Wat is er bij Chattelin aan de hand?

Started by Dura, November 27, 2019, 21:49:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Zijn ze gehackd of is het iets anders? Ik krijg zojuist de volgende mail toegestuurd met als kop:
BELANGRIJK NIEUWSBERICHT

Beste relatie,
In dit bericht willen wij u graag informeren over een belangrijke verandering binnen ons bedrijf.

Per 1 januari 2020 zal Chattelin Audio Systems verder gaan onder een nieuwe naam. Ons winkeladres, de bedrijfsfilosofie, het segment high-end audio waarin we opereren en de hoge kwaliteit van service blijft onveranderd.

De belangrijkste aanleiding voor deze ontwikkeling is het onverwachte, noodgedwongen en acute afscheid dat we vorige week hebben genomen van de vorige naamgever van het bedrijf, Peter Chattelin.

Deze ingrijpende beslissing hebben we moeten nemen nadat onomstotelijk is gebleken dat de bedrijfsvoering en financiële huishouding onder het bewind van Peter Chattelin niet voldeed aan de regels die daar zowel vanuit ons bedrijfsbeleid als vanuit de wetgeving voor gelden.

Wij hebben aangifte gedaan tegen Peter Chattelin voor fraude, verduistering van apparatuur, geld en handel uit onze onderneming. Ons vertrouwen is enorm geschonden en een eventuele strafrechtelijke nasleep is nu in handen van de politie en juristen.

Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de exacte omvang van de schade is. Wat vaststaat is dat we als bestuur van onze onderneming alles op alles zetten om deze situatie voor elke belanghebbende op te lossen en achter ons te laten. Met dezelfde toewijding, deskundigheid en passie die u van ons gewend bent.

Ondanks deze tegenslag van formaat, houden wij vast aan de positieve ontwikkelingen die ons bedrijf gelijktijdig doormaakt. Een sterk groeiende klantenkring, zowel in de winkel als in de vernieuwde webshop, een enthousiast en deskundig team en prachtige producten.

We zetten onze activiteiten dan ook vol energie, overtuiging en vertrouwen voort onder een nieuwe naam! Vanzelfsprekend is onze winkel gewoon geopend.

De nieuwe naam zullen wij op korte termijn bekend maken.

Mocht u behoefte hebben aan verdere informatie of iets met ons willen delen, mailt u dan naar contact@chattelin.nl.

We zien u in elk geval graag tijdens de Masters of LXRY van 13 december t/m 16 december in de RAI Amsterdam.

Hartelijke groet,

Ben van Leliveld
Henriëtte Wiessenberg
Bestuur Chattelin Audio System
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Pjotr27

Heftig bericht, en als je het zo openbaar maakt, dan moet er serieus iets aan de hand zijn.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dura

Ja dacht ik ook, of hun verzendlijst is gehackt, en is dit een zeer misplaatste grap.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Kerkhoffd

Ook ontvangen. De e-mail laat weinig aan de verbeelding over.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

AudioEnZo

Op Facebook meldt hij ook al dat ie na 27 jaar uit het Pink Project is gestapt [emoji848]
Bizarre wending...

RonK.

#5
Er blijkt toch echt wel iets aan de hand te zijn, geen hoax lijkt me  ..... maar in welke mate.......  :dozingoff:

Dat het zeer grote gevolgen heeft voor P. Chattelin lijkt me wel duidelijk.....

Den Haag 29-11-19, 21:03>
https://www.ad.nl/den-haag/pink-project-zet-oprichter-peter-chattelin-aan-de-kant~a8f7f3b4/

Pjotr27

Tja, dit krijgt vast een staartje, maar waarom zo'n persbericht waarin hij echt aan de schandpaal wordt genageld (van Chattelin Audio). Hij is nu meteen veroordeeld (misschien wel terecht), maar daar zal een rechter zich eerst over moeten uitspreken. Chattelin Audio loopt een flink risico, mocht een veroordeling uitblijven dan komt er vast een civiele procedure....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Golfer

Bericht laat aan duidelijkheid weinig te wensen over. Ik zou er niet voor kiezen zoveel in details te treden. Blijkbaar kunnen ze dat keihard maken..
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

Kerkhoffd

Daar ga ik ook vanuit. Ik wacht verdere berichtgeving af.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

ghazoo

Peter Chattelin heeft een bericht geplaatst op Facebook.


Ik schets na lange tijd mijn verhaal van hetgeen is gebeurd.
Het eenzijdige opgeklopte verhaal van Ben en Co zit wel degelijk wat anders in elkaar. Uiteraard maakte ook ik fouten echter de manier waarop hiermee om is gesprongen zegt veel over hen.   Gegroet.  Peter


Beste vriend,kennis en zakelijke relatie hierbij een korte samenvatting en conclusie van hetgeen is gebeurd vorig jaar november en december

Feiten:

Feit: 1.  Aandelen Henriette

In de periode van half mei 2019 was ik in Ahoy met PP en mijn voormalige partners Ben van Leliveld , Kees Wijnbergen en medewerker Ton Spruyt op de jaarlijkse München audio show.
Ook aanwezig in München buiten mijn weten bleek Henriëtte Wiessenberg. 
Daar is achter mijn rug om besloten dat Henriette de aandelen zou overnemen van Kees! Ik moest dit via Ton vernemen die zich daar ernstig zorgen over maakte.
Later tijdens een meeting werd mij deze beslissing letterlijk door m'n strot gedrukt. Voor het maken van zo'n belangrijke beslissing moet alles kloppen en dat was hier zeker niet het geval.
Daar komt bij dat het hoogst onverstandig is een relationele partner ook zakelijke partner te doen zijn.  Ik had geen keus. Kees en Ben waren zeer dwingend. 

Toen Henriette eenmaal aandeelhoudster was sloeg de sfeer om en werden er op zeer geforceerde wijze metingen belegd en werd op iedere slak zout gelegd. De sfeer in de winkel werd minder en minder. Ton Spruyt had regelmatig zeer heftige aanvaringen. Hij was niet happy met het bewind van Ben en Henriette en ik zeer zeker ook niet.
Al langer waren wij de TRPTK studio aan het financieren ten koste van Chattelin Audio Systems. Hierdoor liepen betalingen achter.
Zaken als het tourschema van Pink Project werden kritisch onder de loop gelegd wat voorheen nooit een issue was.
Henriette ging de administratie overnemen en controleerde zonder kennis van hoe het in de audio soms eraan toe gaat. Beschuldigde mij van fraude en diefstal echter waren deze beschuldigingen ongegrond en heb ik ze nooit kunnen weerleggen.
Hetgeen ze mij van beschuldigde heb ik notabene ook gedaan voor Ben en Kees privé.  Namelijk het doorverkopen van hun apparatuur via high end brokers.  Dit gebeurd al sinds de audio bestaat niks ongewoons aan.

Feit 2 :  ontslag

Ik werd in november vanwege deze feiten op non actief gezet mocht de winkel niet meer in en kon beter een advocaat nemen. Dat heb ik gedaan.

Feit 3.  Auto weggesleept tijdens zitting advocaat.

Tijdens een meeting op 21 november waarbij Ben, Henriette mijn advocate en ikzelf aanwezig waren kwam mijn auto ter discussie.  Deze oude Peugeot 308 had ik op aanraden van onze accountant overgenomen en betaald eerder dat jaar ik had echter het kenteken nog niet overgeschreven. Ben vond dat de auto eigendom was van de winkel ik vond dat hij van mij was ik had hem immers betaald. Tijdens deze zitting werd tot grote verbazing van mijn advocate en ikzelf mijn Peugeot illegaal weggesleept in opdracht van Ben van Leliveld!  Dit was de eerste echte schandelijke actie van hun kant. Ongehoord om dit te flikken! Ik kon onthutst en zeer boos met een taxi naar huis!

Feit: 3.  Pink Project
Ben en Henriette hadden na de 21 november het bestuur van mijn band bij elkaar geroepen en op zeer indringende wijze de " vuile was " buiten gehangen over mij.  Ze deden het dusdanig dat het leek alsof PP meegezogen zou worden in dit conflict. Het leek voor hun op een bedreiging voor het voortbestaan van de band en maakte de keuze om mij uit de band te zetten en een tekst te plaatsen op hun Facebook die mij enorm schaad.  Deze actie van Ben en Henriette was bedoeld om mij tot het diepste te breken.

Feit: 4   Fysieke Bedreiging!

Een week later werd ik verzocht op te komen dagen bij een meeting van aandeelhouders die s morgens vroeg plaats vond om 8.00 uur bij Mc Donald op de Escamplaan in Den Haag. Deze z.g meeting was een voorop gezette val naar later bleek!
Tijdens mijn aankomst aldaar waren Ben, Henriette en een achteraf gezien heel fout persoon aanwezig. In no time 
werd ik fysiek bedreigd door deze persoon en moest onder dwang mijn mobiel afgeven inclusief alle codes.
Ze waren uit op mijn bankrekening en wilde zien waar de ( volgens hun ) gestolen bedragen waren. Toen bleek dat ze dat niet konden vinden moest ik onder dwang mee in hun auto van Den Haag naar Delft zodat ze bij mij thuis konden kijken.  Eenmaal thuisgekomen bleek ook daar geen geld te liggen dus besloten ze alles overhoop te halen. Ik kon en durfde niks te doen. Toen bleek dat er nauwelijks geld was hebben ze uit wraak mijn complete gitaar / bas collectie meegenomen t.w.v minimaal 25.000 euro nog los van de emotionele waarde.  Tevens deden ze diverse bedreigingen ook richting mijn kids en relaties.  ( ze hadden mijn telefoon met alles en iedereen daarin ) Ik bleef verslagen achter en kon pas 2 dagen later aangifte doen bij de politie. Was compleet verslagen en vol verbazing. 

Feit 5.

Chattelin Audio Systems is nog  steeds bestaand.
In de media werden de meest wilde verhalen gepubliceerd en klanten kregen een brief / mail  waarin weinig van mij overbleef.
Het feit nu bij de KVK is dat Chattelin Audio Systems nog steeds officieel het moederbedrijf is en dat Listening Matters de roepnaam is. Ik ben nog steeds aandeelhouder van mijn winkel!
Zijn spelen hier een heel gevaarlijk spel omdat ze geen haarstukken kunnen inleveren zonder mijn handtekening. Ze beseffen wat ze hebben gedaan zijn angstig voor de uitslag en daarom is er nu 9 maanden later helemaal niets meer gebeurd!

Conclusie:  Ben en Henriëtte eh indirect ook Kees beiden  narcisten  van de bovenste plank zijn zeer gevaarlijke mensen waren uit op mijn winkel die ze uiteindelijk op zeer listige eigen hebben gemaakt!  Ze maken gebruik van mijn met veel moeite opgebouwd klantenkring en zijn in feite een stel goedkope imitators.

Collega Tom Spruyt is in December jl ontslagen naar aanleiding van Whats App verkeer tussen hem en mij. Hij liet zich heftig uit over wat hij van Henriette vond dat heeft hem zijn baan gekost.  Hij kreeg een boete van 5.000 euro opgelegd en kreeg geen salaris. Tijdens Ton zijn ontslag was ook sprake van intimidatie ditmaal door de oudste zoon van Ben van Leliveld.
Ton ging juridisch aan de gang en om een lang verhaal kort te maken hij heeft recent deze rechtzaak gewonnen en de rechter heeft Ben en Henriette gedwongen om alsnog Ton zijn salaris te betalen en de bekeuring in te trekken! 😁

Lieve mensen een ieder die mij kent en hoe ik leefde moet bij zichzelf gedacht hebben hier klopt iets niet.
Mijn vraag aan jullie is: trek je 👍 aub terug van Listening Matters dit is een zeer foute club mensen!!!!
Ik ben zo stil geweest vanwege fysieke bedreiging zowel voor mij als voor mijn familie en relatie. Nu ben ik opnieuw strijdbaar en kom terug. Als ik geen reden zou hebben om ergens voor te vechten had of de trein of het strijkijzer in Den Haag een oplossing kunnen zijn.

Ik hoop duidelijk te hebben gemaakt met wat voor maffiosi we hier te maken hebben!  En voor wat betreft Pink Project hun houding betreur ik en ben nu bezig voor rectificatie voor hetgeen geschreven in december j.L.

In januari 2020  had ik nog geen 25 euro om van te leven moest ook mijn huis uit omdat ik de huur niet kon betalen.
Van mijn meest dierbare vriendin kreeg ik enveloppes opgestuurd met daarin 50 euro om boodschappen te kunnen doen. Van mijn kids kreeg ik boodschappen. Ik kwam terecht op het Rietveld in Delft leefde met studenten van diverse nationaliteiten en toen kwam Corona eroverheen. Ik ontdekte hoe het was om 180 graden terug te vallen naar bijna 0.
Ik ontdekte ook wie mijn echte vrienden waren en wie niet. Ik ben een vechter iemand die als hij eenmaal ergens voor gaat hemel en aarde beweegt om dat voor elkaar te krijgen.  Pink Project is mede hierdoor groot geworden en idem geld voor Chattelin Audio Systems.  Gelukkig zijn er veel klanten die achter mij staan en vanaf het eerste moment dat deze ellende begon dit niet konden geloven.

Last but not least: 

Als er onder jullie mensen zijn die nog steeds geloven wat Ben en Henriette verkondigen wil ik je vragen mij te ontvrienden hier op Facebook. Wij zijn dan geen match meer. 

Tot zover mijn betoog dank dat je de moeite hebt genomen om even de tijd te nemen om mijn lange relaas te lezen.   

Liefs Peter.

Pjotr27

Back in business: http://www.peterchattelin.com

Het gaat nog een juridisch vervolg krijgen zo lijkt het...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Knor

Hè gatsie, weer die vermoorde onschuldknakker.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

fasteddie


Richi

Wat een verhaal zeg. Daar lusten de honden geen brood van.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jack_D


ajbeefde

#15
Hoe zou een eventuele garantie claim door deze club behandeld worden?

Wordt je dan direct afgetuigd, en daarna de zaak uitgezet?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xander32

Iets met rook & vuur en hoor & wederhoor.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#17
De hele berichtgeving is van een bedroevend laag niveau. Laat ze lekker.. Niets serieus nemen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Erg voor wat toch een prestigieuze zaak was.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted User

Wat is prestige als er op die manier gewerkt wordt/werd...?

Berend van Til

#20
Peter werkte voor dat hij zijn eigen zaak begon bij Rhapsody in Hilversum.
Die heeft hij destijds, zo hoorde ik, (geprobeerd) een zakelijke streek te leveren. Dat is al lang geleden en ik ben het verhaal ook weer vergeten, maar als ik dat hierboven allemaal lees verbaasd het me ook weer niet dat er gedoe om zijn persoon is.