Slechte ervaringen met Zavvi?

Started by PascalP, December 12, 2019, 07:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerbrand

Bedankt. Ik zal ze nog maar eens wijzen op hun eigen website (die dus niet consistent is).

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Jean Sibelius

#276
Ik ben momenteel ook 'in discussie' met Zavvi en wacht nog op een reactie van ze. Door de hele gang van zaken is mijn bestelling 50% duurder uitgevallen en heb nog steeds niets terug ontvangen alhoewel ze dat wel aangeven.

Wat ik o.a. vreemd vind is dat als ik op een Nederlandse website bestel en Zavvi besluit om toch vanuit de UK te verschepen dat alle bijkomende kosten voor mijn rekening zijn. Verder vind ik de tekst op de website op zijn minst misleidend omdat schijnbaar de administratiekosten sowieso voor rekening van de klant zijn. Op mijn vraag waarom twee discs als twee losse pakketjes verstuurd worden waardoor ik dubbele kosten moe(s)t betalen wacht ik ook nog.

Persoonlijk zou ik (en ga ik) Zavvi volkomen negeren zolang ze hun zaakjes niet op orde hebben en op zijn minst misleidende informatie geven.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

theetjuh

Ik zou ook iedereen aanraden, daar nooit meer wat te kopen, het is simpel gezegd een grote oplichter.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on October 27, 2021, 14:31:46
Ik ben momenteel ook 'in discussie' met Zavvi en wacht nog op een reactie van ze. Door de hele gang van zaken is mijn bestelling 50% duurder uitgevallen en heb nog steeds niets terug ontvangen alhoewel ze dat wel aangeven.

Wat ik o.a. vreemd vind is dat als ik op een Nederlandse website bestel en Zavvi besluit om toch vanuit de UK te verschepen dat alle bijkomende kosten voor mijn rekening zijn. Verder vind ik de tekst op de website op zijn minst misleidend omdat schijnbaar de administratiekosten sowieso voor rekening van de klant zijn. Op mijn vraag waarom twee discs als twee losse pakketjes verstuurd worden waardoor ik dubbele kosten moe(s)t betalen wacht ik ook nog.

Persoonlijk zou ik (en ga ik) Zavvi volkomen negeren zolang ze hun zaakjes niet op orde hebben en op zijn minst misleidende informatie geven.
Daarom gaf ik ook al eerder aan te stoppen. Ik heb een hele lijst gereed staan bij Amazon UK en wacht even om te kijken of er nog een soort algemene korting op 4K discs komt op Black Friday of zo. Vorige week wel na lange tijd weer eens een 6 tal discs gekocht bij bol. Wel blu-ray, maar dat ziet er natuurlijk ook nog altijd erg goed uit. Ik ben sowieso kritisch of de 4K wel de moeite waard is tov de blu-ray.

Akosoft

Ik moest laatst ook meer dan 4 euro extra aftikken op mijn The Thing 4k blu ray. Moest er bovendien ook nog eens wel bijna vier weken op wachten. Doe ik dus nooit meer daar....

mr.crash

Na heel lang met veel plezier bij Zavvi gekocht te hebben.

IK ben klaar met ze!!!


Het ging altijd goed,ik las mee op dit topic maar bij mij ging het goed.
Maar een tijdje geleden kreeg ik niets binnen,na een korte mail mijn geld terug maar niet
de porto kosten..( geen ramp maar wel raar ).

Ik dacht eerst nooit meer kopen daar.
Maar na een tijd ze toch een tweede kans gegeven....( DOM. )
Toen 3 bestellingen gedaan.
Ze hadden een mooie aanbieding van james bond en nog wat dingen.
Het heeft heel lang geduurd maar 1 is binnen ik krijg nog plus/min voor
75 euro aan films van hun.
Ik hoop dat ik nog wat van mijn geld terug krijg.
Ngmaals wel jammer heb vroeger met plezier bij hun gekocht leuke aanbiedingen
maar nu nooit meer.

Ik wilde eigenlijk helemaal geen films meer gaan kopen.
En met b.v. Netflix gaan kijken.
Maar ik mis het kopen wel.
Het is leuk elke keer opzoek te gaan naar een mooie en niet te dure film ( hoort bij de hobby vind ik ).
Straks maar weer een emailtje naar Zavvi waar mijn geld of films blijft.

Groet Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

PascalP

Klinkt bekend... ik ben momenteel nog aan het wachten op 4 exclusive steelbooks welke hun al opnieuw hebben verzonden, dus eigenlijk al 8 films van €33 p stuk weer kwijt...  :threadclosed:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HarrieA

Bij mij gaat het de laatste bestellingen ook fout.

De laatste niet ontvangen, moet nog een weekje wachten om een ticket aan te maken.

De bestelling daarvoor ook niet ontvangen en ook een douaneaangifte moeten aftikken.

PascalP

ja is gewoon drama weer, heb ze nog een paar kansen gegeven de laatste maanden maar gewoon meer dan 50% komt ofwel niet aan, of je tikt (onterecht) belasting af die je overigens wel terugkrijgt maar heb ook weer een aantal orders gehad die zelfs na het zenden van een vervangens artikel niet aankwamen.

Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, einde oefening voor Zavvi in dit huishouden!
Betaal liever een paar euro meer en bestel tegenwoordig 95% op Amazon.co.uk, dit wordt allemaal binnen een paar dagen geleverd en nooit gedoe met belasting.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on January 21, 2022, 19:34:54
ja is gewoon drama weer, heb ze nog een paar kansen gegeven de laatste maanden maar gewoon meer dan 50% komt ofwel niet aan, of je tikt (onterecht) belasting af die je overigens wel terugkrijgt maar heb ook weer een aantal orders gehad die zelfs na het zenden van een vervangens artikel niet aankwamen.

Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, einde oefening voor Zavvi in dit huishouden!
Betaal liever een paar euro meer en bestel tegenwoordig 95% op Amazon.co.uk, dit wordt allemaal binnen een paar dagen geleverd en nooit gedoe met belasting.
Ik was zoals je weet al eerder afgehaakt. En met Amazon gaat het nu ook idd prima qua belasting.

PascalP

Quote from: Teejoo on January 21, 2022, 19:39:12
Ik was zoals je weet al eerder afgehaakt. En met Amazon gaat het nu ook idd prima qua belasting.

Ja ik liet me iedere keer weer verleiden met hun acties of soms ook exclusive steelbooks...
Maar zoals je zegt, Amazon nooit geen gedoe, denk de laatste 2-3 maanden wel 100 schijfjes daar besteld en slecht bij 2 schijfjes problemen gehad die door een 3e partij op Amazon werden verkocht, melding van gemaakt via de chat op de website en binnen een dag de importbelasting weer terug  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Ik moet zeggen, sinds ik per september niets meer bij ze besteld heb, heb ik ook geen gezeur meer met verdwenen bestellingen of import kosten. Echt top van die Zavvi gasten! Én fijn dat Amazon het stokje ook gewoon overneemt. Van het leveren van schijfjes dan, niet van het gezeur met levering en importkosten.

:hehe: :pompom: :headbanging:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

JoWa

Ook al een tijd niets meer besteld bij Zavvi.
Ik hou het wel bij bestellen in NL.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

home@the movies

Ik heb, na lange tijd niets meer besteld te hebben vanwege een dikke import rekening achteraf, nog een keer de sprong gewaagd bij Zavi.
Vooral omdat ik onderstaande tekst tegen hen kan gebruiken als er toch onverhoopt nog extra kosten zouden opduiken.
QuoteBREXIT UPDATE

Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring na Brexit niet beïnvloed zal worden en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen.

Voor klanten binnen de Europese Unie, zal het merendeel van onze producten vanuit ons distributiecentrum binnen de EU verzonden worden en hierdoor zullen bestellingen bij ons zoals gewoonlijk doorgaan.

Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.

Tot nu toe gaat het relatief vlot als het over termijn van ontvangst gaat (tenminste als ze woord houden) eergisteren besteld en volgende datum als ontvangstdatum gekregen, ik ben zeer benieuwd maar stel mijn verwachtingen toch niet al te hoog ;-)

QuoteBeste Werner,

Je bestelling is verzonden en zal binnenkort bij jou zijn!

Levering verwacht tussen
vr 13 mei - vr 20 mei


denoontje

Weer ff volgen...ben ook gestopt met hen.
Laatst een keer via amazon een 2e hands disk besteld (it1 en2) en die zag er als nieuw uit voor minder dan zavvi prijzen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mr.crash

Ik ben ook gestopt..
Maar ik mis ze wel.
Ze hadden voor mijn doen leuke koopjes.

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

denoontje

En Werner, nieuwe ervaringen met zavvi?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Earthshaker

Toch maar weer eens een gokje gewaagd. Op 14 juni een bestelling van 4 UHD's gedaan. Net vandaag de laatste binnen gehad. Netjes zonder bijkomende kosten. Je moet geen haast hebben, dan zou ik het ergens anders bestellen, maar de prijzen waren zo goed dat ik dat geduld wel op kon brengen.

denoontje

Quote from: Earthshaker on July 20, 2022, 10:10:16
Toch maar weer eens een gokje gewaagd. Op 14 juni een bestelling van 4 UHD's gedaan. Net vandaag de laatste binnen gehad. Netjes zonder bijkomende kosten. Je moet geen haast hebben, dan zou ik het ergens anders bestellen, maar de prijzen waren zo goed dat ik dat geduld wel op kon brengen.

nice

8mile

Ik heb in het verleden veel gekocht bij Zavvi en eigenlijk nooit problemen gehad (laatste wat ik gekocht heb was de blu-ray The Irishman). Ook gewoon netjes geld terug bij problemen. Er schijnen nu met importheffingen opeens veel problemen te zijn.

Toen de UK nog een uitzondering was van importheffingen in de EU waren er al problemen omdat items van Zavvi van buiten de UK verzonden werden. Wil je toch iets kopen dan moet je assertief zijn en goed rondkijken op internet hoe met Zavvi om te gaan in geval van problemen dan zul je meestal je geld wel terugkrijgen lijkt mij (mensen die klagen hebben vaak niet alle middelen benut om geld/EU tax terug te krijgen. Betaal met Paypal dan kan je met klachten ook bij hun terecht). 

BREXIT UPDATE
''Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring na Brexit niet beïnvloed zal worden en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen.

Voor klanten binnen de Europese Unie, zal het merendeel van onze producten vanuit ons distributiecentrum binnen de EU verzonden worden en hierdoor zullen bestellingen bij ons zoals gewoonlijk doorgaan.

Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.''

Akosoft

Twee weken geleden toch maar weer door de knieën gegaan en wat bestellingen gedaan bij Zavvi maar nog niets binnen. Je zou zeggen dat twee weken, wat feitelijk 10 werkdagen zijn, genoeg moet zijn om iets te leveren, zeker als je 3 tot 5 werkdagen claimt en daar 6 euro voor laat betalen per bestelling. Maar niets is minder waar. Ook na 10 werkdagen dus nog niets. Postnl zegt inmiddels dat er iets gaat komen, maar deze aankondiging staat er ook weer een aantal dagen. Uiteindelijk komt het wel maar ik vind het gewoon veel te lang duren bij Zavvi. Wellicht verwend geraakt door Amazon of Bol want die leveren 9 van de 10 keer de volgende dag of binnen 5 werkdagen is mijn ervaring. Nee, ik denk niet dat ik weer bij Zavvi ga bestellen.

mr.crash

Hier net zo.
Ook ( denk ik ) 2 weken geleden weer wat besteld na
een hele lange tijd.
Nu vind ik dat wachten niet zo erg als het er maar komt.

Erg jammer want ze hebben leuke prijzen soms.

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

skyfox

Recent weer wat schijfjes van Zavvi binnen gekregen. Geen gezeur met heffingen, volgens de verzendsticker waren ze verzonden vanuit Oost Europa. Heb nu een berg Disney schijfjes onderweg. Zou deze week aankomen, dus ik verwacht ze volgende week ergens.

De schijfjes van Zavvi zijn vaak lang(er) onderweg. Bol en Amazon zijn daar veel sterker in. Maar goed, als ik daarmee een tientje per schijf bespaar, hoor je mij niet klagen. Ook hebben ze soms leuke steelbooks of special editions die Amazon niet heeft.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Ik heb ze ook een tijd in de ban gehad, maar zoals Richard schrijft ze hebben wel leuke spulletjes en soms interessante aanbiedingen.

Is even goed gegaan, maar nu hebben ze besloten om iets vanuit de US te sturen en bleek een andere disc achteraf niet leverbaar (in bulk via creditcard). Toch weer jammer dat je daar weer achteraan moet gaan om (hopelijk) je geld terug te krijgen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

mr.crash

Mijn 2 films zijn binnen.
Ik weet nog niet of ik nog een keer weer de gok maak.

Ik ga weer even in de af wacht mode. ;D
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............