Tripath Stereo amplifier

Started by Kingpin, December 11, 2019, 16:50:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaaptina



Quote from: Kingpin on July 15, 2020, 09:22:10
Custom trafo Audiophonics kost 89,-
- extra Filtering
- DC blokker
kom je op pakweg 900,-

Heel interessant! Als ik dit lees ga ik er ook over denken zoiets zelf te bouwen. De prijzen bij Audiophonics lijken laag. Het is daarom goed om te weten dat jij andere keuzes maakt om de versterker op een hoger niveau te brengen.

Groet,
Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Tabcam

Quote from: Rob_Dingen on July 15, 2020, 08:56:46
Denk dat het wat overdreven is wat je zegt.
Als je bij Audiophonics gaat shoppen ben je het volgende kwijt.
Hypex softstart €45
Amp €90
Trafo kap €20
Trafo voor deze amp met de juiste spanningen €60 jou optie + €155
kast €100 als je zelf de gaten boord
Filter volgens jou €70
Connectors furutec en WBT €150
Klein spul €50
Dat is €585 en jou trafo optie €740
En laat je de kast bewerkt komen €800
Meer kan ik er niet van maken.

Rob
Je vergeet de twee à drie duurste onderdelen die erin zitten, tijd, inspanning en bovenal kennis. Een versterker is meer dan de onderdelen, mooi voorbeelden zijn Devialet en Lyngdorf (ik pak expres even twee klasse-d fabrikanten). Als ik moet inschatten vele malen duurder dan de onderdelen in het apparaat zelf. Ik durf echter nooit te gokken wat iets heeft gekost omdat je bv. condensatoren van €2,- en €2000,- hebt. Hoorbaar verschil hangt van de toepassing en de rest van je set af. Dus het kan best zijn dat het wel veel meer is dan ik nu inschat.

Ik denk dat bij jullie beiden zeer veel kennis aanwezig is en heb daar groot respect voor. Kan je er één bouwen qua materiaalkosten, zekers! Het kan zelfs veel goedkoper, kijk naar de Toppingversterkertjes. Ik zou het mooi vinden als je dan wel de bijvermelding maakt dat je niet weet hoe dicht het bij die van Kingpin komt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

#127
Ik wil het hier ook bij laten.
Het ging om een leuk projectje voor mijn Naim wat heel goed uitpakt.
Dat de versterker op een euveltje na heel goed presteerd is mooi meegenomen.

Vanavond de DC blokker proberen in te bouwen. Heb helaas de M12 nylon moer niet kunnen vinden,dus daar moet ik nog ff wat op verzinnen.
De bevestiging komt in grommets te liggen dus het geheel komt sowieso geisoleerd te liggen, misschien eens kijken of ik nog ergens een plastic washer heb.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: Kingpin on July 15, 2020, 09:22:10
Custom trafo Audiophonics kost 89,-
- extra Filtering
- DC blokker
kom je op pakweg 900,-

Te gek voor woorden dat ik me hier moet gaan verantwoorden wat dit ding heeft gekost !

Ik maak gebruik van zeer goede (ruim overbemeten) componenten en ja die kosten nu eenmaal iets meer dan het doorsnee spul.
Wat zich misschien wel vertaald in hoe goed deze amp speelt.
Je hoeft je helemaal niet te verdedigen.
Er werd een vraag gesteld wat dat aan onderdelen koste jij ging daar niet op in.
Toen heb ik wat geschat en later de prijzen opgezocht.
Er is bij Audiophonics gewoon een trafo op voorraad speciaal voor die versterker daar komt mijn prijs vandaan.

Quote from: TabCam on July 15, 2020, 12:06:04
Je vergeet de twee à drie duurste onderdelen die erin zitten, tijd, inspanning en bovenal kennis. Een versterker is meer dan de onderdelen, mooi voorbeelden zijn Devialet en Lyngdorf (ik pak expres even twee klasse-d fabrikanten). Als ik moet inschatten vele malen duurder dan de onderdelen in het apparaat zelf. Ik durf echter nooit te gokken wat iets heeft gekost omdat je bv. condensatoren van €2,- en €2000,- hebt. Hoorbaar verschil hangt van de toepassing en de rest van je set af. Dus het kan best zijn dat het wel veel meer is dan ik nu inschat.

Ik denk dat bij jullie beiden zeer veel kennis aanwezig is en heb daar groot respect voor. Kan je er één bouwen qua materiaalkosten, zekers! Het kan zelfs veel goedkoper, kijk naar de Toppingversterkertjes. Ik zou het mooi vinden als je dan wel de bijvermelding maakt dat je niet weet hoe dicht het bij die van Kingpin komt.

Met alle respect maar alle onderdelen zijn compleet gebouwd en zijn gewoon voor iedereen te krijgen en hoeven alleen aangesloten te worden.
Neem ook aan dat dit hobby is en kost tijd niets pas als je het voor een ander gaat bouwen.
Heb verder respect voor de zaken die Kingpin bouwt dat ziet er altijd perfect uit en er is niet gekeken naar kosten.

Rob

kermy

Quote from: Kingpin on July 15, 2020, 14:00:36
Ik wil het hier ook bij laten.
Het ging om een leuk projectje voor mijn Naim wat heel goed uitpakt.
Dat de versterker op een euveltje na heel goed presteerd is mooi meegenomen.

Vanavond de DC blokker proberen in te bouwen. Heb helaas de M12 nylon moer niet kunnen vinden,dus daar moet ik nog ff wat op verzinnen.
De bevestiging komt in grommets te liggen dus het geheel komt sowieso geisoleerd te liggen, misschien eens kijken of ik nog ergens een plastic washer heb.

Hornbach heeft nogal wat nylon spul in de bakjes liggen, en anders een stukje kunststof waar je een gat in boort, dit totdat je de nylon moeren hebt.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Quote from: Rob_Dingen on July 15, 2020, 15:38:38
...
Met alle respect maar alle onderdelen zijn compleet gebouwd en zijn gewoon voor iedereen te krijgen en hoeven alleen aangesloten te worden.
Neem ook aan dat dit hobby is en kost tijd niets pas als je het voor een ander gaat bouwen.
Heb verder respect voor de zaken die Kingpin bouwt dat ziet er altijd perfect uit en er is niet gekeken naar kosten.

Rob
Met alle respect, maar in welke fabriek is degene die een apparaat in elkaar zet in een fabriek ook de ontwerper? Je doet lijken alsof het simpelweg in elkaar zetten is en dat vind ik juist afdoen aan respect naar de ontwerper. Just my 2ct. Hier laat ik het bij.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: kermy on July 15, 2020, 16:01:31
Hornbach heeft nogal wat nylon spul in de bakjes liggen, en anders een stukje kunststof waar je een gat in boort, dit totdat je de nylon moeren hebt.
Dat is een goeie !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on July 15, 2020, 15:38:38
Met alle respect maar alle onderdelen zijn compleet gebouwd en zijn gewoon voor iedereen te krijgen en hoeven alleen aangesloten te worden.
Neem ook aan dat dit hobby is en kost tijd niets pas als je het voor een ander gaat bouwen.
Heb verder respect voor de zaken die Kingpin bouwt dat ziet er altijd perfect uit en er is niet gekeken naar kosten.
In de openingspost kun je zien welke onderdelen gebruikt zijn. Heb ook nooit beweerd dat de Tripath een eigen ontwerp is, neemt niet weg dat ik niet gecharmeerd was van de aangedragen voeding (vrij krap berekend) van Audiophonics.
Daar heb ik een andere voor genomen wat zich waarschijnlijk heeft vertaald in het betere 'laag' vanwege meer 'reserves'.

Daarnaast zijn er zat bedrijven die een Purify op de markt brengen die hetzelfde doen. Je koopt een purify module plakt er een purify voeding aan, kastje eromheen en klaar.
Niets mis mee. Als je het zelf kan heb je nog de keus uit een eventuele mooiere kast, verbeterde filter of inhoudelijk een betere voeding etc.
Wat ik wel weet is dat alle kleine beetjes extra het geheel wel naar een hoger niveau tilt voor een bedrag die je bij een fabrikant het veelvoudige betaald.
Vandaar de zelfbouw, gewoon omdat ik het leuk vind.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Heb ipv nylon moeren maar een gewone zeskant M12 gebruikt met een nylon spacer/ring wat ook perfect gaat.
Moeilijk te verkrijgen (behalve online), uiteindelijk bij een installatiebedrijf geslaagd.
De condensatoren 'hangen' nu letterlijk in rubbers, mooi stevig en geisoleerd.
Anyway, het geheel zit erin en vandaag even getest ... "Dead Silence" ... nice ... met het oor zelfs op de kast hoor je niets.
Alleen bij het opstarten de brom die na aantal seconden volledig verdwijnt.
Vanavond ook even thuis testen, hoop dat het daar ook zo goed uitpakt.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jellejanssen

Wederom, top resultaat en "upgrade"

Lekker bezig man !!  :headbanging:

Tabcam

Je kan hem zowel Black Beauty als Black Beast noemen, wat een beestachtig goede versterker :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on July 16, 2020, 18:39:37
Je kan hem zowel Black Beauty als Black Beast noemen, wat een beestachtig goede versterker :worship:!
:clapping:

Zojuist thuis aangesloten  :worship:
Weg brom ... man man wat kan je je daar aan storen.
Me very happy now  :colgate:

Op naar het volgende project wat ook nog af moet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AudioEnZo

Mooi dat de brom is opgelost, top Eric!

toetertje

Prachtig werk hoor.  :worship:
Het zijn trouwens flinke jongens, die condensatoren voor de dc blocker.
Zijn die altijd zo fors, of heb jij dit zo met een reden gedaan?

kermy

Beste Kingpin,

Je bouwt nu de DC blokker in het apparaat zelf in, was er ook geen mogelijkheid om het in het stekkerblok in te bouwen, dan kunnen alle apparaten er van profiteren.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

#140
Quote from: toetertje on July 17, 2020, 10:45:52
Prachtig werk hoor.  :worship:
Het zijn trouwens flinke jongens, die condensatoren voor de dc blocker.
Zijn die altijd zo fors, of heb jij dit zo met een reden gedaan?
Ja is met een reden vandaar ook de grootte.
De condensatoren moeten aan bepaalde specs voldoen zoals lage esr en hoge ripple current.
Heel verhaal maar uiteindelijk kom je dan uit op redelijk grote condensatoren, en ja ze zijn in mijn geval overgedemensioneerd.
Better safe then sorry ;D

Quote from: kermy on July 17, 2020, 11:29:58
Beste Kingpin,

Je bouwt nu de DC blokker in het apparaat zelf in, was er ook geen mogelijkheid om het in het stekkerblok in te bouwen, dan kunnen alle apparaten er van profiteren.
Ja dezelfde DC blokker zit al in mijn verdeelblok maar die krijg ik niet fatsoenlijk in mijn dressoir weggewerkt.
Is nog al een best ding. En aangezien ik nog in testfase zit nog niet echt belangrijk dus die laat ik nog even achterwege.
Daarnaast moet de woonkamer nog een keer aangepakt worden wat betekend dat alles er toch weer uit moet.
Terzijnetijd als de uiteindelijke set is gekozen zal er een keuze gemaakt worden of dat ik alles probeer weg te werken in het dressoir of dat er een kleiner dressoir komt en ik mijn Copulare rack er naast zet. Ben ik nog niet over uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: TabCam on July 14, 2020, 19:44:25
Gisteravond was het dan eindelijk zover, Kingpin kwam langs om de Tripath met de Purifiversterker te vergelijken en om te kijken of de brom bij mij minder dan wel niet aanwezig zou zijn. De vorige keer hebben we de Tripath aan de PAP Quintet horn1 gehangen. In de tussentijd heb ik én de Purifiversterker erbij gekocht én de hoorns door de Lii Audio units vervangen.

Zoals altijd de opmerking dat we niet objectief hebben geABXt, niet binnen 0.1 à 0.2 dB volumegelevelt hebben én niet binnen 7 seconden gewisselt. Wel hebben we een beiden de MLP bezet en diverse favoriete vergelijkingsnummers verschillende keren gespeeld.

We zijn begonnen met de al aangesloten Purifiversterker en speelden klassiekers van James Blake (Limits to your Love), Melanie DiBiasio (No Deal),  Maria Mena (habits), Eva Cassidy (Ain't no Sunshine) Joey DeFrancesco (Danny Boy) en Fink (Pilgrim) maar ook relatief voor ons nieuw materiaal van Chris Botti (The book of love), Denison Witmer (American Foursquare) Mick Flannery (Come find me), Yosi Horikawa ([/i]Timbres[/i]) en nog meer moois.

Dat de Purifiversterker een flinke stap omhoog was wist ik al. Dat de Lii Audio units ook een flinke stap omhoog zijn werd vanavond ook bevestigd. Er is nog een kleine siblance  te horen waarvan ik niet weet, zit het in de voorversterker (Chord Hugo), streamer (Raspberry Pi met PiCorePlayer en Allo Nirvanavoeding) of ook met ruimte-invloeden van de harde kamer? Het valt op als je er gefocust naar gaat luisteren, dus wel een potentieel verbeterpuntje.

Na al dat moois was het tijd om versterkers te wisselen. Gelukkig geen duidelijke brom maar wel een beetje ruis uit de hooggevoelige full range Lii Audio units. De muziek aangezet maar... geen geluid. Alles twee keer gecontroleerd tot ik door kreeg dat ik de rca voor HT gebruik en de Chord Hugo normaal met XLR op de Purifiversterker aan sluit. Snel een andere interlink opgehaald en nu kwam er wel geluid uit. En wat voor geluid! Rust is een goede eigenschap van de Purifiversterker maar ook de Tripathversterker Hetzelfde gemak hoor ik nu ook. Na een kwartiertje opwarmen lijken we meer detail te horen. Altijd een valkuil qua volumeverschil en focus! Ook lijkt er meer basdruk aanwezig maar ook hier dezelfde valkuil.

Kleine details in de achtergrond lijken meer hoorbaar. Het geluid met de Purifiversterker was al heel natuurlijk maar de Tripathversterker lijkt nog een tikje natuurlijkheid erbovenop te kunnen doen! Ook mooi zijn de kleine klopjes, verplaatsen van vingers over snaren, manier van plukken, plekken waar een drumvel wordt aangeslagen, noem maar op.

Ik zou (nog niet) mijn hand in het vuur durven steken dat er verschillen zijn bij een volumegematchte vergelijking. Ik hoor ook iets minder siblance. En klinkt het nu zuiverder? Ik pak er een paar andere nummers bij, Chocolate van Tool en Jazz Variants van O-Zone Percussion Group. Vooral bij het laatste nummer valt de enorme zuiverheid en natuurlijkheid op. Naarmate het nummer vordert val niet alleen de zuiverheid op, mar ook hoe mooi alles te volgen is maar ook een geheel vormt. Het einde is opzwepend denderend bombastisch en het begint erop te lijken dat er een winnaar van deze vergelijkingsslag is.

Is er een enorm verschil. zoals ze hier in Twente wel eens zeggen, Njoah :tounge2:. Aan de ene kant zijn het hele vergelijkbare versterkers en steken flink boven de versterkers die ik heb beluisterd uit. Aan de andere kant lijkt de Tripath een iets dynamischer karakter met meer aanweizge bas en tevens meer detail en natuurlijkheid te hebben.

Waar ik bovenal van onder de indruk ben is hoe de PAP Quintet Lii Audio Crystal 10 zich houdt! Goede vervormloze versterking heeft echt een enorme impact en elke verandering lijkt hoorbaar. Nu nog in de zomervakantie mooie baffles maken want zoals ze er nu uit zien doet absoluut geen recht aan hoe ze zelf klinken en hoe de Tripathversterker klinkt.

Chapeau, Kingpin, je hebt een krachtpatser gemaakt met een verderlichte hand die alle soorten muziek bijzonder genietbaar maakt!

Mooi verslag wederom Douwe! En top dat je zulke goede stappen hebt gemaakt met de speakers, goed bezig!
Leuk ook om te lezen dat je onze eerdere test tracks van Mick Flannery en Denison Witmer ook gebruikt. Dat zijn niet hele bekende artiesten dus ik vind het leuk als ze in andere woonkamers ook langskomen :)

Zeer interessant de vergelijking met de Tripath. Zou je de verschillen met natuurlijkheid en detail kunnen vergelijken met de Audiophonics met het inputbuffer omzeild, zo als we bij mij thuis luisterden? Die verschillen waren ook erg klein, maar we vermoedden wel dát ze er waren...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

#142
Quote from: brt on July 17, 2020, 21:38:05
Mooi verslag wederom Douwe! En top dat je zulke goede stappen hebt gemaakt met de speakers, goed bezig!
Leuk ook om te lezen dat je onze eerdere test tracks van Mick Flannery en Denison Witmer ook gebruikt. Dat zijn niet hele bekende artiesten dus ik vind het leuk als ze in andere woonkamers ook langskomen :)

Zeer interessant de vergelijking met de Tripath. Zou je de verschillen met natuurlijkheid en detail kunnen vergelijken met de Audiophonics met het inputbuffer omzeild, zo als we bij mij thuis luisterden? Die verschillen waren ook erg klein, maar we vermoedden wel dát ze er waren...

Goede testtracks zijn leuk maar die ken ik al te goed. Het is mijns inziens net zo leuk erg goed opgenomen muziek te luisteren en dan die te vergelijken :pompom:

Qua buffer, dat wil ik nog proberen als ik meer tijd heb. Dit lijkt echter een groter verschil te zijn. De set kan harder spelen en daarbij natuurlijker klinken dus daar zit nog iets. Misschien nog een keer polariteit controleren omdat ik dat al een tijd niet meer gedaan hebt en de vorige keer niet goed gemarkeerd.

* btw, je bent komende weken van harte welkom om te komen luisteren *
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on July 17, 2020, 22:19:51
* btw, je bent komende weken van harte welkom om te komen luisteren *
Mocht jij en BRT belang bij hebben om de Tripath met dc blokker eens te vergelijken dan staat ie tot je beschikking.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Het lijkt me sowieso tof om deze zomer weer te komen luisteren, Douwe.
Ik ben benieuwd naar hoe het nu bij je klinkt tov een tijdje geleden; als ik het zo lees heb je flinke stappen gemaakt, tof!

Ook is het dan interessant om de Tripath te vergelijken tov de Purifi, dus dat is een tof aanbod Kingpin!
Ik weet nu nog even niet hoe komende vakantieweken eruit zien (we laten het o.a. een beetje afhankelijk vh weer), maar ik kom graag weer langs!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Kingpin

Afgelopen week hebben ze me een nieuwe trafo opgestuurd.
Toch netjes terwijl ik alleen had aangegeven dat de huidige trafo erg bromt.
Anyway, gisteren ingebouwd en zoals ik al voorspeld had lag de brom inderdaad bij de trafo.
Nu zonder dc blokker deadsilence, alhoewel ik 'm er wel inlaat.
Nu ook bij opstarten dead silence ... gekke is dat het toch knaagt als iets niet klopt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on August  7, 2020, 09:32:45
Afgelopen week hebben ze me een nieuwe trafo opgestuurd.
Toch netjes terwijl ik alleen had aangegeven dat de huidige trafo erg bromt.
Anyway, gisteren ingebouwd en zoals ik al voorspeld had lag de brom inderdaad bij de trafo.
Nu zonder dc blokker deadsilence, alhoewel ik 'm er wel inlaat.
Nu ook bij opstarten dead silence ... gekke is dat het toch knaagt als iets niet klopt.
Mooi dus was gewoon "slechte" transfo of was die binnen de normen? :)
Wat knaagt er dan nog?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on August  7, 2020, 10:04:47
Mooi dus was gewoon "slechte" transfo of was die binnen de normen? :)
Wat knaagt er dan nog?
Denk slecht gewikkeld.
Was ook een trafo van een fabrikant waar ik anders nooit afneem, om de kosten een beetje te drukken zeg maar.

Wat er knaagt ... dat iets niet werkt zoals het hoort te werken en dat dat opgelost moet worden middels, in dit geval, een dc blokker voor een relatief 'kleine' trafo.

Vaag is ook weer dat de nieuwe trafo, zelfde specs, zelfde fabrikant, qua afmeting gewoon niet hetzelfde is, zit 1cm verschil in qua hoogte terwijl de omvang ook minimaal is toegenomen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

toetertje

Zou de oude trafo misschien verkeerd gestickerd zijn, en misschien te licht geweest
voor jouw toepassing? En misschien daardoor gaan brommen?

Kingpin

Quote from: toetertje on August  7, 2020, 10:19:47
Zou de oude trafo misschien verkeerd gestickerd zijn, en misschien te licht geweest
voor jouw toepassing? En misschien daardoor gaan brommen?
Qua afmeting zou je het idd zeggen, maar denk gewoon niet goed gewikkeld.
Viel me al op de testbank op, zonder load al brom.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack