Krijg je notificaties van het forum

Started by J.A.F._Doorhof, November 25, 2019, 12:14:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krijg je je notificaties binnen

Ja gewoon via de mail
11 (33.3%)
Ja maar ze belanden in de spam folder
15 (45.5%)
Nee
5 (15.2%)
Ja maar niet via elk mail adres
2 (6.1%)

Total Members Voted: 33

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  3, 2019, 08:02:58
Hier hetzelfde met verschillende van onze leveranciers.
Blijven in de spam komen ondanks dat ik ze meerdere keren in "no spam" optie heb gezet... Dacht dat dat alleen bij ons gebeurde....

Maar dat bedoel ik dus. Het is geen enkele garantie dat de en wissel werkt. En om voor 2-3 mensen een nieuw mail account te maken, of wel exchange licensie (htforum is een allias) ga ik niet doen.

Als het echt bij veel mensen niet aankomt dan absoluut
Maar we praten hier over 2-3 mensen en zoals aangegeven als ik via een ander account de mails laat lopen dan werkt het misschien bij 2-3 andere weer niet.

Het enige wat ik kan proberen is het via een van onze exchange licensies te laten lopen.

Let wel..
Dit is geen onwil of niet willen
We zijn absoluut bereidt kosten te maken voor iets. Maar dan moet dat wel nodig zijn en aangezien het bij nagenoeg iedereen wel aankomt zie ik daar absoluut niet een 100% werkende oplossing in. Helemaal niet als ik zelf al kijk naar hoeveel mail wij van leveranciers keer op keer uit de spam moeten halen. Dit is een algemeen mail probleem vrees ik.

Dat wil niet zeggen dat ik achter de schermen wel wat dingen aan het proberen ben.

Bij een van de "niets" stemmers hebben we het al weer draaien (zat toch in zijn spam)
Als je idd toch al een exchange/office 365 pro licentie hebt zou je het forum daar idd aan kunnen hangen. Dan kost het je niks extra lijkt me.

R0N

Voorbeeld van een melding van Google.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

J.A.F._Doorhof

Hier hetzelfde. Vandaar dat ik ook niet happig ben om kosten te gaan maken voor 2-3% van het forum met de kans dat we dan misschien 5-10% niet bereiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Vandaag een notificatiemail mbt een topic ontvangen die NIET als spam werd aangemerkt door exchange!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

hier is iig niets gewijzigd, ontvang ze nog steeds niet :dry:
maar 'k heb me er bij neergelegd, steek m'n energie verder in wat zinvollers
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

Krijg je ze ook niet op andere mail adressen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

je weet (want dat heb je me al gevraagd om te testen) dat het op een andere adres wel aankomt, maar dat adres kan ik straks niet meer gebruiken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.A.F._Doorhof

Ok,
Dan is het dus het best even een gmail of ander account aan te maken.
Je ziet namelijk dat het op een ander adres wel aankomt, dus ligt de fout niet hier, toch?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

ik blijf het herhalen telkens je dat voorstelt, maar ik ga niet enkel om mails van htforum te ontvangen een gmail aanmaken, dan maar geen mails

jouw conclusie is dat het dan niet aan htforum kan liggen, mijn conclusie is anders...want van alle andere partijen (ook nog 4 fora, waaronder 3 buitenlandse) ontvang ik op datzelfde "probleemadres" gewoon alle mails als voorheen, enkel hier loopt het (om wat voor reden ook) fout.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

myself

Quote from: Dynky on December  4, 2019, 13:41:05
ik blijf het herhalen telkens je dat voorstelt, maar ik ga niet enkel om mails van htforum te ontvangen een gmail aanmaken, dan maar geen mails

jouw conclusie is dat het dan niet aan htforum kan liggen, mijn conclusie is anders...want van alle andere partijen (ook nog 4 fora, waaronder 3 buitenlandse) ontvang ik op datzelfde "probleemadres" gewoon alle mails als voorheen, enkel hier loopt het (om wat voor reden ook) fout.
Er zijn 2 mogelijkheden:
Of je heb het htforum als spam gemarkeerd zodat de mails niet aankomen
Of je provider heeft het htforum als spammer aangemerkt en dan wordt het dus al eerder tegengehouden (en dan voor iedereen op jouw provider).
In beide gevallen kun je dat checken (provider blacklisted in het 2e geval).
Ht forum mails komt bij 95% vd mensen aan dus het is niet de verzendende kant


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

VlisChris

Quote from: Dynky on November 28, 2019, 19:58:24
Ik krijg (in gelijkaardige bewoordingen) identieke feedback wanneer ik het bij mijn mail provider (One.com) navraag, die het nu voor de 3e keer en op basis van exacte timestamps (door mij aangeleverd) hebben nagekeken.

"Since we cannot find a failed or a blocked message in the logs, it means that the email did not reach our servers. Which could only mean it was not successfully delivered from the sender email account.

We could have checked it further if the email reached our servers, but since they didn't, we need the email source or the sender server to check it from our end."

Het blijft dus een beetje over en weer wijzen, dit schiet echt niet op. :(
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Jongens het is heel simpel, heb het al eerder aangegeven.
Ik wil alles doen voor jullie, echt nagenoeg alles.
Maar in dit geval moet ik gewoon concluderen dat hoewel bij sommige mensen mails niet aankomen (maar wel op een ander mail account) er aan onze kant echt niets gedaan kan worden.
als ik zou versturen via een andere SMTP dan zit er nog steeds een levensgrote kans in dat je de mails niet krijgt omdat het bv via HTforum.nl word verstuurd of omdat dit in de header of signature staat, er zijn zoveel factoren waardoor iets in de spam kan komen.

Geloof me, ik ben nu meer dan 10 uur zelf bezig geweest met 2 mensen en het zelf uit te zoeken, en waar ik ook mijn mail adres van het forum op instel, dus info@hometheater.nl info@frankdoorhof.com fdoorhof@gmail.com zelfs een .me account alles komt hier gewoon zonder problemen binnen.

Ik wil dan ook de "case" sluiten hierbij.
Aan onze kant kunnen we echt niets doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Ik ben er nu achter dat de inhoud / onderwerp van invloed is..

Een topic notificatie komt gewoon binnen, melding van een nieuw bericht komt in spam terecht..

Rowdy

Kreeg vanmorgen 3 PM's binnen op mijn e-mailadres (Gmail) van dezelfde persoon met als titel "no subject". De eerste twee kwamen gewoon binnen, de derde via spam.

J.A.F._Doorhof

Geen idee wat voor vreemde kronkels er lopen.
Het word steeds gekker ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mokumer45

Ik kan er langzamerhand geen touw meer aan vast knopen, ik krijg van een aantal verschillende afzenders regelmatig mail en de ene keer staat hij in mijn normale inbox en een andere keer staat hij in spam box, unwanted box, o.i.d.. Schiet mij maar lek! P.s.: alle mail van dit forum komen tot nu toe wel allemaal in mijn normale inbox binnen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

VlisChris

#42
Ik krijg OPEENS meldingen binnen.
Dat ze aanstonden wist ik niet eens. En nu zie ik ze in mijn overzicht staan van door mijn provider geblokkeerde e-mails.

Dus ze komen niet bij mij binnen. Maar Zeelandnet geeft keurig aan dat ze als spam in quarantaine gezet zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En weer net zo vrolijk gestopt ook al wordt er gepost in het topic.

Lastig? Nee.
Gek? Zeker.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fugazi_2009

Bij mij wordt de email ook als spam gezien, waarbij mijn spamfilter de volgende analyse geeft:

0.0 FREEMAIL_FROM          Sender email is commonly abused enduser mail
                            provider
                            [beleidhtforum[at]gmail.com]
0.0 DKIM_ADSP_CUSTOM_MED   No valid author signature, adsp_override is
                             CUSTOM_MED
1.0 FORGED_GMAIL_RCVD      'From' gmail.com does not match 'Received'
                            headers
0.2 HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS From and EnvelopeFrom 2nd level
                            mail domains are different
0.0 SPF_HELO_NONE          SPF: HELO does not publish an SPF Record
0.9 SPF_FAIL               SPF: sender does not match SPF record (fail)
[SPF failed: Please see http://www.openspf.net/Why?s=mfrom;id=no-reply%40ht-forum.nl;ip=185.89.172.66;r=s205.webhostingserver.nl]
0.0 URIBL_BLOCKED          ADMINISTRATOR NOTICE: The query to URIBL was
                            blocked.  See
                            http://wiki.apache.org/spamassassin/DnsBlocklists#dnsbl-block
                             for more information.
                            [URIs: htforum.nl]
0.2 FREEMAIL_FORGED_FROMDOMAIN 2nd level domains in From and
                            EnvelopeFrom freemail headers are
                            different
1.2 NML_ADSP_CUSTOM_MED    ADSP custom_med hit, and not from a mailing
                            list
2.0 SPOOFED_FREEMAIL       No description available.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

oeli

Wat wordt er gebruikt om de mails te versturen? Als die de reguliere smtp server van Gmail is dan kan het zijn dat het afhankelijk is van het volume. Worden er veel Posts gedaan in een topic als 'attitude' met veel subscribers, dan kun je tegen drie limieten aanlopen:
- een maximaal aantal berichten per dag
- maximaal aantal berichten per tijdseenheid
- een spam flag bij bepaalde hoeveelheid per tijdseenheid.

Dit kan dan betekenen dat de eerste x subscribers het ontvangen maar de laatste y niet.

Op een rustige dag zou je dan moeten merken dat je er minder last van hebt.

Mocht dit inderdaad het probleem zijn dan is er niets aan te doen. De markering is terecht omdat Gmail smtp daar niet voor bedoeld is en niet kan zien of jij een legitieme reden hebt om zoveel berichten af te leveren.

De optie voor sendgrid, aws sns oid is dan een voor de hand liggende.

R0N

 Ik zie deze melding:

Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)