Logitech Harmony: switch HDMI source in standby

Started by jelleeelco, December 11, 2019, 12:47:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelleeelco

Hallo allen,

Ik heb recentelijk een nieuwe versterker gekocht (Denon X2500H) welke HDMI kan switchen in standby. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik dit kan opnemen in de Harmony activiteiten. Als ik de versterker toevoeg aan een activiteit, zet hij hem ook daadwerkelijk aan; dat is niet de bedoeling.

Op internet twee 'oplossingen' gevonden:
1. Extra apparaat toevoegen (Switch/Amplifier zonder merk) en de IR codes voor HDMI1, 2 etc handmatig inleren. Apparaat dan op 'no power' zetten en toevoegen aan activiteit. Dit werkt volgens mij, alleen heb ik al mijn acht apparaten gebruikt en kan dus niets meer toevoegen.

2. Codes als REEKS inleren en die aan de verschillende apparaten toevoegen (dus als activiteit is Kijk Apple TV, dan een reeks aanmaken onder de  Apple TV en deze laten uitvoeren bij het starten van de activiteit). Dit kregen mensen echter niet werkend.

Ik kan het zelf helaas nog niet testen; het is wachten totdat ik alle apparatuur kan overzetten (naar nieuwe ruimte) maar vroeg me af of iemand dit werkend heeft, en zo ja hoe!

jelleeelco

Update. Gisteren uitgebreid alles aangesloten. Via de optie 'Opdracht ontbreekt' heb ik met de AB van de Denon de opdrachten om HDMI  te schakelen ingeleerd. Ik heb deze opdrachten toegewezen aan de TV.

Vervolgens bij iedere activiteit de opdracht laten uitvoeren. Het werkte in eerste instantie alleen voor de AppleTV en de Humax, waar ik echt niets van begreep. Uiteindelijk vanmorgen overnieuw begonnen met inleren en de lamp (mijn apparatuur zit onder de trap in een ruimte waar een Philips HUE lamp brandt zodra deuren open zijn) uitgezet: nu werkte wel alle opdrachten. Mijn vermoeden was juist, namelijk dat de Philips HUE lamp het inleren van de opdrachten op de hub verstoort (opdrachten ingeleerd met de lamp aan werkte niet, opnieuw inleren met de lamp uit en het werkte).

Nu werkt alles naar behoren: Denon schakelt in standby naar de gewenste HDMI ingang bij het starten/wisselen van activiteit. :pompom: