vraagje over hele oude home cinema set (philips lx700/22s)

Started by maramsp, December 12, 2019, 17:12:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maramsp

Hallo,

Ik moet zeggen dat dit mijn eerste post hier is, en dat ik totaal geen ervaring heb met andere home cinema sets, dus vandaar hier dit bericht in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb dit setje:

https://www.philips.nl/c-p/LX700_22S/-

In 2004 gekocht in de eerste instantie voor mijn tv.

Later heb ik hem optisch aangesloten op mn pc, in combinatie met deze geluidskaart:

https://tweakers.net/pricewatch/213279/creative-x-fi-titanium-fatal1ty-professional-series.html

Echter zijn we nu 15 jaar verder (met uitzondering van de geluidskaart natuurlijk want die heb ik in 2013 gehaald) en alles doet het nog gewoon zoals het moet doen, op uitzondering van de analoge uitgangen op de reciever, maar die gebruik ik niet.

Toch vroeg ik me af. Heb ik mazzel dat alles het nog steeds doet wat betreft die philips? Ik weet namelijk niet hoe lang home cinema sets mee gaan, en aangezien het inmiddels al 15 jaar geleden is dat ik hem kocht... Moet ik dan niet eigenlijk gaan sparen voor een nieuwe?

Ik ben er nog steeds erg blij mee en zelfs de afstandsbediening werkt nog perfect, maar toch, ik vroeg me dit gewoon af, want ik wil niet, mocht ie het ooit begeven, zonder geluid komen te zitten.

Dus, alvast bedankt voor het meedenken.

Groet van Martijn

KillerbeeNL

Gewoon blijven gebruiken en zolang deze het doet en "het werkt" voor jou dan is het toch prima?.

Langzaam aan sparen voor iets anders (plan B) zou kunnen en dan denk ik aan een soundbar met een optische ingang of een analoge (tulp) ingang indien de geluidskaart ook een analoge uitgang heeft.

Ik zou dan zelf voor de optische mogelijkheid gaan zoals deze geluidskaart nu ook met de Philips set is aangesloten.

Groet

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

maramsp

Bedankt!

Soundbar heb ik over na zitten denken, maar eruit gekomen dat ik deze voor mn tv ga halen.

Voor de pc, wil ik toch 5.1 blijven gebruiken of zelfs over gaan naar 7.1 (omdat mijn geluidskaart dit ondersteunt)

Dus wat dat betreft nog adviezen eventueel? Vereiste is in ieder geval wel een optische uitgang (mijn geluidskaart heeft alleen jack als uitgang verder) en in ieder geval dat de set dts ondersteund. Echter zou die laatste eis niet zo moeilijk zijn, want volgens mij hebben alle setjes dat ondertussen toch wel?

Maar goed, zoals gezegd al bedankt voor het meedenken!

KillerbeeNL

okay dan wordt het een 5.1 of zelfs een 7.1 set.

Hoe groot is de ruimte en staat daar veel in?.

Er zijn van Pioneer leuke sets zoals b.v. de Pioneer HTP-076-B welke compleet met 5.1 speakers zijn voor een goede 400 euro.

Ik weet niet wat jouw eisen zijn maar vergeleken met de Philips is dit een leuke upgrade , maar het kan dus nog veel gekker en duurder [emoji6]


succes met de keuzes


Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)