Tripath Stereo amplifier

Started by Kingpin, December 11, 2019, 16:50:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Super en met/ondanks al dat zwart zien de foto's er nog steeds strak uit :pompom:. Als ie even goed gaat klinken alsie er nu al uit ziet ...  :inlove:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Marco66

Wat een vakwerk, zou bijna een bestelling plaatsen  :wub:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kingpin

De versterker werkt  :pompom:

Toch nog best een upgrade met deze voeding.
Het geheel klinkt echt super, meeslepend. Mooi vloeiend, erg detailrijk zonder ook maar ergens 'hard' te klinken.
Het is dat ie voor iemand anders is ...

De testsetup ... jaja ... onverantwoorde netkabels en speakersnoer van pakweg 1 euro  :P

https://www.youtube.com/v/8CUjQcGlkJo&VQ=HD720



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jellejanssen


mijkie

Ziet er alleen al mooi uit !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kingpin

Alweer een tijdje aan het luisteren nu.
Gewoon Touch via dacje op de Tripath, om even wat te finetunen/testen en in te spelen.
Dat klinkt al gewoon hemels relaxed en ik heb de sub niet eens meelopen.
Verbaas me steeds meer hoe zo'n 'oud principe' zo goed kan klinken.
Dit doet echt aan een goede klassa A bak denken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Die Triparh chip was al goed en met die voeding is het natuurlijk een echte klas-bak geworden :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Barbapappa

Zeer netjes gedaan en mooi resultaat zo! Ook leuk om te lezen dat de klank zo goed bevalt! Heb net - enigszins gemotiveerd door dit topic  :bigsmile: - net een tpa3251 amp(-je) besteld via ebay, om ook weer eens mee te experimenteren  :laugh:
Muziek

jellejanssen

Ziet er gewéldig uit !!!  :coffee: Moet zelf eerst ff m'n ps audio implementeren en dan wat stappen maken, maar daarna toch nog maar n x koffie doen dan, hehe

Kingpin

Quote from: Barbapappa on December 11, 2020, 11:22:29
Zeer netjes gedaan en mooi resultaat zo! Ook leuk om te lezen dat de klank zo goed bevalt! Heb net - enigszins gemotiveerd door dit topic  :bigsmile: - net een tpa3251 amp(-je) besteld via ebay, om ook weer eens mee te experimenteren  :laugh:
Ga je deze zelf bouwen of is het een kant en klaar product?

Quote from: jellejanssen on December 11, 2020, 13:58:40
Ziet er gewéldig uit !!!  :coffee: Moet zelf eerst ff m'n ps audio implementeren en dan wat stappen maken, maar daarna toch nog maar n x koffie doen dan, hehe
Your welcome, maar dat wist je al wel  :)
Als je zover bent hoor ik het wel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Barbapappa

#185
Quote from: Kingpin on December 11, 2020, 14:11:29
Ga je deze zelf bouwen of is het een kant en klaar product?

Begin met een kant en klaar product (excuus als een link naar ebay niet is toegestaan). Mocht deze bevallen bestel ik er nog eentje om te modificeren. Zo hou ik altijd referentie naar hoe het klonk voordat ik begon met prutsen ;D

Het uiteindelijke doel is om - naast plezier hebben - te kijken of ik op basis van de TPA325x chips een meerkanaals eindversterker voor mijn ht setup kan maken / bouwen.


Muziek

Kingpin

Wat een prijs, ongelofelijk dat ze het ervoor kunnen maken  :smile:
Leuk project, suc6 alvast en als je gaat modificeren zien we je thead wel verschijnen toch  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Barbapappa

Quote from: Kingpin on December 11, 2020, 15:37:11
Wat een prijs, ongelofelijk dat ze het ervoor kunnen maken  :smile:
Leuk project, suc6 alvast en als je gaat modificeren zien we je thead wel verschijnen toch  ::)

Thanks! Of het echt een hele thread gaat verdienen weet ik niet - maar ik zal mijn ervaring iig delen ;) Nu nog even een paar weekjes wachten op de bezorging :hehe:
Muziek

Tabcam

Quote from: Kingpin on December 10, 2020, 19:33:20
Alweer een tijdje aan het luisteren nu.
Gewoon Touch via dacje op de Tripath, om even wat te finetunen/testen en in te spelen.
Dat klinkt al gewoon hemels relaxed en ik heb de sub niet eens meelopen.
Verbaas me steeds meer hoe zo'n 'oud principe' zo goed kan klinken.
Dit doet echt aan een goede klassa A bak denken.
Zit er nu de hele avond naar te luisteren en ben erg onder de indruk van deze Tripath klasbak! Alles klinkt natuurlijker, duidelijker te onderscheiden, dynamischer, ofwel toch een stuk beter voor zowel de ruimte als de luidsprekers. Hij kan ook harder spelen zonder de ruimte onaangenaam aan te spreken.

In het begin was het nog even ofwel de oren ofwel de versterker warm laten spelen maar al snel waren de verschillen in het hoog hoorbaar. We heben vele bekende en wat onbekende nummers langs laten komen maar zelfs een paar nummers die nog ongemakkelijk aanvoelden met de Purifiversterker klinken nu luisterbaar. Ok, niet mooi als het nummer niet mooi is, maar geen neiging om te skippen.

Petje af hoor, Kingpin, het klinkt nog beter dan het eruit ziet :worship: :worship: :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Gisteravond 'eindelijk' de versterker bij Tabcam afgeleverd.
De Purifi stond al aan zodat we beide een goede indruk konden opslaan of we ook daadwerkelijk eventuele verschillen zouden kunnen ontdekken als we deze gingen vervangen voor de Tripath.
Koud uit de doos had ik in eerste instantie zoiets van hmmm.
Maar na een tijdje 'warm' worden begon het geluid zich steeds meer te openen en kwamen de kernmerken die ik thuis ook ervaar naar voren.
Beide hebben wel 'iets' maar bij Tabcam speelt de Tripath toch wel heel erg mooi, vooral vanaf het middengebied is het enorm voorruit gegaan.
Daar waar de Purifi vrij 'helder' en minder 'kleurt', ik weet niet of dit de juiste benaming is, maar de Tripath speelt vanaf het middengebied veel vloeiender, klinkt ook echt natuurlijker qua stemmen en instrument specifieke tonen.
Het hoog valt destemeer op. Puur, vloeiend, heel erg (micro) detail zonder een spoortje van hardheid.
En wat het grootste onderscheid is tussen beide versterkers vind ik persoonlijk de dynamiek over het hele bereik.
Het lijkt ook dat er meer dynamiek verschil zit in het 'aanslaan' van noten. Het gepluk van een bass of aanslagen op een gitaar lijkt er meer verschil in dynamiek te zitten waar de Purifi ietwat vlakker klinkt.
Vooral met piano is dit erg mooi te onderscheiden.

Ja het is me wel duidelijk dat er wel degelijk verschil in eindversterkers zit.
Zoals ik tegen Tabcam ook al zei blijf ik me verbazen dat zo'n oude chip zo kan klinken.
Het was weer een gezellige avond die veels te snel voorbij ging, en naast het maar proberen om de Tripath ergens op te betrappen of deze ergens in de fout kon gaan heb ik ook weer een reeks erg mooie muziek gehoord.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Ik kreeg gisteravond al super enthousiaste appjes van TabCam. Daar staat nu wel iets heel bijzonders te spelen. Ik vind het super knap dat je dit resultaat hebt kunnen bereiken Kingpin. Echt geweldig. Ik kan niet wachten om met mijn EVAL1 richting TabCam te gaan om de versterkers te vergelijken.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

toetertje

Quote from: Barbapappa on December 11, 2020, 11:22:29
Zeer netjes gedaan en mooi resultaat zo! Ook leuk om te lezen dat de klank zo goed bevalt! Heb net - enigszins gemotiveerd door dit topic  :bigsmile: - net een tpa3251 amp(-je) besteld via ebay, om ook weer eens mee te experimenteren  :laugh:

Ga je de voeding daar zelf voor maken, of heb je een passende erbij gevonden?

chansig

Klinkt als dat het een gezellig samenzijn is geweest. Het is dat ik niet meer van de kastjes ben maar het (ze) ziet er sowieso prachtig uit.

Mooie van zo'n vergelijk is dat het in 1 klap heel veel eerder geposte berichten nutteloos maakt. Mooie hobby hebben we toch.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jellejanssen

Quote from: Richi on December 12, 2020, 11:01:57
Ik kreeg gisteravond al super enthousiaste appjes van TabCam. Daar staat nu wel iets heel bijzonders te spelen. Ik vind het super knap dat je dit resultaat hebt kunnen bereiken Kingpin. Echt geweldig. Ik kan niet wachten om met mijn EVAL1 richting TabCam te gaan om de versterkers te vergelijken.  8)

Same here

Én om de volgende in rij te worden v een "upgrade" bij de bouwer !!

Wederom: chapeux;)

Rob_Dingen

Quote from: Kingpin on December 12, 2020, 10:02:38
Gisteravond 'eindelijk' de versterker bij Tabcam afgeleverd.
De Purifi stond al aan zodat we beide een goede indruk konden opslaan of we ook daadwerkelijk eventuele verschillen zouden kunnen ontdekken als we deze gingen vervangen voor de Tripath.
Koud uit de doos had ik in eerste instantie zoiets van hmmm.
Maar na een tijdje 'warm' worden begon het geluid zich steeds meer te openen en kwamen de kernmerken die ik thuis ook ervaar naar voren.
Beide hebben wel 'iets' maar bij Tabcam speelt de Tripath toch wel heel erg mooi, vooral vanaf het middengebied is het enorm voorruit gegaan.
Daar waar de Purifi vrij 'helder' en minder 'kleurt', ik weet niet of dit de juiste benaming is, maar de Tripath speelt vanaf het middengebied veel vloeiender, klinkt ook echt natuurlijker qua stemmen en instrument specifieke tonen.
Het hoog valt destemeer op. Puur, vloeiend, heel erg (micro) detail zonder een spoortje van hardheid.
En wat het grootste onderscheid is tussen beide versterkers vind ik persoonlijk de dynamiek over het hele bereik.
Het lijkt ook dat er meer dynamiek verschil zit in het 'aanslaan' van noten. Het gepluk van een bass of aanslagen op een gitaar lijkt er meer verschil in dynamiek te zitten waar de Purifi ietwat vlakker klinkt.
Vooral met piano is dit erg mooi te onderscheiden.

Ja het is me wel duidelijk dat er wel degelijk verschil in eindversterkers zit.
Zoals ik tegen Tabcam ook al zei blijf ik me verbazen dat zo'n oude chip zo kan klinken.
Het was weer een gezellige avond die veels te snel voorbij ging, en naast het maar proberen om de Tripath ergens op te betrappen of deze ergens in de fout kon gaan heb ik ook weer een reeks erg mooie muziek gehoord.

Wat jij omschrijft herken ik bij een UCD400 nCore400 en nu dus ook de Purifi.
Ik ervaar dat het verschil met een goede andere versterker dat er in het gebied tussen 60 en 200Hz minder drive zit.
Dus onderkant stemmen en inderdaad iets hogere bas en aanslagen.
Dat is ook de rede waarom men meestal dit soort versterkers killer vind klinken, wat ze dan weer neutraal noemen ;-)
De nCore1200 heeft dat niet.

Rob

chansig

Lekker voor de vrouwenstem...die heeft dan minder last van dit "kille" kantje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Barbapappa

Quote from: toetertje on December 12, 2020, 11:25:48
Ga je de voeding daar zelf voor maken, of heb je een passende erbij gevonden?

Ik ga beginnen met deze adapter. Voor een uiteindelijke meerkanaals versterker verwacht ik een meanwell of connex smps te gebruiken.
Muziek

Tabcam

Quote from: chansig on December 12, 2020, 11:33:11
Klinkt als dat het een gezellig samenzijn is geweest. Het is dat ik niet meer van de kastjes ben maar het (ze) ziet er sowieso prachtig uit.

Mooie van zo'n vergelijk is dat het in 1 klap heel veel eerder geposte berichten nutteloos maakt. Mooie hobby hebben we toch.  :D

Gr. Hans
Misschien iets te voorbarige conclusie. De Purifiversterker heeft kuren dis het vergelijk gaat waarschijnlijk mank. Zal naar mijn gevoel nog steeds een verbetering zijn. Wel benieuwd wat er gebeurd als je de purifimodule Een even goede voeding geeft.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

Quote from: TabCam on December 12, 2020, 00:54:42
Zit er nu de hele avond naar te luisteren en ben erg onder de indruk van deze Tripath klasbak! Alles klinkt natuurlijker, duidelijker te onderscheiden, dynamischer, ofwel toch een stuk beter voor zowel de ruimte als de luidsprekers. Hij kan ook harder spelen zonder de ruimte onaangenaam aan te spreken.

In het begin was het nog even ofwel de oren ofwel de versterker warm laten spelen maar al snel waren de verschillen in het hoog hoorbaar. We heben vele bekende en wat onbekende nummers langs laten komen maar zelfs een paar nummers die nog ongemakkelijk aanvoelden met de Purifiversterker klinken nu luisterbaar. Ok, niet mooi als het nummer niet mooi is, maar geen neiging om te skippen.

Petje af hoor, Kingpin, het klinkt nog beter dan het eruit ziet :worship: :worship: :worship:!

Dit vind ik dan toch opvallend. Luidsprekers hetzelfde, ruimte hetzelfde, plaatsing van de speakers hetzelfde...
Geeft de Tripath dan net de probleemfrequenties net iets zachter weer wat dan wel enorm toeval is? Kapt de Tripath een heel frequentiegebied weg of wordt dat gebied teveel aangezet bij de Purify? Is het een fase-dingetje? Iemand een idee?

Groeten...

Tabcam

Quote from: Kwabbernoot on December 15, 2020, 12:57:39
Dit vind ik dan toch opvallend. Luidsprekers hetzelfde, ruimte hetzelfde, plaatsing van de speakers hetzelfde...
Geeft de Tripath dan net de probleemfrequenties net iets zachter weer wat dan wel enorm toeval is? Kapt de Tripath een heel frequentiegebied weg of wordt dat gebied teveel aangezet bij de Purify? Is het een fase-dingetje? Iemand een idee?

Groeten...
Had een vergelijkbare ervaring met een buizenversterker vs de Purifiversterker. Hypothese: de ruimte wordt smalbandiger aangesproken omdat de noten "zuiverder" worden afgespeeld.

Ik merk niet dat een frequentiegebied niet wordt aangesproken maar heb nog geen metingen. Of dat snel gaat lukken weet ik niet. De covid19 maatregels hakken er hierwel in :nopompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i