Slechte ervaringen met Zavvi?

Started by PascalP, December 12, 2019, 07:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

@denoontje, denk dat de Nederlandse douane diensten het nog niet doorhebben wat een CN22 formulier precies wil betekenen, en die gele sticker is ook een weggever voor de douane diensten.

Om mijn eigen Zavvi verhaal af te maken. Kreeg een pakket van Zavvi binnen met een waarde van £30,00 en dus met kostenplaatje van 36,20€ (12,20€ BTW + 24,00€ douaneformaliteiten Bpost). Pakket had een gele sticker, wat dus als een rode lap op een stier werkt voor de Belgische douane diensten. Daarover dus Zavvi gecontacteerd en gewezen op hun eigen help pagina die ze aangemaakt hebben na de Brexit. En kijk aan in tegenstelling tot een vorige bestelling (gedaan in 2020 maar verzonden dit jaar) heeft Zavvi besloten om die extra kosten terug te betalen ... nou ja met een beetje overschot zelfs want net op mijn CC uittreksel gezien dat ze 36,55€ hebben geretourneerd. Geen idee hoe ze bij die 35 cent komen ... het zal vast niet voor mijn aangenaam gezicht zijn  :D

Nu vraag ik me af, als ze echt niet afleren om die gele stickers niet meer op de verpakking te plakken en je hebt dit regelmatig voor en je gaat hen daar elke keer op wijzen, hoelang je je account gaat behouden.

Voor mij is het ondertussen duidelijk, bestellingen uit de UK beperken, en als ik dan toch iets bestel, zorgen dat ik onder de 22€ zit en bij Amazon bestellen dan is toch nog tot juli 20% voordeliger ... nou ja voor de titels welke je nog kan bestellen bij Amazon natuurlijk.

Kjelt

Quote from: StefaanD on February 23, 2021, 23:19:52als ze echt niet afleren om die gele stickers niet meer op de verpakking te plakken en je hebt dit regelmatig voor en je gaat hen daar elke keer op wijzen, hoelang je je account gaat behouden.
Ik vermoed dat het de Jersey post en hun machinale verwerking is die deze stickers erop plakken.

Dirk

Quote from: Dirk on February 13, 2021, 11:41:29
ik heb m'n pakketje even gezien bij het postpunt (ken de dame daar vrij goed) om me ervan te vergewissen dat het wel degelijk om het Zavvi order ging (de tracking info zegt enkel dat het van "GB" kwam, dus dat deed in eerste instantie geen belletje rinkelen bij me) en toen zag ik er wel een gele sticker op kleven...of die exact de tekst vertoont zoals jouw link laat zien kan ik niet bevestigen.

reactie van BPost op de vraag gesteld in hun eigen klantenzone bleef compleet uit, dus dan maar klantendienst gebeld met de vraag of het pakket zou worden vernietigd dan wel teruggestuurd naar afzender als ik de douanekosten zou weigeren te betalen (in dat eerste geval ben ik immers aankoopsom + pakket kwijt, in tweede geval kan ik aankoopsom terugvragen aan Zavvi), maar daarop konden ze me geen sluitend antwoord geven.

Bij Zavvi waren ze wel erg behulpzaam en steeds snel met antwoorden, dus op hun aangeven maar beslist m'n pakje op te halen en te betalen, waarna ze me het bedrag binnen de week hebben teruggestort (na voorleggen vd rekening uiteraard), dus in zoverre handelen ze het wel 100% netjes af.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

theetjuh

#228
Quote from: Dirk on February 27, 2021, 09:39:19
Bij Zavvi waren ze wel erg behulpzaam en steeds snel met antwoorden, dus op hun aangeven maar beslist m'n pakje op te halen en te betalen, waarna ze me het bedrag binnen de week hebben teruggestort (na voorleggen vd rekening uiteraard), dus in zoverre handelen ze het wel 100% netjes af.
Helaas is het bij mij dus niet zo gegaan, vanaf het moment dat we in januari zaten, totale onduidelijkheid, erg slechte communicatie aangezien het alleen maar met een berichten systeem gaat. Ieder bericht duurde minimaal 2-3 dagen voor er antwoord kwam, als het dan ook nog eens onbevredigend antwoord is, moet je in totaal een week in totaal wachten voor je het tweede bericht krijgt.

Nee, ik bestel er niet meer, ik voelde me totaal niet in-control, terwijl ik dat zelfde gevoel helemaal niet had met BK Elec waar het over een bedrag ging wat 3x zo hoog was.
Maar hier was de communicatie gewoon to the point en snel.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

clicquot

Ik dacht een paar weken terug, laat ik nog eens proberen met Zavvi - gezien de leuke deals op de Jurassic Park 4K's...
Vandaag de eerste 4K ontvangen van 3 pakjes; 34,97 EUR moeten betalen aan Bpost (douaneformaliteiten en BTW)... dat wordt dus wellicht nog eens 2x 34,97 EUR voor de andere 2
Contact genomen met Zavvi om te zien wat ze zeggen - want hun Brexit pol stond nog steeds vermeld.
Anyway, was nu toch de laatste keer, echt  8)

SpeedyAndré

Mijn 6 enveloppen met gele stikker gingen goed (aanbieding €11/stuk), duurder dan €22 doe ik maar niet.
Wel een beetje onduurzaam die 6 enveloppen (=afval) met aparte handling en 3 bezorgingen)  :dry:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Teejoo

Quote from: SpeedyAndré on March 18, 2021, 12:45:33
Mijn 6 enveloppen met gele stikker gingen goed (aanbieding €11/stuk), duurder dan €22 doe ik maar niet.
Wel een beetje onduurzaam die 6 enveloppen (=afval) met aparte handling en 3 bezorgingen)  :dry:

André  8)
Volgens mij zijn de problemen ook alleen in België.

PascalP

Quote from: Teejoo on March 18, 2021, 13:08:08
Volgens mij zijn de problemen ook alleen in België.

Bij mij raken de bestellingen van Zavvi altijd kwijt, dus hoef dan ook nooit import te betalen in NL :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

SpeedyAndré

Quote from: Teejoo on March 18, 2021, 13:08:08
Volgens mij zijn de problemen ook alleen in België.
Nog een paar maanden en dan zijn wij in NL ook de Sjaak als de €22 vrijstelling vervalt  :whatsthat:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

MLCinema

Niet zozeer met Zavvi een issue maar bij mijn laatste disc is deze in het bezorg proces vertrappeld. Grote voetafdruk op en een kapot doosje. Discs lijken in orde te zijn. Toch zonde in de kast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

clicquot

#235
Quote from: clicquot on March 18, 2021, 10:20:24
Ik dacht een paar weken terug, laat ik nog eens proberen met Zavvi - gezien de leuke deals op de Jurassic Park 4K's...
Vandaag de eerste 4K ontvangen van 3 pakjes; 34,97 EUR moeten betalen aan Bpost (douaneformaliteiten en BTW)... dat wordt dus wellicht nog eens 2x 34,97 EUR voor de andere 2
Contact genomen met Zavvi om te zien wat ze zeggen - want hun Brexit pol stond nog steeds vermeld.
Anyway, was nu toch de laatste keer, echt  8)

vandaag twee andere pakjes ontvangen - niets moeten betalen - ik snap de ballen van deze regeling ! ik dacht, misschien heeft bpost alles met eerste pakje afgerekend, dat zou kunnen ivm kost voor douaneformaliteiten (is vaste prijs tot x EUR), maar dan klopt btw bedrag niet - geraak er niet aan uit maar breek er verder mijn hoofd niet meer over. "blij" dat ik maar een keer moeten betalen heb  ;D

EDIT: kreeg net van zavvi een mail dat men een terugbetaling gaat doen van 24 EUR -> douanekosten zijn dit, en BTW betaal ik dus gewoon wél nog...

StefaanD

Blijven aandringen, want de laatste keer (ook echt de laatste keer, want ik bestel er niet meer) hebben ze voor mij echt alles terugbetaald, BTW + douane formaliteiten.

clicquot

Quote from: StefaanD on March 19, 2021, 12:30:10
Blijven aandringen, want de laatste keer (ook echt de laatste keer, want ik bestel er niet meer) hebben ze voor mij echt alles terugbetaald, BTW + douane formaliteiten.

dank voor de tip, even teruggekoppeld - ik heb geen probleem om BE BTW te betalen bij levering/import natuurlijk - maar volgens mij heb ik die nu betaald voor UK +  BE :-) even zien wat ze zeggen nog...

skyfox

Quote from: SpeedyAndré on March 18, 2021, 12:45:33
Mijn 6 enveloppen met gele stikker gingen goed (aanbieding €11/stuk), duurder dan €22 doe ik maar niet.
Wel een beetje onduurzaam die 6 enveloppen (=afval) met aparte handling en 3 bezorgingen)  :dry:

André  8)
Die enveloppen kan je open scheuren. Vervolgens kan je de bubbels bij het plastic afval scheiden en de rest bij oud papier. Heb je toch alles kunnen recyclen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: Dirk on February 27, 2021, 09:39:19
reactie van BPost op de vraag gesteld in hun eigen klantenzone bleef compleet uit, dus dan maar klantendienst gebeld met de vraag of het pakket zou worden vernietigd dan wel teruggestuurd naar afzender als ik de douanekosten zou weigeren te betalen (in dat eerste geval ben ik immers aankoopsom + pakket kwijt, in tweede geval kan ik aankoopsom terugvragen aan Zavvi), maar daarop konden ze me geen sluitend antwoord geven.

