3. Kunnen zij ook op ongeveer 40 a 50 cm van de muur (hoek muren) geplaatst worden zonder problemen?
5. Is de optimale luister plaats tussen de luidsprekers of is deze in dit geval breeder?
Wat mij betreft is dit een redelijke "rondstraler" en akoestische regeltjes blijven dezelfde hoor. Zo dicht tegen muren en in hoeken gaat krak dezelfde problemen opleveren zoals klassieke speakers. Het "sub" gedeeltje is conventioneel, dus wat mij betreft ook dezelfde "laag" problemen als je die dingen in een hoek propt of te dicht tegen de muur zet. Geen "cardioid" oplossing met veel DSP power om een aantal problemen aan te pakken.
Zo'n demo's waar men de speakers in een grote(re) ruimte gaat opstellen ver weg van muren/hoeken gaat al direct een aantal van dit soort problemen oplossen.
Nu dit is mischien wat optimistisch : This module covers 99.5% of the frequencies between
20Hz to 24kHz. In fact, this module can be seen as a replacement for the mid and treble speakers from traditional speakersLijkt me straf dat het bovenste circulaire element (breedbander/membraan/ribbon achtig iets) iets gaan beteken in de 20-120Hz range, laat dat maar aan de 10" driver over, cross-over in de specs staat 150Hz wat eerder correct zal zijn...
Het zou wel eens leuk zijn een meting van deze speakers te zien over het hele bereik, inclusief cross-over gedrag etc.
Zo'n speciaal radiaal element moet toch de nodige metingen ondergaan hebben
Ik lees niet direct iets van enige DSP in de unit, wel een hoop Class-D vermogen (maar dat is niets speciaals vandaag de dag)
Ik heb die dingen nog niet gehoord maar ik denk dat ze dezelfde "live" ervaring geven als pakweg een groot hoorn-systeem. (flinke compressie-drivers akoestische gekoppeld op een grote hoorn voor weergave).
(vb Klipsch La Scala II)
Wel natuurlijk een veel kleiner "pakje" ;-) wat dan weer een voordeel is kwa plaatsing.