CineMike Hausmesse Event op zaterdag 23 September

Started by vik, August 19, 2023, 09:10:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

 :D

Die had ik al verwacht.

Vik is denk ik al aan het oefenen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jaco

Zal wel een Nederlander zijn geweest die geen moeite wil doen om Duits te spreken. Hebben we een land vol van. Ook nog een licht shirt aan, dat reflecteerd in een home cinema.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Dat is Tom een goede kennis van mij en inmiddels al 10 jaar klant. Op dat moment stond er mannetje of 10 uit Nederland en CineMike praat gewoon Engels.

Ik praat daar ook geen Duits en goed voor het handje vol luie Duitsers die het verdommen om een keer Engels te leren.  :colgate:

Quote from: jaco on October 14, 2023, 08:53:33Zal wel een Nederlander zijn geweest die geen moeite wil doen om Duits te spreken. Hebben we een land vol van. Ook nog een licht shirt aan, dat reflecteerd in een home cinema.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

De meeste Duitse mensen waar ik mee te maken heb gehad stelden het zeer op prijs dat ik Duits probeer te spreken.

De jongere generaties spreken wel goed Engels ben ik achter gekomen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

scoc

Quote from: jaco on October 14, 2023, 08:53:33Zal wel een Nederlander zijn geweest die geen moeite wil doen om Duits te spreken. Hebben we een land vol van. Ook nog een licht shirt aan, dat reflecteerd in een home cinema.

Euuh en waarom zou een Duitser geen moeite mogen doen om Engels te praten? Genoeg mee gemaakt op het werk met Duitse klanten ... koppig alles in het Duits blijven doen terwijl men goed weet dat niet iedereen dat begrijpt of spreekt. En als je dan in het Engels antwoord begrijpen de meesten het wel. Waarom dan koppig blijven eisen dat iedereen zomaar Duits blijft spreken. Ik doe moeite om een andere taal (Engels) te praten dan mijn moedertaal dan verwacht ik van de tegenpartij ook wat moeite om over de brug te komen. Dat komt er ook van wanneer je alles op tv en cinema dubbed in het Duits. Maakt de mensen lui om andere taal te spreken. Zelfde gedoe in Frankrijk ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

jaco

Het is meer een kwestie van fatsoen denk ik.
Aangezien wij een klein land zijn leren ze ons vreemde talen op school.

Ik maakte die opmerking omdat alles in Duits begint, en dan opeens stuk Engels, daarna weer Duits en dat is verwarrend.

Ik heb ook meetings met een Duitse klant gehad, werkte voor een USA bedrijf en ze spraken Engels. 6 personen in een meeting en iedereen spreek Engels. Maar gevraagd of ze niet liver Duits spraken. Ja dus. Toen ik van dat account af ging protesteerde de klant omdat ze het denk ik wel fijn vonden dat iemand in hun eigen taal met ze communiceert. Mijn Duits is wel een stuk minder dan Engels, maar kreeg er weinig opmerkingen over.

Als Cinemike er geen problemen mee heeft, is er geen probleeem.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

scoc

Quote from: jaco on October 14, 2023, 21:05:02Het is meer een kwestie van fatsoen denk ik.
Aangezien wij een klein land zijn leren ze ons vreemde talen op school.

Ik maakte die opmerking omdat alles in Duits begint, en dan opeens stuk Engels, daarna weer Duits en dat is verwarrend.

Ik heb ook meetings met een Duitse klant gehad, werkte voor een USA bedrijf en ze spraken Engels. 6 personen in een meeting en iedereen spreek Engels. Maar gevraagd of ze niet liver Duits spraken. Ja dus. Toen ik van dat account af ging protesteerde de klant omdat ze het denk ik wel fijn vonden dat iemand in hun eigen taal met ze communiceert. Mijn Duits is wel een stuk minder dan Engels, maar kreeg er weinig opmerkingen over.

Als Cinemike er geen problemen mee heeft, is er geen probleeem.