Bij Zavvi waren ze wel erg behulpzaam en steeds snel met antwoorden, dus op hun aangeven maar beslist m'n pakje op te halen en te betalen, waarna ze me het bedrag binnen de week hebben teruggestort (na voorleggen vd rekening uiteraard), dus in zoverre handelen ze het wel 100% netjes af.
Even totally off-topic Dirk: ben jij nu ook Trinnov dealer?

Dirk

#240
yep, met de Altitude16 beschikbaar voor (thuis!)demo's...een Amethyst of ST2 zit in de pijplijn.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

clicquot

Quote from: clicquot on March 19, 2021, 16:29:30
dank voor de tip, even teruggekoppeld - ik heb geen probleem om BE BTW te betalen bij levering/import natuurlijk - maar volgens mij heb ik die nu betaald voor UK +  BE :-) even zien wat ze zeggen nog...

vandaag het volledige bedrag dat ik aan Bpost betaalde teruggestort gekregen van Zavvi - mooi!

SpeedyAndré

Quote from: clicquot on March 22, 2021, 11:45:07
vandaag het volledige bedrag dat ik aan Bpost betaalde teruggestort gekregen van Zavvi - mooi!
Ik vermoed dat ze dat kunnen doen omdat anderen de btw niet terugvragen  :D
Elke keer €24 lappen lijkt me toch een duur grapje als je alles optelt ...

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

clicquot

Quote from: SpeedyAndré on March 22, 2021, 11:54:09
Ik vermoed dat ze dat kunnen doen omdat anderen de btw niet terugvragen  :D
Elke keer €24 lappen lijkt me toch een duur grapje als je alles optelt ...

André  8)

Hmm, effe wat nagelezen nog - het is nochtans niet moeilijk denk ik  - staat zelfs in hun algemene voorwaarden, dus in feite in tegenspraak met hun Brexit berichtje

Alle getoonde prijzen zijn inclusief Engelse BTW (alleen indien van toepassing) tegen het geldende tarief en zijn correct op het moment van invoer van de gegevens in het systeem. Wij behouden ons echter het recht voor om prijzen zonder kennisgeving te wijzigen.
Als uw afleveradres zich binnen het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, worden geen extra belastingen aan u doorberekend. Als uw afleveradres zich buiten het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, kan het zijn dat u onderworpen wordt aan invoerrechten en heffingen (inclusief BTW), die worden geheven nadat een levering het land van bestemming bereikt. Dergelijke extra kosten dienen door u gedragen te worden (als uw leveringsadres binnen de Europese Unie ('EU') ligt, zie 'Inklaringsverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen'). U dient er rekening mee te houden dat het douanebeleid sterk per land kan verschillen. Wij raden u aan contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor verdere informatie.


Vanuit fiscaal standpunt, BE - zijn dit geen intracommunautaire verrichtingen meer (indien je btw nr zou hebben en de btw verlegd kan worden), noch zogenaamde verkopen op afstand (particuliere verkoop) - dit is dus import vanuit de UK (net zoals China etc) - als ik Zavvi was, zou ik dat toch duidelijk maken op de site, maar ja - ze geraken er daar precies zelf niet echt wijs uit  ;) Mochten ze nu zonder btw afficheren, at least, in het winkelmandje - want nu zou ik en UK en BE btw hebben betaald?
Of een aankoop interessant kan blijven, zal afhangen van hoeveel je in een keer koopt en het feit dat men die spullen niet apart opstuurt - tot 30/06/2021 is er die 22 EUR drempel
Anyway, Amazon is hier toch duidelijker vind ik...

MLCinema

Ze hebben weer 3 voor 32, mocht iemand nog wat willen qua 4k.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Ik probeer het weer met 2x3.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

#246
Quote from: Kamdioblitz on March 26, 2021, 10:17:10
Ze hebben weer 3 voor 32, mocht iemand nog wat willen qua 4k.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weer een aantal gepakt uit deze actie + ook uit de 2 voor €32 actie
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Hier ook 2 setjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

[emoji13] ik ben volgens mij altijd een slechte hier op het forum qua spots.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Ik kom zelf ook niet achterblijven dus ook weer 3 sets van 3 onderweg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |