Slechte ervaringen met Zavvi?

Started by PascalP, December 12, 2019, 07:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kjelt

Eerste envelop van de bestelling van twee weken terug is net binnen zonder extra flauwekul.

MLCinema

Gele stikker op de envelop maar ook weer zonder poespas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

StefaanD

Dan lijkt het erop dat zu dus niet vanuit de EU zijn verzonden, de leperds  :sneaky:

Moet er hier ook nog altijd drie ontvangen en zijn reeds een tijdje onderweg, lijkt weer zoals vroeger dat Zavvi paard en kar gebruikt voor de verzending.

MLCinema

Dinsdag bericht ontvangen van de verzending, op zondag besteld vandaag binnen. Dat is zo'n beetje elke keer. Max 1,5 week wachten.

De enige keer dat hij vertraagd was heb ik een vervangend artikel gehad en kwam hij dubbel binnen. Ik heb louter positieve ervaringen met zavvi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#204
Wellicht is het handig om aan te geven of je in België woont of NL. Daar zit nogal wat verschil tussen heb ik het idee. En dan is het de vraag of het aan Zavvi ligt of aan de post.

Ik heb tot nu toe op 1 keer na alles binnen 1-2 weken binnen gehad. In NL.

MLCinema

Nederland[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

StefaanD

#206
Eerste pakje ontvangen van Zavvi, en ja hoor een gele sticker op de verpakking met deze tekst.

Community goods consigned to or from a part of the customs territory of the Community where the provisions of Council Directive 77/388/EEC do not apply.

Belangrijkste woordje in die ganse tekst is dan ook de 'not' wat dus betekent dat als je momenteel boven de 22€ zit je alsnog BTW en douane kosten mag betalen en je dus gewoon tweemaal BTW betaald hebt.

Dat Zavvi stelt dat het meeste van wat ze verzenden via hun EU hub (waar dit ook mag liggen, want blijkbaar een groot geheim) gebeurd, lijkt gewoon één grote klucht te zijn. En ze dus de brave EU klanten gewoon oplichten waar ze bij staan. Eens zien hoe dit alles vanaf juli gaat verlopen als de 22€ grens gewoon verdwijnt en er gewoon op alles lokale BTW verschuldigd is.

Trouwens op het pakje staat ook gewoon de waarde van het item, maar geen VAT of verzendkosten. Nog een geluk dat dit laatste er niet bij staat anders mag je daar ook nog eens BTW over nadragen.

Veel van de UK web shops vagen er gewoon vierkant hun klo... uh voeten aan. Distributeur zoals 88 Films en Eureka rekenen zelfs gewoon voor UK en EU burgers dezelfde prijs aan (eigenlijk zoals Zavvi doet maar die claimen een EU hub te gebruiken). 88 Films hierover gecontacteerd en zeggen dat ze hier momenteel naar gaan kijken omdat zij een klein bedrijfje zijn (Calimero complex dus) en verwijzen me dan naar Zavvi.


Nee ik ben wel even klaar met UK releases, tot die Britten hun shit op orde hebben.

theetjuh

Hier hetzelfde, blijf daar zoveel mogelijk vandaan.

BK Elec heeft het gelukkig heel netjes allemaal geregeld en zal ik ook zeker aan bekenden adviseren.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

StefaanD

Of bestellen bij base.com daar doen ze het trouwens wel netjes en wordt de UK BTW afgetrokken als je gaat afrekenen.

StefaanD

Zavvi, tja volgens hun geweldige FAQ

For customers located in the EU, most of our products will ship from our distribution centre within the EU and therefore ordering with us will continue as normal.

For any products shipping from the UK to addresses in the EU, tax and duties will be settled on your behalf with our courier, so there is no cost to you.


Niet dus. Zal je dus nogmaals contacteren voor dit pakket, maar ik hou er geen rekening mee dat ze ook maar iets gaan doen. Had daar ook The Young Master in voorbestelling maar eerder vandaag geannuleerd en bij base.com besteld, stuk goedkoper (want ze rekenen niet illegaal UK taks aan) en nu nog onder de 22€ grens.


Teejoo

Maar jij bent Belg begrijp ik StefaanD? Toch vreemd dat het daar nu zo moeilijk loopt.

StefaanD

België inderdaad. Maar hoezo moeilijk, die gele sticker (zit onder de COD sticker van de Belgische douane) is gewoon een vlag voor de douane van kijk me maar eens na. Maar heb de indruk dat ze er in België er meer uitpikken dan in Nederland.

En oh ja voor wie dacht dan zal zavvi.nl wel veilig zou zijn wegens de .nl in de naam ... vergeet het maar ook op pakjes dia daar besteld zijn kleeft een gele sticker, daarvan de bevestiging gekregen op het forum van de buren  ;)
Dat is enerzijds logisch want Zavvi heeft helemaal geen vestiging in Nederland, maar wel verwarrend voor de argeloze koper.

Ben benieuwd wat Zavvi zal antwoorden, heb ze in ieder geval fijntjes gewezen op hun eigen FAQ, dat wordt wat lastiger voor hen om zich daar onderuit te lullen.

CineSmurf

Quote from: StefaanD on February 16, 2021, 11:57:38
Zal je dus nogmaals contacteren voor dit pakket, maar ik hou er geen rekening mee dat ze ook maar iets gaan doen. Had daar ook The Young Master in voorbestelling maar eerder vandaag geannuleerd en bij base.com besteld, stuk goedkoper (want ze rekenen niet illegaal UK taks aan) en nu nog onder de 22€ grens.

Ik kreeg een mailtje van mijn accountant met nieuwe importregels. Kennelijk vanaf 1 juli. Hier de nieuwe regels:

Enkele andere belangrijke wijzigingen zijn:
• invoering van btw-plicht voor elektronische handelsplatforms.
Via deze platforms vinden de meeste afstandsverkopen
van goederen aan consumenten plaats;
• introductie van de invoerregeling voor goederen van
buiten de EU met een intrinsieke waarde tot € 150. Dit
is een nieuw systeem waarbij de leveranciers van deze
goederen de btw op de verkopen via één loket kunnen
voldoen. Hierdoor wordt bij de feitelijke invoer van de
goederen geen btw geheven, maar wel over de levering
aan de consument;
• afschaffing van de btw-vrijstelling bij de invoer van goederen
van buiten de EU met een intrinsieke waarde van
minder dan € 22 die worden geleverd aan consumenten
binnen de EU.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Teejoo

Quote from: CineSmurf on February 16, 2021, 15:46:54
Ik kreeg een mailtje van mijn accountant met nieuwe importregels. Kennelijk vanaf 1 juli. Hier de nieuwe regels:

Enkele andere belangrijke wijzigingen zijn:
• invoering van btw-plicht voor elektronische handelsplatforms.
Via deze platforms vinden de meeste afstandsverkopen
van goederen aan consumenten plaats;
• introductie van de invoerregeling voor goederen van
buiten de EU met een intrinsieke waarde tot € 150. Dit
is een nieuw systeem waarbij de leveranciers van deze
goederen de btw op de verkopen via één loket kunnen
voldoen. Hierdoor wordt bij de feitelijke invoer van de
goederen geen btw geheven, maar wel over de levering
aan de consument;
• afschaffing van de btw-vrijstelling bij de invoer van goederen
van buiten de EU met een intrinsieke waarde van
minder dan € 22 die worden geleverd aan consumenten
binnen de EU.
En wat betekent 2 dan concreet als ik iets bestel uit de UK?

PascalP

Momenteel betaal je van €22 tot €150 enkel BTW bij invoer, boven de €150 betaal je ook nog invoerrechten.
Hoe ik dit lees wordt dit nu een bedrag, een loket, en niet meer 2 aparte dingen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CineSmurf

Quote from: Teejoo on February 16, 2021, 16:50:36
En wat betekent 2 dan concreet als ik iets bestel uit de UK?

Volgens mij dat je straks altijd BTW moet betalen. Voor de buitenlandse webshops wordt het makkelijk gemaakt die BTW in te houden. Vooral over de verzendkosten tot 150 euro als ik het zo lees.

Al met al weer een hoop administratie, verwarring en kosten denk ik...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Teejoo

Ik baal echt dat het geen zin meer heeft bij Amazon uk te bestellen. Daar wist je tenminste zeker dat je altijd de beste versie had qua beeld en audio.

theetjuh

Quote from: StefaanD on February 16, 2021, 15:13:56
En oh ja voor wie dacht dan zal zavvi.nl wel veilig zou zijn wegens de .nl in de naam ... vergeet het maar ook op pakjes dia daar besteld zijn kleeft een gele sticker, daarvan de bevestiging gekregen op het forum van de buren  ;)
Dat is enerzijds logisch want Zavvi heeft helemaal geen vestiging in Nederland, maar wel verwarrend voor de argeloze koper.
Daar heb ik dus in december besteld, als Nederlander, maar dan toch nog een dikke €90 moeten betalen voor btw en invoer, het is dat ze aangaven dat zij het gingen betalen.
Het zijn twee ergerlijke weken geweest tot ik eindelijk het geld terug had, maar zal dat niet snel nog een keer doen.
Zavvi heeft het aardig verbrast in dit huishouden.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

PascalP

Quote from: Teejoo on February 16, 2021, 18:40:08
Ik baal echt dat het geen zin meer heeft bij Amazon uk te bestellen. Daar wist je tenminste zeker dat je altijd de beste versie had qua beeld en audio.

;)
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175318.msg3440431#msg3440431
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Hier weer goed gegaan  in nederland


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo


PascalP

Quote from: Teejoo on February 16, 2021, 19:13:40
Ja, die heb ik al als verkoper getagd. Alleen een keer vragen of hij ook op bestelling werkt voor andere titels.

Heeft voor mij ook wel eens titels besteld, duurde dan een weekje ofzo :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Quote from: Teejoo on February 16, 2021, 18:40:08
Ik baal echt dat het geen zin meer heeft bij Amazon uk te bestellen. Daar wist je tenminste zeker dat je altijd de beste versie had qua beeld en audio.
Naast prijs was dit voor mij ook vaak een reden. Heb mijzelf toch voorlopig een bestelstop opgelegd. Wordt tijd om wat meer content te gaan bekijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Inmiddels alles weer binnen en niets meer lopen. Toch voor leuke bedragen de collectie uit kunnen breiden weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Ik had ook weer vier films besteld bij onze Zavvi vrienden. Zonder meerprijs geleverd gekregen. Drie van rond een tientje, één schijf van 25 euro. Ik merk wel aan mezelf dat ik voorzichter wordt met bestellen, met dat hele import gezeur. Jammer, want de NL prijzen zijn nog vaak erg hoog, en die hebben vaak dezelfde schijven als Zavvi (zonder NL subs), dus niet echt meerwaarde. Het prijsverschil met de ouderwetse bluray wordt dan vaak wel héél fors.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9