Mijmeren over actieve speakers ...

Started by KayaRahnee, November 29, 2019, 22:53:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Dat is puur ter bescherming tijdens transport ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

KayaRahnee

Quote from: BJF on December 12, 2019, 17:34:28
Dat is puur ter bescherming tijdens transport ;)

Dat is wel duidelijk, zou maar raar zijn zo oranje dingen voor een tweeter tijdens het weergeven.
Dynaudio staat bekend voor een eerder rustige weergave, zou dat met hun actieve systemen ook het geval zijn?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

BJF

Ik denk dat dan voor al hun speakers geldt, ze werken over het algemeen met min of meer dezelfde units in actief en passief. In vergelijkbare series dan.
NAD M10 V2
Elac FS247

Tabcam

Spatial Audio heeft tegenwoordig ook actieve luidsprekers in hun aanbod. Ik kan goede open baffle met hoog rendement asnraden! Binnenkort ook in Europa?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

semi-actief bedoel je?
enkel de laagdriver is bij mijn weten actief aangestuurd bij Spatial's X-series, dus je hebt dan ook nog een externe amp nodig voor mid/hoog...tikt het prijskaartje toch nog aardig aan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Klopt, maar je bent de complexiteit kwijt. En je kan het met vrijwel alles gaan aansturen, ook de eenvoudige receivers en versterkers. En je hebt opties die je anders met volledig actief niet hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: TabCam on December 12, 2019, 19:39:44
Klopt, maar je bent de complexiteit kwijt.
hier ben je me kwijt ???
de complexiteit van wat?
kiezen welke amp je gebruikt icm een 100% passieve set?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KayaRahnee

Quote from: TabCam on December 12, 2019, 19:39:44
Klopt, maar je bent de complexiteit kwijt. En je kan het met vrijwel alles gaan aansturen, ook de eenvoudige receivers en versterkers. En je hebt opties die je anders met volledig actief niet hebt.

Allemaal erg interessant / leuk / mooi, maar niet de richting waar ik het moet gaan zoeken denk ik ... ik voel al een hele tijd een bepaalde onrust, vermoedelijk ontstaat die onrust door twijfel m.b.t. aanschaf andere versterker voor de Master Persuader speakers.
Misschien keert de rust in mijn hoofd terug wanneer ik voor een actief systeem kies. Geen gepieker meer over (hoe) de juiste versterker keuze te maken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

KayaRahnee

Quote from: TabCam on December 12, 2019, 20:35:36
:-X

Nee nee, blijven info geven, is allemaal erg nuttig TabCam.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken hoe ik het beleef en wat mijn mogelijkheden, doelen enz ... zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Tabcam

Ik had hetzelfde maar ga nu erg de goede richting op. Als de Master Persuaders veel beter zijn met een andere versterker, haal je ooit dat niveau met een actief systeem? Blijft de "onrust" dan niet met een actief systeem? Hij zal minder zijn, omdat je minder kan vervangen, maar ook zodanig dat je het gehele systeem wil vervangen.

Aan de andere kant heb je gelijk, het mix n match maakt het ook veel lastiger :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

KayaRahnee

Quote from: TabCam on December 12, 2019, 21:18:13
Ik had hetzelfde maar ga nu erg de goede richting op. Als de Master Persuaders veel beter zijn met een andere versterker, haal je ooit dat niveau met een actief systeem? Blijft de "onrust" dan niet met een actief systeem? Hij zal minder zijn, omdat je minder kan vervangen, maar ook zodanig dat je het gehele systeem wil vervangen.
Aan de andere kant heb je gelijk, het mix n match maakt het ook veel lastiger :tongue2:.

Het is afwachten wat een actieve set zal doen met mijn gemoed ... keuzes zijn nog niet gemaakt, ideeën zijn er wel, maar het is allemaal nog pril, kan nog alle kanten uit.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

vanzomereng

Quote from: KayaRahnee on December 12, 2019, 21:23:03
Het is afwachten wat een actieve set zal doen met mijn gemoed ... keuzes zijn nog niet gemaakt, ideeën zijn er wel, maar het is allemaal nog pril, kan nog alle kanten uit.

Als de verkoop v/d speakers niet wilt vlotten, koop je dan uiteindelijk toch een andere versterker en wat is je budget?

Je zou aan Marcel van H&C (een v/d sponsoren hiero) kunnen informeren naar het topmodel PMA2500NE van Denon.

https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma2500ne

Gebouwd als een tank en meer als zat power voor jouw speakers aan het zingen te krijgen.
Volop aansluitingen, ingebouwde DAC en zeer fraai old-school Japans uiterlijk  :inlove:
Ik heb dit model al NIEUW voor minder als 2.000 euro bij diverse verkooopadressen zien staan. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

KayaRahnee

Quote from: VANZOMERENG on December 13, 2019, 09:27:47
Als de verkoop v/d speakers niet wilt vlotten, koop je dan uiteindelijk toch een andere versterker en wat is je budget?
Je zou aan Marcel van H&C (een v/d sponsoren hiero) kunnen informeren naar het topmodel PMA2500NE van Denon.
https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma2500ne
Gebouwd als een tank en meer als zat power voor jouw speakers aan het zingen te krijgen.
Volop aansluitingen, ingebouwde DAC en zeer fraai old-school Japans uiterlijk  :inlove:
Ik heb dit model al NIEUW voor minder als 2.000 euro bij diverse verkooopadressen zien staan.

Zeker ook een piste die ik kan bewandelen, versterker en DAC in een apparaat is heel mooi, maar als die dan ook nog eens in de speaker zitten word het misschien nog interessanter.

M.b.t. budget:

Quote from: KayaRahnee on November 30, 2019, 00:15:42
Tja, budget ... zal afhankelijk zijn van verkoop Master Persuaders, m.a.w. het is zeker niet mijn bedoeling om nog een extra bedrag op te leggen na verkoop Master speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.