Author Topic: Mijmeren over actieve speakers ...  (Read 8042 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 184
  • Stadjer
Re: Mijmeren over actieve speakers ...
« Reply #150 on: December 12, 2019, 17:34:28 »
Dat is puur ter bescherming tijdens transport ;)
Er gaat niets boven Groninger koek

| Bluesound Node 2i | Dynaudio Focus 200XD | REL T5i |

Offline KayaRahnee

« Reply #151 on: December 12, 2019, 17:57:03 »
Dat is puur ter bescherming tijdens transport ;)

Dat is wel duidelijk, zou maar raar zijn zo oranje dingen voor een tweeter tijdens het weergeven.
Dynaudio staat bekend voor een eerder rustige weergave, zou dat met hun actieve systemen ook het geval zijn?

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 184
  • Stadjer
« Reply #152 on: December 12, 2019, 18:25:15 »
Ik denk dat dan voor al hun speakers geldt, ze werken over het algemeen met min of meer dezelfde units in actief en passief. In vergelijkbare series dan.
Er gaat niets boven Groninger koek

| Bluesound Node 2i | Dynaudio Focus 200XD | REL T5i |

Online TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 952
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #153 on: December 12, 2019, 19:17:07 »
Spatial Audio heeft tegenwoordig ook actieve luidsprekers in hun aanbod. Ik kan goede open baffle met hoog rendement asnraden! Binnenkort ook in Europa?
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Online Dirk

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+40)
  • Total likes: 356
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #154 on: December 12, 2019, 19:28:21 »
semi-actief bedoel je?
enkel de laagdriver is bij mijn weten actief aangestuurd bij Spatial's X-series, dus je hebt dan ook nog een externe amp nodig voor mid/hoog...tikt het prijskaartje toch nog aardig aan.
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam * Adeo Screens * Benchmark * Earthquake Sound * Hypex nCore * Monitor Audio * Primacoustic * StormAudio...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Online TabCam

« Reply #155 on: December 12, 2019, 19:39:44 »
Klopt, maar je bent de complexiteit kwijt. En je kan het met vrijwel alles gaan aansturen, ook de eenvoudige receivers en versterkers. En je hebt opties die je anders met volledig actief niet hebt.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Online Dirk

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+40)
  • Total likes: 356
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #156 on: December 12, 2019, 20:18:26 »
Klopt, maar je bent de complexiteit kwijt.
hier ben je me kwijt ???
de complexiteit van wat?
kiezen welke amp je gebruikt icm een 100% passieve set?
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam * Adeo Screens * Benchmark * Earthquake Sound * Hypex nCore * Monitor Audio * Primacoustic * StormAudio...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline KayaRahnee

« Reply #157 on: December 12, 2019, 20:21:12 »
Klopt, maar je bent de complexiteit kwijt. En je kan het met vrijwel alles gaan aansturen, ook de eenvoudige receivers en versterkers. En je hebt opties die je anders met volledig actief niet hebt.

Allemaal erg interessant / leuk / mooi, maar niet de richting waar ik het moet gaan zoeken denk ik ... ik voel al een hele tijd een bepaalde onrust, vermoedelijk ontstaat die onrust door twijfel m.b.t. aanschaf andere versterker voor de Master Persuader speakers.
Misschien keert de rust in mijn hoofd terug wanneer ik voor een actief systeem kies. Geen gepieker meer over (hoe) de juiste versterker keuze te maken.

Online TabCam

« Reply #158 on: December 12, 2019, 20:35:36 »
 :-X

Offline KayaRahnee

« Reply #159 on: December 12, 2019, 20:42:55 »
:-X

Nee nee, blijven info geven, is allemaal erg nuttig TabCam.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken hoe ik het beleef en wat mijn mogelijkheden, doelen enz ... zijn.

Online TabCam

« Reply #160 on: December 12, 2019, 21:18:13 »
Ik had hetzelfde maar ga nu erg de goede richting op. Als de Master Persuaders veel beter zijn met een andere versterker, haal je ooit dat niveau met een actief systeem? Blijft de "onrust" dan niet met een actief systeem? Hij zal minder zijn, omdat je minder kan vervangen, maar ook zodanig dat je het gehele systeem wil vervangen.

Aan de andere kant heb je gelijk, het mix n match maakt het ook veel lastiger :tongue2:.

Offline KayaRahnee

« Reply #161 on: December 12, 2019, 21:23:03 »
Ik had hetzelfde maar ga nu erg de goede richting op. Als de Master Persuaders veel beter zijn met een andere versterker, haal je ooit dat niveau met een actief systeem? Blijft de "onrust" dan niet met een actief systeem? Hij zal minder zijn, omdat je minder kan vervangen, maar ook zodanig dat je het gehele systeem wil vervangen.
Aan de andere kant heb je gelijk, het mix n match maakt het ook veel lastiger :tongue2:.

Het is afwachten wat een actieve set zal doen met mijn gemoed ... keuzes zijn nog niet gemaakt, ideeŽn zijn er wel, maar het is allemaal nog pril, kan nog alle kanten uit.

Offline VANZOMERENG

« Reply #162 on: December 13, 2019, 09:27:47 »
Het is afwachten wat een actieve set zal doen met mijn gemoed ... keuzes zijn nog niet gemaakt, ideeŽn zijn er wel, maar het is allemaal nog pril, kan nog alle kanten uit.

Als de verkoop v/d speakers niet wilt vlotten, koop je dan uiteindelijk toch een andere versterker en wat is je budget?

Je zou aan Marcel van H&C (een v/d sponsoren hiero) kunnen informeren naar het topmodel PMA2500NE van Denon.

https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma2500ne

Gebouwd als een tank en meer als zat power voor jouw speakers aan het zingen te krijgen.
Volop aansluitingen, ingebouwde DAC en zeer fraai old-school Japans uiterlijk  :inlove:
Ik heb dit model al NIEUW voor minder als 2.000 euro bij diverse verkooopadressen zien staan. 
Luidsprekers: B&W 702S2, Amp: Rotel RA-1592, DVD: Denon DVD-3800BD, Streamer/Dac: Pioneer N70-A, Koptelefoon: AKG-701

Offline KayaRahnee

« Reply #163 on: December 13, 2019, 12:59:28 »
Als de verkoop v/d speakers niet wilt vlotten, koop je dan uiteindelijk toch een andere versterker en wat is je budget?
Je zou aan Marcel van H&C (een v/d sponsoren hiero) kunnen informeren naar het topmodel PMA2500NE van Denon.
https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma2500ne
Gebouwd als een tank en meer als zat power voor jouw speakers aan het zingen te krijgen.
Volop aansluitingen, ingebouwde DAC en zeer fraai old-school Japans uiterlijk  :inlove:
Ik heb dit model al NIEUW voor minder als 2.000 euro bij diverse verkooopadressen zien staan.

Zeker ook een piste die ik kan bewandelen, versterker en DAC in een apparaat is heel mooi, maar als die dan ook nog eens in de speaker zitten word het misschien nog interessanter.

M.b.t. budget:

Tja, budget ... zal afhankelijk zijn van verkoop Master Persuaders, m.a.w. het is zeker niet mijn bedoeling om nog een extra bedrag op te leggen na verkoop Master speakers.