728/


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Tabcam

Quote from: rob1956 on December 14, 2019, 20:15:33
GEVONDEN , yes, het heeft me wat tijd gekost.
De firewall is het probleem.

Maar nu de oplossing.  Wie kan me vertellen wat de juiste oplossing is.
Aan de instellingen van de router heb ik niets gewijzigd, dus alleen de windows firewall uitgezet

Loop ik daar risico mee, en hoeveel ??
Hangt van de firewall af. Kan je specifieke lokaal verkeer (lokale poorten) in combinatie met ip-adressen aangeven als toegestaan? Mocht dat niet kunnen, dan lokale poorten of in het ergste geval een heel ip-adres? Eventueel kan iemand je op afstand proberen te helpen met iets als TeamViewer.

Oh, en je kan natuurlijk altijd een andere firewall gaan gebruiken, eentje die wel vraagt of bepaalde poorten open dan wel dicht moeten blijven. :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i