Oppo UDP-203 kopen: enkele vragen

Started by svmnb, December 6, 2019, 12:27:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Ik overweeg sterk om de Oppo UDP-203 te kopen, maar deze is alleen nog met regio mods voor DVD en BD te koop.

In het verleden heb ik weleens gedoe gehad met zo'n mod. Is de 'Regionfree Pro' mod van JVB Digital de moeite waard?
Is deze Oppo verder makkelijk in gebruik met samba shares vanaf een Windows 10 PC?

Vast bedankt voor jullie inzichten.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jack_D

Of die  "Regionfree Pro mod " zijn geld waard is kan ik niet voor je bepalen, kan je wel zeggen dat ie goed functioneert.
Samba shares kan ik weinig over vertellen, ik leg de verbindingen via SMB en dat werkt goed.

Maar ik zou niet te lang meer wachten, want de prijzen blijven maar stijgen en de voorraad raakt op, zeker nu met kerst om de hoek.

Succes met je keuze.........

Quote from: svmnb on December  6, 2019, 12:27:28
Ik overweeg sterk om de Oppo UDP-203 te kopen, maar deze is alleen nog met regio mods voor DVD en BD te koop.

In het verleden heb ik weleens gedoe gehad met zo'n mod. Is de 'Regionfree Pro' mod van JVB Digital de moeite waard?
Is deze Oppo verder makkelijk in gebruik met samba shares vanaf een Windows 10 PC?

Vast bedankt voor jullie inzichten.

svmnb

Quote from: reza on December  6, 2019, 12:41:22
Wat wil je met de Oppo doen?

UHD en BD vanaf disk spelen en files met Dolby Vision of HDR10+ vanaf netwerk streamen. Verder tv series in 1080p streamen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

svmnb

Quote from: Jack_D on December  6, 2019, 12:41:34
Of die  "Regionfree Pro mod " zijn geld waard is kan ik niet voor je bepalen, kan je wel zeggen dat ie goed functioneert.
Samba shares kan ik weinig over vertellen, ik leg de verbindingen via SMB en dat werkt goed.

Maar ik zou niet te lang meer wachten, want de prijzen blijven maar stijgen en de voorraad raakt op, zeker nu met kerst om de hoek.

Succes met je keuze.........

Bedankt, maar SMB is toch hetzelfde als samba?
Ik heb er voor de zekerheid eentje laten reserveren, in afwachting van reacties in dit topic.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Malignant

Ik heb mijn 203 ook 2de hands gekocht, met RF mod ingebouwd.
Moet eerlijk zijn dat ik die nog nooit heb gebruikt. Maar ik heb er ook geen problemen mee :)

Gebruik de 203 hoofdzakelijk als mediaplayer. Hoofdzakelijk SMB, maar als mijn NAS een vreemde bui heeft werkt alleen NFS ( NAS probleem, niet Oppo ).

Vlekkeloos en heerlijk, zo veel beter dan de Dune die ik hier voorheen had.
Enkel vond ik de posterwall opties bij de Dune leuker, maar ook dit went.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

reza

Quote from: svmnb on December  6, 2019, 13:17:33
UHD en BD vanaf disk spelen en files met Dolby Vision of HDR10+ vanaf netwerk streamen. Verder tv series in 1080p streamen.

De panna speelt mooier disks dan de Oppo 1000%
Streamen doet de panna dan weer niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

svmnb

Quote from: reza on December  6, 2019, 13:53:46
De panna speelt mooier disks dan de Oppo 1000%
Streamen doet de panna dan weer niet.

Dat kan ik dan mooi vergelijken en desnoods de Oppo voor alleen streamen gebruiken.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

holco

Ik heb de Oppo UDP-203 multiregion DIY kit van http://bluraychip.dk/ gekocht, werkt prima en kost inclusief verzendkosten maar €71,00
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

svmnb

Quote from: holco on December  6, 2019, 14:11:56
Ik heb de Oppo UDP-203 multiregion DIY kit van http://bluraychip.dk/ gekocht, werkt prima en kost inclusief verzendkosten maar €71,00

Dit is in mijn geval geen optie. Op de site van JVB is de normale versie niet meer te koop, alleen met simpele en uitgebreidere DVD/BD regio mod.
Ik ben het hele Oppo 203 topic aan het doorspitten en zag wat problemen staan met .mkv's. Ik neem aan dat dit met firmware updates intussen opgelost is?

Zijn er nu nog grote issues die een aankoop in de weg zouden staan?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

mancaver

Quote from: svmnb on December  6, 2019, 14:21:12
Dit is in mijn geval geen optie. Op de site van JVB is de normale versie niet meer te koop, alleen met simpele en uitgebreidere DVD/BD regio mod.
Ik ben het hele Oppo 203 topic aan het doorspitten en zag wat problemen staan met .mkv's. Ik neem aan dat dit met firmware updates intussen opgelost is?

Zijn er nu nog grote issues die een aankoop in de weg zouden staan?
Ik heb de Oppo 203 incl regio mod destijds voor een early bird prijs gekocht bij JVB en ik kan je garanderen dat je er geen spijt van gaat krijgen :)
Er zijn mensen die blijkbaar liever veel meer geld uit willen geven aan fysieke schijfjes (ik trouwens ook maar dat zijn zeer zeldzame edities die gesealed blijven ;) ) en daar de Pana voor prefereren maar ik zeg; OPPO all the way  :headbanging: :pompom:

CineSmurf

Ik heb een Amerikaanse speler en zelf een regiomod ingebouwd. Nooit problemen mee gehad.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Teejoo

#12
Quote from: mancaver on December  6, 2019, 15:31:32
Er zijn mensen die blijkbaar liever veel meer geld uit willen geven aan fysieke schijfjes (ik trouwens ook maar dat zijn zeer zeldzame edities die gesealed blijven ;) ) en daar de Pana voor prefereren maar ik zeg; OPPO all the way  :headbanging: :pompom:
Mensen zoals ik dus  ;)

Wel bijzonder dat het gewoon kopen van een film al gezien wordt als afwijkend op een HT forum.

Maar ik zou gewoon een 2e hands kopen en daar zelf de genoemde regiomod inzetten.

Jack_D


Oh, in dat geval werkt het prima. Maar ik ken samba alleen nog uit een grijs verleden als een set met tools om een unix systeem te beheren. Maar best mogelijk dat SMB onderliggend door Samba wordt gebruikt. Of ik zit helemaal mis is al weer zo lang geleden dat we Unix systemen op het werk hadden draaien....



Quote from: svmnb on December  6, 2019, 13:18:48
Bedankt, maar SMB is toch hetzelfde als samba?
Ik heb er voor de zekerheid eentje laten reserveren, in afwachting van reacties in dit topic.

Teejoo


mancaver

#15
Quote from: Teejoo on December  6, 2019, 20:10:35
Mensen zoals ik dus  ;)

Wel bijzonder dat het gewoon kopen van een film al gezien wordt als afwijkend op een HT forum.

Maar ik zou gewoon een 2e hands kopen en daar zelf de genoemde regiomod inzetten.
Niet alleen jij hoor Teejoo ;)
Let niet op de rommel want ik ben weer eens aan het reorganiseren...



Dit zijn alleen wel allemaal zeldzame premium (UHD)Bluray edities van over de hele wereld en deze blijven gesealed. Zoals in vele onderzoeken is gebleken besteden downloaders vele malen meer aan fysieke media dan anderen ;)

Teejoo

Quote from: mancaver on December  7, 2019, 11:37:12
Niet alleen jij hoor Teejoo ;)
Let niet op de rommel want ik ben weer eens aan het reorganiseren...



Dit zijn alleen wel allemaal zeldzame premium (UHD)Bluray edities van over de hele wereld en deze blijven gesealed. Zoals in vele onderzoeken is gebleken besteden downloaders vele malen meer aan fysieke media dan anderen ;)
Ziet er goed uit! Ook een mooie oplossing voor Atmos. Ik heb iets soortgelijks gedaan.

Jack_D

De films waar ik echt helemaal kapot van ben wil ik op een of andere manier ook altijd op een zilver schijfje hebben. Dus ook ik koop zo af en toe nog wel eens een zilver schijfje. Zie het als een soort stimulans voor de echte goede film(wat ik dan persoonlijke een goede film vind natuurlijk)

svmnb

#18
Zojuist eentje besteld bij JVB. ;)
Allen bedankt voor de reacties.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

scoc

Op die site is men ook gek geworden precies ... 6300 euro ex. btw durven vragen voor een Oppo 205 met regio mod.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on December  7, 2019, 18:01:58
Op die site is men ook gek geworden precies ... 6300 euro ex. btw durven vragen voor een Oppo 205 met regio mod.
Sowieso gaat dat nergens meer over. Dan kun je beter de Pioneer 800 kopen als je hem vooral vanwege de audiokwaliteiten koopt.

De Oppo hebben maar 1 unieke eigenschap, en dat is het afspelen van rips. Voor discs is hij inmiddels voorbijgestreefd door de Panasonic.

En als dolby vision niet relevant is lijkt mij zo'n mediaplayer zoals Papaleo heeft veel beter en handiger.