volume

Started by denu, December 10, 2019, 12:11:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denu

wie heeft er wat tips?

op dit moment spelend met een 7.1 pioneer receiver 1015, (al wat ouder type natuurlijk) en een set monitor audio gs10 gold, en een google chroomcast.

ik vind het maximaal volume erg tegenvallen als ik spotify luister , in de google home app, volume op maximaal, versterker op max volume (+2db) uiteraard staat het dan redelijk hard, maar mis toch de echte punch zeg maar ,als ik bv dvd draai of cd ,dan zit er duidelijk veel meer volume in.

en ook vreemd als ik cd luister welke via component aangesloten zit dan kan ik de versterker desgewenst opdraaien tot +10db,en via andere bronnen dus maximaal +2 db.

iemand ervaring hiermee? alle tips zijn welkom.

WillemJ

Is dit met de Chromecast Audio of video? De Chromecast Audio heeft zowel een analoge als een digitale optische uitgang. Als je de analoge uitgang gebruikt is er de keus tussen gewoon of high dynamic range. Dat laatste geeft echter helemaal geen hogere dynamiek maar wel een hogere uitgangsspanning van rond de 2 Volt, net als de meeste CD and Bluray spelers. De gewone analoge instelling geeft een lagere uitgangsspanning (ik meen me te herinneren iets van 1,3 Volt), en dus een lager volume. Of dat een nadeel is hangt weer af van de ingangsgevoeligheid van je versterker. Die is vaak groter (iets van bijvorbeeld 1 Volt) dan de 2 Volt van de CD Red Book standaard). Het gevolg is dan wel meer volume, maar ook kans op vervorming.
Quad 33 & 606-2; Quad 2805; B&W PV1d subwoofer met Antimode 8033 cinema

paulkokkie

Kun je het niveau van de speakers niet aanpassen dan? Ik kan op mn Denon het uitgangsniveau nog opschroeven bij de speaker-instellingen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)