Aan sturen subwoofer JBL 3635

Started by movie46, December 12, 2019, 06:56:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

movie46

Hoi,

Misschien niet in de juist Topic,ik heb deze gekocht hoe kan ik het deze het beste aansturen !,als iemand een idee heeft laat het ,me dan even weten.

Ik heb wel een JBl subwoofers staan,misschien daar de versterker eruit halen????.

Bedankt.

Grt
Arie

HJ

Die is passief?
Dan gewoon een externe (sub)amp erbij zoeken.

movie46

Ja klopt Passief,en wat zou hier het beste oppassen??.

Grt
arie

PascalP

#3
Iets zoals een Earthquake XJ-300ST is zeer geschikt lijkt mij maar ook Crown versterkers zie ik wel regelmatig voorbijkomen voor passieve subs.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

HJ

Quote from: PascalP on December 12, 2019, 08:23:28
Iets zoals een Earthquake XJ-300ST is zeer geschikt lijkt mij maar ook Crown versterkers zie ik wel regelmatig voorbijkomen voor passieve subs.
Ligt er aan of je filters in je VV hebt.

PascalP

ook dat ja, de Earthquake heeft een vrij simpele filtering, crossover en phase, de Crowns zijn er ook als simpele versterker maar ook met uitgebreidere DSP.
Welke AVR/processor ga je hem mee sturen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Het is een gepoorte sub zo te zien.
Dan heb je een HPF nodig in je amp ,om alles onder de tuning vd poort af te kappen.
Anders sloop je de driver.

Crown kan maar word wel duur een XTI met dsp en filters.

movie46

Ik gebruik een Yamaha DSP Z1 voorlopige.

movie46

EN ik kwam dit tegen,Dayton-Audio-SA1000-Subwoofer-Amplifier-Rack.

Is dat een goed product.???

fluissie

#9
Zou voor dat geld een ECHTE subwoofer (actief )kopen ...
Ipv met zon pa ding je geld vergooien

Denk dat je met die Dayton amp ook snel van die JBL af bent indien niet goed gefilterd en met een beetje behoorlijke lfe effecten,  wat Marco ook zegt dus ....

Ja , die amp is nog niet zo verkeerd maar nee ik zou een andere weg bewandelen

morca

Quote from: movie46 on January  5, 2020, 19:07:27
EN ik kwam dit tegen,Dayton-Audio-SA1000-Subwoofer-Amplifier-Rack.

Is dat een goed product.???
Leuke amp.
Er zit een hpf op , weet alleen  niet welke freq je poort getuned is.

Klasse AB .
Ik zat zelf  al te kijken wat  hij aan vermogen geeft bij 2 kanaals.

gast_001

QuoteIpv met zon pa ding je geld vergooien

Waarom geld vergooien ?

gast_001

Ben je er al achter dat een kleine driver niks zegt over de diepgang ?

gast_001

Waarom is de 3635, die je nog nooit gezien of gehoord hebt "geld weggooien" ?
Als je iets schrijft nu dan ook verklaren :)

fluissie

#14
Omdat in combinatie met die Dayton amp ts hoogstwaarschijnlijk die driver In 15 min naar de kl@te heeft gespeeld ....

Dus weg woofer, een Dayton amp van 550 nutteloos verder
En met het geld tezamen had hij hier een hele leuke kant en klare sub van kunnen kopen

gast_001

Je oordeelt over iets wat je niet kent, nog nooit gezien of gehoord hebt, moet je niet doen.

Overigens wel leuk voor jou om te zien dat een grote woofer niet standaard garant staat voor diepgang  :(





diceman

En zo uit een simple vraag van de TS in een ongelovige irritante "wie heeft de grootste", tussen twee forummers  >:( :nowink:

Jammer dit, forum wordt er minder leuk door. Wellicht grotere schoenen kopen, trots inslikken en een medeforummer, helpen in plaats van elkaar afzeiken?!

gast_001

Ach moet je niet zo serieus nemen. Fluissie wilde in ieder geval niet met me gaan knokken, dus valt nog wel mee  :pompom:

activ

Nou, ik hoop dat je wel gewoon doorgaat met je topic en posten op het forum. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe dit uitpakt.
Geloof dat ze van JBL ook wel een bijpassende amp hebben, waarom overweeg je die niet?

fluissie

#19
Quote from: diceman on January 17, 2020, 20:19:31
En zo uit een simple vraag van de TS in een ongelovige irritante "wie heeft de grootste", tussen twee forummers  >:( :nowink:

Jammer dit, forum wordt er minder leuk door. Wellicht grotere schoenen kopen, trots inslikken en een medeforummer, helpen in plaats van elkaar afzeiken?!

Wat probeer ik dan ook ??

En hoe wie heeft de grootste , ik heb en hoef niks te bewijzen
Enige doel was om ts te helpen

Enige wat darkraver doet op het forum is posten op bepaalde dingen om te steken , voor jouw net zo irritant als voor mij en de zin om te posten wordt inderdaad steeds minder

morca

Quote from: movie46 on December 12, 2019, 06:56:20
Hoi,

Misschien niet in de juist Topic,ik heb deze gekocht hoe kan ik het deze het beste aansturen !,als iemand een idee heeft laat het ,me dan even weten.

Ik heb wel een JBl subwoofers staan,misschien daar de versterker eruit halen????.

Bedankt.

Grt
Arie
Hang er een hypex aan.
Kan je ook nog een hp filter toepassen.
En dsp.

fluissie

#21
Dat is wellicht ook een mogelijkheid....
Kun je in ieder geval de driver goed beschermen

movie46

Ik ga eens rustige kijken ,ik ben er blij me.

fluissie


movie46

Ja precies.

Ik ga deze proberen Episode EA-AMP-SUB-1D-150.