Conversie 3D (BluRay) iso naar MKV. (Side by Side)

Started by IndianaJ, November 28, 2019, 13:07:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IndianaJ

Wie kan mij vertellen of er een gratis programma bestaat waarbij ik een gemounte ISO
kan omzetten naar een MKV-3D variant.
Helaas kan HandBreak dit niet.

Ik wil de films naar SBS formaat omzetten als MKV bestand en ben nog op zoek naar een programma die dit eenvoudig kan uitvoeren.
Het programma Easy Fab-BluRay ripper kan dat wel perfect maar dit is betaald programma.

De reden is dat de ISO files wel heel erg hakt in de opslag (+/- 50 GB per film)
Vandaar dat ik ze heel graag wil omzetten naar MKV - SBS formaat.

Wie heeft er ervaringen of tips om dit te vinden?
Alvast bedankt.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RonG

In het verleden heb ik al eens MakeMKV gebruikt, deze kan dit omzetten. Hoeft niet eens naar sbs.
Het is al jaren in Beta en daarvoor nog gratis te gebruiken.

IndianaJ

Ik heb deze zojuist getest maar programma kan je 30 dagen gebruiken.
Op zich prima maar ik kan helaas erg weinig instellen wat ik nodig heb.
Lijkt wel te kunnen omzetten maar geen 3D - SBS.

Maar ik wacht de output wel even af.

Bedankt voor je reactie iig.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Quote from: RonG on November 28, 2019, 13:11:44
In het verleden heb ik al eens MakeMKV gebruikt, deze kan dit omzetten. Hoeft niet eens naar sbs.
Het is al jaren in Beta en daarvoor nog gratis te gebruiken.

Helaas. Voor conversie van ISO (MTS stream) naar MKV werkt het prima.
Echter het is niet mogelijk om hier een 3D versie voor in te stellen.
Dus het wordt dan een standaard 2D formaat. Jammer maar toch bedankt.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RonG

Waarom wil je SBS?, je kan een "gewone" 3D MKV creëren.

IndianaJ

Quote from: RonG on November 28, 2019, 14:45:07
Waarom wil je SBS?, je kan een "gewone" 3D MKV creëren.

Ik weet niet of mijn mediaplayer dit kan weergeven (SBS en O/U i.i.g. wel) en ik moet zeggen dat SBS me erg goed bevalt.
Vandaar dat ik graag die optie wil gebruiken dat ik het niet opnieuw hoef uit te voeren.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |


Jack_D

#7
+1
DVDFab, vrij simpel , paar keer klikken, wachten ..... en klaar.......... maar helaas niet gratis...

Maar je veranderd nagenoeg niets aan de grote van het bestand .... je haalt alleen de extra's en de menu's eruit als je over gaat naar .MKV Het is een containerformaat, zolang je de film niet comprimeert(lees: beeld slechter maakt) hou je van die grote bestanden. (Mochten sommige extra's toch interessant zijn kun je hiervan, per extra filmpje, ook weer een aparte .MKV aanmaken)

Wil je schijfruimte besparen zul je moeten gaan comprimeren, je zou films die gecodeerd zijn in H264 kunnen overzetten naar H265 dan zou je theoretisch nagenoeg de zelfde beeldkwaliteit kunnen behouden met een iets kleinere betandsgroottte. Maar als de film al in de H265 gecodeerd is dan gaat deze truc ook niet meer op.

Dus wil je echt flink kleinere bestanden dan zul je je beeld moeten comprimeren, is in veel gevallen best te doen als je niet naar een mega groot scherm aan het kijken bent. Netflix UHD HDR heeft ook maar een datastream van +-15Mb/sec voor UHD HDR films en niet veel mensen hoor je er over klagen(ik wel :D )

.MKV kan gewoon 3d aan dus waarom sbs?

Quote from: darkrunner on December  2, 2019, 09:47:34
DvdFab.

mancaver

Quote from: Jack_D on December  2, 2019, 11:36:27
DVDFab, vrij simpel , paar keer klikken, wachten ..... en klaar.......... maar helaas niet gratis...
Zekers DVDFab en nee, wel gratis ;)
Kijk maar eens goed op usenet fora, daar worden de DVDFabs met grote regelmaat ge-jailbreaked aangeboden ;)

darkrunner

Quote from: Jack_D on December  2, 2019, 11:36:27
.MKV kan gewoon 3d aan dus waarom sbs?
Doe niks meer met 3D maar was toen ook een reden waarom ik sbs subs gebruikte, dacht dat je die 3D subs niet kon verplaatsen de sbs variant wel.

Jack_D

En ik maar denken dat gehackte software niet het zelfde was als gratis software........ hoe kan een mens zich blijkbaar vergissen :tounge: .
Quote from: mancaver on December  2, 2019, 11:54:19
Zekers DVDFab en nee, wel gratis ;)
Kijk maar eens goed op usenet fora, daar worden de DVDFabs met grote regelmaat ge-jailbreaked aangeboden ;)

IndianaJ

#11
Quote from: Jack_D on December  2, 2019, 11:36:27
+1
DVDFab, vrij simpel , paar keer klikken, wachten ..... en klaar.......... maar helaas niet gratis...

Maar je veranderd nagenoeg niets aan de grote van het bestand .... je haalt alleen de extra's en de menu's eruit als je over gaat naar .MKV Het is een containerformaat, zolang je de film niet comprimeert(lees: beeld slechter maakt) hou je van die grote bestanden. (Mochten sommige extra's toch interessant zijn kun je hiervan, per extra filmpje, ook weer een aparte .MKV aanmaken)

Wil je schijfruimte besparen zul je moeten gaan comprimeren, je zou films die gecodeerd zijn in H264 kunnen overzetten naar H265 dan zou je theoretisch nagenoeg de zelfde beeldkwaliteit kunnen behouden met een iets kleinere betandsgroottte. Maar als de film al in de H265 gecodeerd is dan gaat deze truc ook niet meer op.

Dus wil je echt flink kleinere bestanden dan zul je je beeld moeten comprimeren, is in veel gevallen best te doen als je niet naar een mega groot scherm aan het kijken bent. Netflix UHD HDR heeft ook maar een datastream van +-15Mb/sec voor UHD HDR films en niet veel mensen hoor je er over klagen(ik wel :D )

.MKV kan gewoon 3d aan dus waarom sbs?

Ik gebruik zelf wel compressie. (H264) Deze bevalt me verder prima.
Wat ik merk is dat mijn storage wel erg hard naar beneden gaat bij dit soort iso formaten en ik moet zeggen dat films die rond de 8 á 12 G liggen als MKV prima te bekijken zijn en prima beeld
geven. Misschien niet voor iedereen maar voor mij voldoende.
Ik vind het beeld al zo scherp en ik moet zeggen dat ik veel meer waarde hecht aan de geluidskwaliteit.
Als het geluid indrukwekkend is dan levert dat voor mij meer op dan een enorm scherp beeld.
Een film beleef ik door het geluid en niet door een (nog) scherp(er) beeld.
Dat is gewoon genieten.

Maar DVD Fab is idd een mooie tool.
Echter om te kopen wat te prijzig maar EaseFab Bluray Ripper heb ik getest en die werkt ook prima. Bovendien kost deze 36 euro (lifetime) voor 1 PC.
Was gewoon nieuwgierig of er alternatieven zijn die gratis zijn maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Bedankt voor het meedenken iig.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

mancaver

Quote from: Jack_D on December  2, 2019, 20:22:55
En ik maar denken dat gehackte software niet het zelfde was als gratis software........ hoe kan een mens zich blijkbaar vergissen :tounge: .
Is dezelfde vergissing als die van mensen die beweren dat een 1:1 rip niet zo goed is als het origineel....