Fatsoen kan en zou van beide kanten moeten komen in zo'n geval. Maar dit is een Cinemike item dus back on topic denk ik dan maar ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RvD

Prijzen CM Trinnov

De omschrijving staat online met de bijbehorende prijzen, de geruchten klopte die ik op de demo dag hoorde.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

jaco

Dat leek mee te vallen totdat ik zag dat de unit er niet bij in zit..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

RvD

Dat zou wat zijn dan moeten ze er heel wat op toe leggen.  ;D Een Altitude 16 kost origineel tegenwoordig 17350 zonder microfoon erbij om je een idee te geven hoe realistisch je gedachten zijn.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Quote from: RvD on October 18, 2023, 22:22:10Dat zou wat zijn dan moeten ze er heel wat op toe leggen.  ;D Een Altitude 16 kost origineel tegenwoordig 17350 zonder microfoon erbij om je een idee te geven hoe realistisch je gedachten zijn.  ;)
Of hoe realistisch de prijzen zijn natuurlijk.. Voor mij echt veel te duur ondanks dat ik het nut echt wel inzie van de mod. Maar ik realiseer me ook dat de optimizer in verhouding een reuze stap is qua invloed op het geluid vergeleken met welke mod ook op een Trinnov.

vik

Met de CM versie haal je daadwerkelijk alles eruit wat er in zit en daarmee bedoel ik "The Best of both worlds" dus hardware in combinatie met de Optimizer software.

Het eind goal van dit traject is ook gehaald: een originele 16/32 naast een CM versie met de identieke Optimizer settings en ook de target curve om dit verschil te laten ervaren tussen origineel en de CM versie. Die vergelijking is op de show ook gemaakt en die mogelijkheid gaan we klanten ook bieden. Dit is weer het gemak van de uitstekende software je kunt de settings gelijk uploaden naar de andere Trinnov door middel van een usb stick.

Zaken als het verbeteren van de ruisvloer (optimaliseren signaalwegen), het dynamische bereik het reduceren van jitter , meer controle op hogere volumes staat geheel los van het stukje aanpassen in de target curve. De bubble neemt toe klinkt toch weer wat gedetailleerder, de klank gaat meer richting analoog en vanwege de extra controle ook prettiger luisteren op hogere volumes. Ook de passthrough hdmi beeldkwaliteit is toegenomen.

In onze ervaring is een originele Alt 32 ook beter als de Alt 16. Ook duidelijk te zien dat ze meer hebben gedaan door middel van hardware verbeteringen (onder andere betere voeding, op- amps, en andere opbouw)

Ik heb Mike gevraagd of hij binnenkort een filmpje kan maken in het Engels. In dit filmpje geeft hij uitleg aan de Duitse bezoeker die benieuwd was naar de verbeteringen:

Even skippen naar Min 2:50



Quote from: Teejoo on October 19, 2023, 12:40:35Of hoe realistisch de prijzen zijn natuurlijk.. Voor mij echt veel te duur ondanks dat ik het nut echt wel inzie van de mod. Maar ik realiseer me ook dat de Optimizer in verhouding een reuze stap is qua invloed op het geluid vergeleken met welke mod ook op een Trinnov.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Link van een scherm test van Stewart Screens op jullie facebook zag ik... Nice...
Scherm word altijd wat genegeerd maar is misschien wel het belangrijkste in de set vind ik.
Ik ben van een Stewart Firehawk naar een Screen Research SolidPix 1.0 gegaan en daar weer van naar een Stewart Studiotek 130 G4 naar een Stewart Studiotek 100 en kan me wel vinden in die test:

https://www.screenprofessional.de/images/hersteller/stewart/Audiovision_1023_STEWART_STUDIOTEK_100.pdf?fbclid=IwAR2yBdM-I228RZShM53FfGE6iLfYc5pikfqoWaXpft0Ka--UFC4zncdS6zE
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek