Tripath Stereo amplifier

Started by Kingpin, December 11, 2019, 16:50:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: TabCam on December 23, 2019, 17:05:21
Ziet er bijzonder fraai uit. Hoe hoog is de kast nu geworden?
Kast is ... even uit m'n hoofd ... 18cm hoog en 22cm breed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Magura

Quote from: Kingpin on December 23, 2019, 17:46:11
Kast is ... even uit m'n hoofd ... 18cm hoog en 22cm breed.

Ziet er goed uit! 👌🏻 Waar heb je deze kastjes gekocht? Ga in de vakantie weer hobbyen.
Ik heb ze alleen nog met zilveren front gevonden.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Dirk

behuizingen lijken me van Modushop te komen, prijs/kwaliteit zeer mooie kastjes...en 100% made in Europe  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Idd van Modushop. Prima betaalbare kaste en afwerking is gewoon goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Magura

Quote from: Kingpin on December 23, 2019, 22:17:00
Idd van Modushop. Prima betaalbare kaste en afwerking is gewoon goed.

:thumbs-up:
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Kingpin

Ondertussen al paar uurtjes gedraaid ... haha tja kon niet wachten tot morgen :laugh:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Nice :pompom:, en, al gelijk een mooie zuivere buizenklank?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on December 24, 2019, 00:23:47
Nice :pompom:, en, al gelijk een mooie zuivere buizenklank?
Ik ben wel verbaast ja, vooral omdat ik bepaalde verwachtingen/vooroordelen had.
Klasse D (T) misschien wat veller in het hoog ... niets van dit alles ... zeer natuurlijk zonder aanzetten in het hoog.
Wat wel erg opvalt is de controle in het laag, meer extentie en vooral zuiverder, zeker op harder volume waarbij voorheen (en daar was het om te doen) het geheel 'overdreven gezegd' inklapt blijft het nu retestrak overeind met een 3D plaatje zoals ik dat hier in de woonkamer nog niet gehoord heb.
Vooral het 3D plaatje ben ik erg verbaast over. Ik zit nu in het pikkedonker te luisteren  :inlove:

Ik laat zoals ik al zei nog even inspelen want het 3D plaatje is nu vrij groot waardoor het lijkt alsof stemmen ook breder staan.
Als ik naar voren ga zitten klopt het. Even afwachten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Klinkt bijzonder interessant. Controle in t laag is altijd goed en geen aangezet hoog klinkt erg aantrekkelijk voor klasse d :clapping:!

En 's avonds laat in het donker luister altijd fijn :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

klinkt bekend, ik heb met heeele kleintjes gespeeld dat ik de controle in het laag gemist heb maar, de natuurlijke open klank, het 3D plaatje komt mij zeer bekend voor !!

Leuk en tot nu toe geslaagd project dus !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

katwax

Netjes binnenin en gesloten ziet het er lekker strak uit, nice job.

Goede klasse D als eindversterker is pure controle en lekker neutraal/natuurlijk.
Wil je toch het buizen sausje erbij, zet er dan voorversterker met buizen bij, best of both worlds  ;D  -> klonk heerlijk op mijn SF set destijds.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on December 24, 2019, 10:20:12
Netjes binnenin en gesloten ziet het er lekker strak uit, nice job.

Goede klasse D als eindversterker is pure controle en lekker neutraal/natuurlijk.
Wil je toch het buizen sausje erbij, zet er dan voorversterker met buizen bij, best of both worlds  ;D  -> klonk heerlijk op mijn SF set destijds.
Bedankt.
Ja buizenpre kan ik me wel iets bij voorstellen, merk/hoor nu ook de Naim 'signature' terug in de klank.

Moet nog kleine dingetje onderzoeken. Lichterlijk brommende trafo ongeacht volume (dus constant) waarschijnlijk een dc component op de voedingslijn of anders de trafo kwaliteit (wikkelingen te los).
Niet storend want vanaf een meter hoor je het niet, ook niet over de speakers.
Btw m'n Naim doet het ook, wel minder maar die trafo is ook beduidend kleiner.
Binnenkort maar eens achter de dc blokker gooien om te kijken of dat helpt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

De eerste bevindingen ...

Dit speelt toch wel heel erg lekker, eerlijk gezegd erg verbaast wat dit brengt zeker gezien de kosten (relatief gezien).
T.o.v. m'n Naim geïntegreerde heeft de Tripath beduidend meer controle, zeker op hoger volume.
Daar waar ik eerst het volume steeds omlaag schroefde omdat het geheel (overdreven) oncontroleerbaar werd schroef ik nu het volume omhoog zonder dat het geheel inkakt of schel wordt.

Het geheel is heel mooi 3D, waar gisteren de stemmen nog een beetje uit het lood stonden zijn deze nu helemaal bijgetrokken, pinpoint.
Alles doet 'vloeiend' aan, heel natuurlijk met meer precisie dan bij de Naim, en werkelijk nergens iets van digitale scherpte, daar was ik nogal wel wat ongerust over.
Instrumenten staan heel mooi los van elkaar en vooral meer diepte werking dan voorheen.

Dus daar waar ik meer controle wilde hebben op hoger volume is gelukt met wat positieve extra eigenschappen erbij.

Video zegt meer dan woorden, dus bij deze (van de smartphone, geluid is niet geedit) ...

https://www.youtube.com/v/Vl4WfYUzecA?VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

En de brom is er al helemaal uit verwacht ik? Ben nu helemaal benieuwd!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

#40
Quote from: TabCam on December 25, 2019, 16:08:44
En de brom is er al helemaal uit verwacht ik? Ben nu helemaal benieuwd!
Nee, dat moet nog, eerst ff testen achter de dc blokker.

Hij bromt trouwens niets over de speakers, puur mechanische brom.
Komt goed, mits het de wikkelingen niet zijn, dan is het meteen de laatste trafo die ik daar heb besteld (notabene 1,5 maand op moeten wachten).
Dan maar (heel) wat meer ping ping neertellen ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

#41
Ah, hoop dat het eenvoudig op te lossen is! Wacht geduldig af:angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Binnenkort even bij jou testen, ben benieuwd wat ie doet op de PAP's...
Lijkt me een leuke test.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Toch ff snel troubleshooten ...
Ongeaard aangesloten geeft iets minder brom maar wel hoorbaar.
Geaard aangesloten op m'n verdeelblok met DC Blokker geeft nagenoeg geen brom, dan moet je echt je oor op het apparaat leggen.
Hoorbaar vanaf zo'n 10-15cm ...

Denk dat ik morgen de boel ff ontkoppel en stapsgewijs de aarding aansluit, even kijken wat het doet.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Enkele post melden dat het niet stoort, maar toch blijft het knagen en nog geen 24u later toch onderzoeken  ;D
Kan je hierin volledig begrijpen, het gaat niet om het feit dat het stoort (niet stoort in dit geval), maar meer om dat je weet dat het er is. Je wil weten waarom, oorzaak en mogelijke oplossing  :devil:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kermy

Quote from: katwax on December 26, 2019, 16:31:49
Enkele post melden dat het niet stoort, maar toch blijft het knagen en nog geen 24u later toch onderzoeken  ;D
Kan je hierin volledig begrijpen, het gaat niet om het feit dat het stoort (niet stoort in dit geval), maar meer om dat je weet dat het er is. Je wil weten waarom, oorzaak en mogelijke oplossing  :devil:

Heel herkenbaar, en heel vervelend om te hebben, en voor anderen soms niet te begrijpen. We zullen er mee moeten leren leven.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

Haha ja, dat zal waarschijnlijk de perfectionist in mij zijn.
Voor een ander zou het waarschijnlijk niet uitmaken maar ik wil het gewoon weg hebben ;D
Als ik er weer 1 bouw ongeacht welke klasse dan ook met dergelijk grote trafo's dan maar gelijk een dc blokker erin. Heb nu wel weer ondervonden hoeveel dat scheelt.

Morgen eerst de trafo ansig maar eens opstarten en deel voor deel aansluiten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Niks mis mee, krijg je de beste set van :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

kermy

Het zou erg leuk zijn als je hem eens vergelijkt met de Cayin in je hoofdset. Er hoeft alleen maar een tijdelijke volumevoorziening te komen om dat mogelijk te maken.

Ik zou erg benieuwd zijn naar dat resultaat.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

Quote from: kermy on December 27, 2019, 11:26:48
Het zou erg leuk zijn als je hem eens vergelijkt met de Cayin in je hoofdset. Er hoeft alleen maar een tijdelijke volumevoorziening te komen om dat mogelijk te maken.

Ik zou erg benieuwd zijn naar dat resultaat.
De Cayin heeft geen pre-outs dus dat wordt dan een andere voortrap.
Wat ik zou kunnen doen is de Touch als pre gebruiken en de dac op de eindtrap aansluiten.
Even nadenken nog of dat kan, volgens mij wel, dan regel ik het volume via de Touch (digitaal uit naar de Metrum).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack