Input lag / delay met e-shift?

Started by PascalP, December 3, 2019, 16:29:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Wat zijn jullie ervaringen met input lag / delay met e-shift ingeschakeld?
Heb alle bronnen op 0ms delay staan in de AVR en verder prima, maar als ik een UHD disc kijk en de projector switched naar e-shift moet ik zo'n 100ms audio delay toevoegen in de AVR.

Op zich is dit niet zo spannend, maar als ik dan weer een gewone HD Blu-ray kijk moet ik de settings in de AVR weer op 0ms zetten (en ook de video setting in de Pana naar 1080p gezien deze geen 'source direct' modus heeft).

Wat is jullie ervaring hiermee en hoe gaan anderen hiermee om?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on December  3, 2019, 16:29:38
Wat zijn jullie ervaringen met input lag / delay met e-shift ingeschakeld?
Heb alle bronnen op 0ms delay staan in de AVR en verder prima, maar als ik een UHD disc kijk en de projector switched naar e-shift moet ik zo'n 100ms audio delay toevoegen in de AVR.

Op zich is dit niet zo spannend, maar als ik dan weer een gewone HD Blu-ray kijk moet ik de settings in de AVR weer op 0ms zetten (en ook de video setting in de Pana naar 1080p gezien deze geen 'source direct' modus heeft).

Wat is jullie ervaring hiermee en hoe gaan anderen hiermee om?
Ik heb echt met alle bronnen delay nodig. Maar waarom zou je de Panasonic niet laten upscalen? Dat doet hij vast beter dan de JVC is mijn ervaring, maar ik ken jouw projector niet.

PascalP

#2
Vind persoonlijk een 1080p bron een mooier plaatje geven met e-shift uit.
Wil e-shift dus echt alleen gebruiken voor UHD.
Als ik een N5/N7 zou hebben dan zou ik inderdaad de Pana lekker laten upscalen.

Maar in mijn huidige situatie zou ik er zelfs nog liever voor kiezen om de Pana te vervangen door een speler die wel een source direct optie heeft ipv een omslachtig menu welk tijdens de film niet makkelijk te bereiken is ;)
Nu ga ik dus iedere keer bij de Pana via het hoofdmenu de video settings in om de output aan te passen, bekijk voornamelijk HD Blu-rays, maar toch is het vrij omslachtig voor die paar UHD's ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono