Slechte ervaringen met Zavvi?

Started by PascalP, December 12, 2019, 07:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Wat zijn jullie ervaringen met Zavvi?
Heb er reeds meerdere bestellingen lopen van diverse steelbooks en limited editions.

Kort samengevat:
8 bestellingen gedaan in de laatste 2-3 maanden

2 ontvangen
2 bestellingen reeds geld terug gekregen omdat het artikel wat ik besteld had niet meer leverbaar was en na een aantal weken nog niet ontvangen
2 bestellingen nog onderweg (al ca. 4 weken)
2 bestellingen hebben ze voor de 2e maal dezelfde artikelen gestuurd (en deze zijn inmiddels ook alweer 3-4 weken onderweg)

Klantenservice is altijd wel vriendelijk en geeft me veelal dezelfde copy/paste antwoorden, maar het is gewoon ergerlijk.
Verzenden met tracking heb ik ook gevraagd en dat doen ze dus gewoon niet zeggen ze.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Ik heb er denk ik zo'n 20 bestellingen gedaan heb de afgelopen 3 jaar. Meestal binnen 6 en vaak ook 4 weken bezorgd. Ik heb 1x mn bestelling niet ontvangen en toen een vervangend product gekregen. Al met al zeer tevreden over dat bedrijf.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

bedankt voor de input, zal nog even geduld hebben dan... :)

Snap echter niet waarom het zo lang moet duren daar, toevallig afgelopen maandag nog een Blu-ray bij Amazon UK besteld, komt volgens de tracking vandaag al.
Heb ook regelmatig pakketten uit USA of Japan, en zelfs die zijn er vaak binnen 2 weken al met normale verzending (geen priority o.i.d.)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

activ

Zavvi duurt vaak lang, maar al heel veel besteld en doorgaans komt het gewoon aan. Volgens mij is het gewoon dat ze hele goedkope transporten gebruiken en dat het daardoor zo lang duurt.
Toevallig van de week nog iets van ze binnen gekregen dat een week of drie onderweg is geweest.

skyfox

Quote from: PascalP on December 12, 2019, 12:39:59
bedankt voor de input, zal nog even geduld hebben dan... :)

Snap echter niet waarom het zo lang moet duren daar, toevallig afgelopen maandag nog een Blu-ray bij Amazon UK besteld, komt volgens de tracking vandaag al.
Heb ook regelmatig pakketten uit USA of Japan, en zelfs die zijn er vaak binnen 2 weken al met normale verzending (geen priority o.i.d.)
Amazon UK heeft iets van een distributiecentrum in NL. Dat verklaart mogelijk het een en ander.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

#5
Paar voorbeelden uit mijn historie (en dan zijn er nog een 2 bestellingen onderweg die normaliter deze/volgende week zouden moeten komen als ik van 3-4 weken uitga)
Zal dus nog even geduld hebben dan en kijken wat er met de kerst nog niet is alvorens ik hun weer ga contacten :)

Apocalypse Now Final Cut – 40th Anniversary - 4K Ultra HD & Blu-ray Zavvi Exclusive Limited Edition Steelbook
Verzonden 12-9-2019
Nooit aangekomen, geld terug gekregen

Scarface 1983 - 35th Anniversary - 4K Ultra HD
Verzonden 8-11-2019
(Nog) niet aangekomen

Resident Evil: The Complete Collection (6 Disc)
Verzonden 29-10-2019
Nooit aangekomen, vervangend artikel is inmiddels onderweg
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: skyfox on December 12, 2019, 12:53:35
Amazon UK heeft iets van een distributiecentrum in NL. Dat verklaart mogelijk het een en ander.

klopt ja, als ik de tracking volg is het vanuit de UK verzonden en komt nu met afzender Amazon Zwolle
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

roland p

Vorig jaar een telefoonhoesje besteld.
Na twee maanden nog niks gekregen.  Ze hadden geen track/trace nummer. Ik kon mijn geld terug krijgen of ze konden een nieuw hoesje sturen. Ik heb om een nieuw hoesje gevraagd, weer twee maanden gewacht. Toen maar mijn geld teruggevraagd en gekregen.

Dus de service is goed, maar soms komen dingen gewoon niet bij je aan...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Teejoo

Ik heb inmiddels ook enkele keren besteld en krijg ze telkens binnen 2 weken binnen tot nu toe. Fingers crossed dat dat zo blijft  ;)

alexeiboris

Quote from: activ on December 12, 2019, 12:45:59
Zavvi duurt vaak lang, maar al heel veel besteld en doorgaans komt het gewoon aan. Volgens mij is het gewoon dat ze hele goedkope transporten gebruiken en dat het daardoor zo lang duurt.
Zavvi is een typisch internetbedrijfje van nu; hebben zelf geen voorraad; alles wat je koopt wordt door hunzelf nadat ze jouw betaling hebben ontvangen, eerst elders besteld en dan pas naar jou gestuurd, daarom duurt het altijd een paar weken. 

mr.crash

#10
Ik koop ook al een tijdje bij ze.
En ja het gaat niet snel.
Maar tot nu toe alles binnen.
En als er iets mis gaat dan kan het ook
nog een keer aan de post kunnen liggen.
Je wil niet weten hoe vaak daar iets mis gaat.
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

PascalP

Nou ik bestel dus nooit meer bij de kl*te shop...
Krijg nog steeds alleen maar dezelfde copy/paste antwoorden op al mijn vragen, enkel bij de langstlopende bestelling krijg ik het volgende antwoord:

(Kort samengevat):
Zavvi hanteert een 40 dagen beleid en na 40 dagen kunnen/doen ze niks meer...  :nopompom:

Maar goed dat ik via Paypal betaald heb en via daar wel 180 dagen aankoopbescherming heb, dus Paypal claim incoming...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Update, heb inmiddels mijn geld terug van 6 van de 8 orders, alle 6 de orders die niet aan zijn gekomen hebben ze nogmaals verzonden (zeggen ze), dus dat zou betekenen dat er 12 pakketjes manco zijn, kan toch gewoon niet...
Mij zien ze er in ieder geval nooit meer terug, wel zonde omdat ze vaak mooi exclusives hebben :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on January  3, 2020, 14:46:51
Update, heb inmiddels mijn geld terug van 6 van de 8 orders, alle 6 de orders die niet aan zijn gekomen hebben ze nogmaals verzonden (zeggen ze), dus dat zou betekenen dat er 12 pakketjes manco zijn, kan toch gewoon niet...
Mij zien ze er in ieder geval nooit meer terug, wel zonde omdat ze vaak mooi exclusives hebben :(
Idd echt bizar.. Is je postbode geen filmliefhebber of zo? Ik heb zelfs mij december bestelling binnen gekregen, binnen 1,5 week.

PascalP

Echt bizar ja....
Krijg zowat wekelijks pakketjes uit USA, Japan, etc. En echt nooit problemen... behalve met Zavvi dus...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Ik heb vorige week weer eens 3 schijfjes betaald bij onze vrienden. Eens kijken hoe lang het duurt tot bezorging.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

roland p

#16
Inderdaad apart, bij anderen heb ik zelden problemen, maar Zavvi presteert het bij mij om twee keer achter elkaar iets zoek te laten geraken. Zo ook bij anderen zie ik. Heel jammer want ze hebben echt leuke dingen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

mancaver

Quote from: PascalP on January  3, 2020, 15:41:25
Echt bizar ja....
Krijg zowat wekelijks pakketjes uit USA, Japan, etc. En echt nooit problemen... behalve met Zavvi dus...
Lijkt me toch echt aan jouw situatie te liggen hoor. Ik ben zelf al jaren vaste klant bij Zavvi. Ik krijg regelmatig beschadigde steelbooks binnen (komt door de verpakking) maar die worden gewoon vervangen of vergoed (bij niet meer levebaar zijn). Ook ken ik veel verzamelaars uit de US en ook hun hebben deze problemen die jij schetst niet. Heel bizar, ik zou bijna ook gaan denken dat er een postbode is die weet hoe een Zavvi brievenbuspakketje eruit ziet (kartonnen doosje met zavvi stempel), kan haast niet anders

Egbert1965

Ook een paar keer besteld bij Zavvi. Nooit problemen gehad.
Sta op het punt weer te gaan bestellen (2 UHD voor 22).
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

PascalP

Inmiddels van al mijn niet ontvangen zendingen het geld terug gekregen.
Kort samengevat;
8 bestelling, 2 ontvangen, 6 niet.
Van deze 6 hebben ze iedere keer netjes een vervangend artikel gestuurd en ook deze niet ontvangen.
Praten we dus gewoon over 12 niet ontvangen zendingen totaal!

Iedere als ik vraag hoe en wat krijg ik zelfde antwoord, ligt het niet bij de buren, klopt het adres, etc, etc.
1x hebben ze antwoord op mijn vraag gegeven hoe dit kan en hun antwoord was; de post had problemen om bij jou aan te bieden.
Daar weer een tegenvraag op met wat dan, krijg ik weer een antwoord dat ze dat ook niet weten

Nou van mij kunnen ze dus helemaal de bomen in en bestel er dus nooit meer!
Inmiddels al een paar niet ontvangen artikelen van Amazon in UK besteld en iedere keer netjes binnen een paar dagen in de bus zonder gedoe :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Wat bizar dat het zo bij je loopt, Pascal. Ik vraag me echt af waar dat mis gaat. Eind december had ik weer eens 3 schijfjes besteld, die had ik netjes rond half januari alweer op de mat. Ik vraag me dan ook echt af wie er nu van jou schijfjes aan het genieten is, want deze situatie is echt niet normaal. Alle schijfjes worden los verpakt en verstuurd, die passen doorgaans door de brievenbus. Dus de postbode hoeft doorgaans niet eens aan te bellen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: skyfox on January 30, 2020, 07:19:33
Wat bizar dat het zo bij je loopt, Pascal. Ik vraag me echt af waar dat mis gaat. Eind december had ik weer eens 3 schijfjes besteld, die had ik netjes rond half januari alweer op de mat. Ik vraag me dan ook echt af wie er nu van jou schijfjes aan het genieten is, want deze situatie is echt niet normaal. Alle schijfjes worden los verpakt en verstuurd, die passen doorgaans door de brievenbus. Dus de postbode hoeft doorgaans niet eens aan te bellen.

Nee precies, en ik krijg normaal heel veel pakketten binnen met diverse aanbieders via eBay uit de VS, Yahoo Auction Japan, en echt nooit problemen, behalve met Zavvi...
Bizar ook dat hun geen actie ondernemen en ik nog steeds dezelfde copy/antwoorden krijg op alle vragen.
Dit moet je als webshop toch ook niet willen en tot op de bodem willen uitzoeken?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Dat lijkt me ook, dat je het wilt uitzoeken. Aan de andere kant, als je honderden of duizenden orders per dag krijgt, omdat je wereldwijd opereert, kan je dit ook als bedrijfsrisico wegschrijven. Wellicht is het een keuze van TheHutt, waar Zavvi veel van z'n spul vandaan haalt. Als het niet al 1 bedrijf is.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

ja maar 12 missende bestelling van de 14 bij een en dezelfde klant....
Ook stom dat ze geen tracking aanbieden, al zou dat extra kosten, zou ik als klant altijd die optie kiezen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Ja, eens, dat van de tracking snap ik ook niet. Als ik op eBay in China koop dan krijg ik ook altijd tracking op mn parcels. Maar goed, ik ben bang dat Zavvi zich nooit zal verklaren. Misschien komen er over een half jaar wel 10 schijfjes bij je binnen. Ergens in een hoek van het distributiecentrum gevonden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9